Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_1A_B11_W02 | ma wiedzę z zakresu mechaniki niezbędną do analizy układów mechanicznych w zakresie statyki, kinematyki i dynamiki |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_1A_W07 | ma wiedzę w zakresie mechaniki ogólnej, w tym statyki, kinematyki, dynamiki, teorii drgań oraz mechaniki płynów |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi i metodami rozwiązywania zagadnień z zakresu statyki. |
---|
C-3 | Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi i metodami rozwiązywania zagadnień z zakresu dynamiki. |
C-2 | Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi i metodami rozwiązywania zagadnień z zakresu kinematyki. |
Treści programowe | T-W-8 | Zasady dynamiki. Dynamiczne równania ruchu punktu. Wahadło matematyczne. Zasada d'Alemberta dla punktu materialnego. |
---|
T-W-4 | Tarcie poślizgowe i tarcie toczne. |
T-W-6 | Prędkość i przyspieszenie. Twierdzenie o rzucie prędkości na linie łącząca dwa punkty ciała sztywnego. |
T-W-7 | Ruch postępowy i ruch obrotowy ciała sztywnego. Ruch płaski ciała sztywnego, chwilowy środek obrotu. Prędkości i przyspieszenia punktów w ruchu płaskim. Ruch względny. |
T-W-1 | Podstawowe pojęcia i definicje stosowane w mechanice. Zasady statyki. |
T-W-2 | Płaski układ sił zbieżnych, warunki równowagi sił. |
T-W-3 | Pojecie momentu siły. Płaski dowolny układ sił. |
T-W-5 | Przestrzenny zbieżny i dowolny układ sił. |
T-W-9 | Środki ciężkości linii, figur płaskich i brył. |
T-W-10 | Dynamika bryły sztywnej. |
T-W-11 | Podstawy dynamiki analitycznej. |
Metody nauczania | M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy. |
---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie. |
M-3 | Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady). |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie ma wiedzy z mechaniki niezbędną do analizy układów mechanicznych w zakresie statyki, kinematyki i dynamiki. |
3,0 | Student ma wiedzę z mechaniki w zakresie statyki, kinematyki i dynamiki niezbędną do rozwiązania problemów na podstawowym poziomie trudności. |
3,5 | Student ma wiedzę z mechaniki w zakresie statyki, kinematyki i dynamiki niezbędną do rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności. |
4,0 | Student ma wiedzę z mechaniki w zakresie statyki, kinematyki i dynamiki niezbędną do rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności. |
4,5 | Student ma wiedzę z mechaniki w zakresie statyki, kinematyki i dynamiki niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności. |
5,0 | Student ma wiedzę z mechaniki w zakresie statyki, kinematyki i dynamiki niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności. |