Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_2A_C04_U01 | Umiejętność poslugiwania się programem Mathcad. Umiejętność obliczania pochodnych. Umiejętność rozwiązywania równań algebraicznych z wykorzystaniem Mathcada. Umiejętność interpolowania i aproksymacji funkcji. Umiejętność programowania w Mathcadzie. Umiejętność obliczeń na wektorach i macierzach. Umiejętność wykonywania obliczeń symbolicznych. Umiejętność rozwiązywania rownań różniczkowych. Umiejętność graficznego przedstawiania wyników obliczeń. Umiejętność czytania danych i zapisywania wyników obliczeń za pomocą programu Mathcad. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_2A_U15 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania odpowiednich metod, narzędzi i programów komputerowych służących do rozwiązania zadanego problemu inżynierskiego związanego z zagadnieniami oceanotechniki dostrzegając ich ograniczenia |
---|
O_2A_U09 | potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, uwzględniając ewentualne ich modyfikacje, do modelowania i projektowania elementów, układów, systemów, procesów, maszyn czy obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności posługiwania się programem Mathcad w obliczeniach inżynierskich. |
---|
Treści programowe | T-L-8 | Programowanie. |
---|
T-L-4 | Tworzenie wykresów w programie Mathcad. |
T-L-7 | Obliczenia na symbolach. |
T-L-9 | Rozwiązywanie równań różniczkowych. |
T-L-3 | Interpolacja i aproksymacja funkcji jednej zmiennej za pomocą programu Mathcad. |
T-L-1 | Zapoznanie z programem Mathcad. Poruszanie się po programie. Rodzaje zmiennych. Funkcje standardowe. Pochodne i całki. |
T-L-5 | Wykonywanie obliczeń na wektorach i macierzach w programie Mathcad. |
T-L-2 | Metody rozwiązywania równań algebraicznych i ich układów za pomocą programu Mathcad. Rozwiązywanie nierówności. |
T-L-6 | Czytanie danych i zapisywanie wyników w programie Mathcad. |
Metody nauczania | M-3 | Ćwiczenia: metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne. |
---|
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Rozwiązywanie zadań z użyciem komputera (ćwiczenia) |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne (wykład i ćwiczenia). |
S-4 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z programu mathcad (ćwiczenia). |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada umiejętności przewidzianych w programie przedmiotu. |
3,0 | Student posiadł podstawowe umiejętności przewidziane w programie przedmiotu. |
3,5 | Student opanował prawie wszystkie umiejętności przewidziane w programie przedmiotu. |
4,0 | Student w dobrym stopniu opanował prawie wszystkie umiejętności przewidziane w programie przedmiotu. |
4,5 | Student w bardzo dobrym stopniu opanował prawie wszystkie umiejętności przewidziane w programie przedmiotu. |
5,0 | Student w bardzo dobrym stopniu opanował wszystkie umiejętności przewidziane w programie przedmiotu. |