Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)
specjalność: Projektowanie i budowa okrętów

Sylabus przedmiotu Podstawy drgań w oceanotechnice:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy drgań w oceanotechnice
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Taczała <Maciej.Taczala@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maciej Taczała <Maciej.Taczala@zut.edu.pl>, Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,00,50egzamin
laboratoriaL4 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z matematyki
W-2Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z mechaniki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie i szkolenie stanowiskowe BHP2
T-L-2Identyfikacja układu drgającego2
T-L-3Wyznaczanie częstości własnych układu o jednym stopniu swobody2
T-L-4Wyznaczanie częstości i postaci drgań własnych układu o wielu stopniach swobody3
T-L-5Wyznaczanie współczynnika tłumienia3
T-L-6Eliminacja drgań rezonansowych2
T-L-7Zaliczenie formy zajęć1
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do drgań sprężystych, drgania swobodne nietłumione układu o jednym stopniu swobody, częstość drgań swobodnych2
T-W-2Drgania swobodne tłumione układu o jednym stopniu swobody1
T-W-3Drgania wymuszone nietłumione i tłumione układu o jednym stopniu swobody2
T-W-4Drgania swobodne nietłumione i tłumione układu o wielu stopniach swobody2
T-W-5Drgania wymuszone nietłumione i tłumione układu o wielu stopniach swobody2
T-W-6Równania ruchu we współrzędnych stanu i współrzędnych głównych2
T-W-7Identyfikacja układów drgających2
T-W-8Wibroizolacja układów mechanicznych2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć5
A-L-3Opracowanie i analiza wyników5
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury6
A-W-3Przygotowanie do egzaminu4
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-3Metody praktyczne: pokaz, cwiczenia przedmiotowe.
M-4Metody programowane: z uzyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie pracy zaliczeniowej (wykłady)
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_C08_W01
Zna techniki i narzędzia wykrywania, identyfikowania i pomiaru drgań mechanicznych.
O_1A_W07T1A_W03, T1A_W07InzA_W02C-1T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-L-3, T-L-4, T-W-6, T-L-5, T-W-8, T-L-6, T-W-7, T-W-5, T-L-2M-1, M-2, M-4, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_C08_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętność przeprowadzania analiz drgań mechanicznych
O_1A_U06T1A_U08, T1A_U09InzA_U01, InzA_U02C-1T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-L-3, T-L-4, T-W-5, T-L-2, T-W-7, T-W-6, T-W-8, T-L-6, T-L-5M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_C08_K01
Student jest wrażliwy oraz świadomy występowania zagrożeń dot. bezpieczeństwa w oceanotechnice
O_1A_K07T1A_K02, T1A_K05, T1A_K07InzA_K01C-1M-1, M-4, M-3, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_C08_W01
Zna techniki i narzędzia wykrywania, identyfikowania i pomiaru drgań mechanicznych.
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi albo myli i nie rozumie podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu.
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz nie w pełni uporządkowaną i obarczoną pojedynczymi błędami merytorycznymi albo popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu. Oddane i zaliczone wszystkie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych.
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Oddane i zaliczone wszystkie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych
4,0Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Oddane i zaliczone wszystkie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych
4,5Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych ale sporadycznie popełnia pomyłki, lecz rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru. Oddane i zaliczone wszystkie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych
5,0Student ma wiedzę poszerzoną, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych ani pomyłek; rozumie i interpretuje ze zrozumieniem podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru oraz wytłumaczyć je w kontekście wiedzy z innych obszarów. Oddane i zaliczone wszystkie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_C08_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętność przeprowadzania analiz drgań mechanicznych
2,0Student nie ma podstawowych umiejętności i wiedzy w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu lub posiadana wiedza jest nieuporządkowana i obarczona zasadniczymi błędami merytorycznymi albo myli i nie rozumie podstawowych pojęć i definicji z obszaru drgań mechanicznych.
3,0Student ma podstawowe umiejętności i wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu lecz nie w pełni uporządkowaną i obarczoną pojedynczymi błędami merytorycznymi albo popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru drgań mechanicznych
3,5Student ma podstawowe umiejętności i w pełni uporządkowaną wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru drgań mechanicznych
4,0Student ma ponadpodstawowe umiejętności i w pełni uporządkowaną wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru drgań mechanicznych
4,5Student ma ponadpodstawowe umiejętności i w pełni uporządkowaną wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu. Zdarzają sie pojedyncze pomyłki lecz rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru drgań mechanicznych. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania proponowanego rozwiązania.
5,0Student ma ponadpodstawowe umiejętności i w pełni uporządkowaną, poszerzoną wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu. Nie popełnia błędów merytorycznych ani pomyłek. Rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru drgań mechanicznych. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania proponowanego rozwiązania oraz wytłumaczyć je w kontekscie wiedzy z innych obszarów.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_C08_K01
Student jest wrażliwy oraz świadomy występowania zagrożeń dot. bezpieczeństwa w oceanotechnice
2,0Student nie jest wrażliwy oraz świadomy występowania zagrożeń dot. bezpieczeństwa w oceanotechnice
3,0Student ma wrażliwość oraz świadomość występowania zagrożeń dot. bezpieczeństwa w oceanotechnice na poziomie podstawowym
3,5Student ma wrażliwość oraz świadomość występowania zagrożeń dot. bezpieczeństwa w oceanotechnice na poziomie średnim
4,0Student ma wrażliwość oraz świadomość występowania zagrożeń dot. bezpieczeństwa w oceanotechnice na poziomie dobrym
4,5Student ma wrażliwość oraz świadomość występowania zagrożeń dot. bezpieczeństwa w oceanotechnice na poziomie średniozaawansowanym
5,0Student ma wrażliwość oraz świadomość występowania zagrożeń dot. bezpieczeństwa w oceanotechnice na poziomie zaawansowanym

Literatura podstawowa

  1. Giergiel, J., Drgania mechaniczne układów dyskretnych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 2004
  2. Osiński, Z., Teoria drgań., Państwowe Wydawnictwa Naukowe, Warszawa, 1980
  3. Kucharski, T., Drgania mechaniczne : rozwiązywanie zagadnień z MATHCAD-em, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2004
  4. Arczewski, K., Pietrucha, J., Szuster, J.T., Drgania układów fizycznych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Wójcicki, Z., Dynamiczna eliminacja rezonansowych drgań parametrycznych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2003
  2. Kaczmarek, J., Zwalczanie drgań i hałasu: podstawy teoretyczne, WSM, Szczecin, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie i szkolenie stanowiskowe BHP2
T-L-2Identyfikacja układu drgającego2
T-L-3Wyznaczanie częstości własnych układu o jednym stopniu swobody2
T-L-4Wyznaczanie częstości i postaci drgań własnych układu o wielu stopniach swobody3
T-L-5Wyznaczanie współczynnika tłumienia3
T-L-6Eliminacja drgań rezonansowych2
T-L-7Zaliczenie formy zajęć1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do drgań sprężystych, drgania swobodne nietłumione układu o jednym stopniu swobody, częstość drgań swobodnych2
T-W-2Drgania swobodne tłumione układu o jednym stopniu swobody1
T-W-3Drgania wymuszone nietłumione i tłumione układu o jednym stopniu swobody2
T-W-4Drgania swobodne nietłumione i tłumione układu o wielu stopniach swobody2
T-W-5Drgania wymuszone nietłumione i tłumione układu o wielu stopniach swobody2
T-W-6Równania ruchu we współrzędnych stanu i współrzędnych głównych2
T-W-7Identyfikacja układów drgających2
T-W-8Wibroizolacja układów mechanicznych2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć5
A-L-3Opracowanie i analiza wyników5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury6
A-W-3Przygotowanie do egzaminu4
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_C08_W01Zna techniki i narzędzia wykrywania, identyfikowania i pomiaru drgań mechanicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_W07ma wiedzę w zakresie mechaniki ogólnej, w tym statyki, kinematyki, dynamiki, teorii drgań oraz mechaniki płynów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych.
Treści programoweT-W-4Drgania swobodne nietłumione i tłumione układu o wielu stopniach swobody
T-W-2Drgania swobodne tłumione układu o jednym stopniu swobody
T-W-3Drgania wymuszone nietłumione i tłumione układu o jednym stopniu swobody
T-W-1Wprowadzenie do drgań sprężystych, drgania swobodne nietłumione układu o jednym stopniu swobody, częstość drgań swobodnych
T-L-3Wyznaczanie częstości własnych układu o jednym stopniu swobody
T-L-4Wyznaczanie częstości i postaci drgań własnych układu o wielu stopniach swobody
T-W-6Równania ruchu we współrzędnych stanu i współrzędnych głównych
T-L-5Wyznaczanie współczynnika tłumienia
T-W-8Wibroizolacja układów mechanicznych
T-L-6Eliminacja drgań rezonansowych
T-W-7Identyfikacja układów drgających
T-W-5Drgania wymuszone nietłumione i tłumione układu o wielu stopniach swobody
T-L-2Identyfikacja układu drgającego
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-4Metody programowane: z uzyciem komputera
M-3Metody praktyczne: pokaz, cwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie pracy zaliczeniowej (wykłady)
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi albo myli i nie rozumie podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu.
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz nie w pełni uporządkowaną i obarczoną pojedynczymi błędami merytorycznymi albo popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu. Oddane i zaliczone wszystkie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych.
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Oddane i zaliczone wszystkie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych
4,0Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Oddane i zaliczone wszystkie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych
4,5Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych ale sporadycznie popełnia pomyłki, lecz rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru. Oddane i zaliczone wszystkie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych
5,0Student ma wiedzę poszerzoną, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych ani pomyłek; rozumie i interpretuje ze zrozumieniem podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru oraz wytłumaczyć je w kontekście wiedzy z innych obszarów. Oddane i zaliczone wszystkie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_C08_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętność przeprowadzania analiz drgań mechanicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U06potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych.
Treści programoweT-W-4Drgania swobodne nietłumione i tłumione układu o wielu stopniach swobody
T-W-2Drgania swobodne tłumione układu o jednym stopniu swobody
T-W-3Drgania wymuszone nietłumione i tłumione układu o jednym stopniu swobody
T-W-1Wprowadzenie do drgań sprężystych, drgania swobodne nietłumione układu o jednym stopniu swobody, częstość drgań swobodnych
T-L-3Wyznaczanie częstości własnych układu o jednym stopniu swobody
T-L-4Wyznaczanie częstości i postaci drgań własnych układu o wielu stopniach swobody
T-W-5Drgania wymuszone nietłumione i tłumione układu o wielu stopniach swobody
T-L-2Identyfikacja układu drgającego
T-W-7Identyfikacja układów drgających
T-W-6Równania ruchu we współrzędnych stanu i współrzędnych głównych
T-W-8Wibroizolacja układów mechanicznych
T-L-6Eliminacja drgań rezonansowych
T-L-5Wyznaczanie współczynnika tłumienia
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-3Metody praktyczne: pokaz, cwiczenia przedmiotowe.
M-4Metody programowane: z uzyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie pracy zaliczeniowej (wykłady)
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowych umiejętności i wiedzy w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu lub posiadana wiedza jest nieuporządkowana i obarczona zasadniczymi błędami merytorycznymi albo myli i nie rozumie podstawowych pojęć i definicji z obszaru drgań mechanicznych.
3,0Student ma podstawowe umiejętności i wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu lecz nie w pełni uporządkowaną i obarczoną pojedynczymi błędami merytorycznymi albo popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru drgań mechanicznych
3,5Student ma podstawowe umiejętności i w pełni uporządkowaną wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru drgań mechanicznych
4,0Student ma ponadpodstawowe umiejętności i w pełni uporządkowaną wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru drgań mechanicznych
4,5Student ma ponadpodstawowe umiejętności i w pełni uporządkowaną wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu. Zdarzają sie pojedyncze pomyłki lecz rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru drgań mechanicznych. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania proponowanego rozwiązania.
5,0Student ma ponadpodstawowe umiejętności i w pełni uporządkowaną, poszerzoną wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu. Nie popełnia błędów merytorycznych ani pomyłek. Rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru drgań mechanicznych. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania proponowanego rozwiązania oraz wytłumaczyć je w kontekscie wiedzy z innych obszarów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_C08_K01Student jest wrażliwy oraz świadomy występowania zagrożeń dot. bezpieczeństwa w oceanotechnice
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_K07jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa w oceanotechnice i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa w oceanotechnice
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-4Metody programowane: z uzyciem komputera
M-3Metody praktyczne: pokaz, cwiczenia przedmiotowe.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie pracy zaliczeniowej (wykłady)
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest wrażliwy oraz świadomy występowania zagrożeń dot. bezpieczeństwa w oceanotechnice
3,0Student ma wrażliwość oraz świadomość występowania zagrożeń dot. bezpieczeństwa w oceanotechnice na poziomie podstawowym
3,5Student ma wrażliwość oraz świadomość występowania zagrożeń dot. bezpieczeństwa w oceanotechnice na poziomie średnim
4,0Student ma wrażliwość oraz świadomość występowania zagrożeń dot. bezpieczeństwa w oceanotechnice na poziomie dobrym
4,5Student ma wrażliwość oraz świadomość występowania zagrożeń dot. bezpieczeństwa w oceanotechnice na poziomie średniozaawansowanym
5,0Student ma wrażliwość oraz świadomość występowania zagrożeń dot. bezpieczeństwa w oceanotechnice na poziomie zaawansowanym