Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (N2)
specjalność: Projektowanie i budowa obiektów oceanotechnicznych

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność Projektowanie i budowa systemów energetycznych
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Leszek Malinowski <Leszek.Malinowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Leszek Malinowski <Leszek.Malinowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wydany temat pracy dyplomowej.
W-2Podstawowa znajomość systemu operacyjnego Windows.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z uwarunkowaniami prawnymi procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym).
C-2Zapoznanie studentów z metodami poszukiwania i analizy literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Ukształtowanie umiejętności określenia aktualnego stanu wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej.
C-3Zapoznanie studentów z zasadami wykorzystania materiałów źródłowych, elementami prawa autorskiego i zasadami cytowania. Uwrażliwienie studentów na sprawę plagiatów.
C-4Zapoznanie studentów z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi dla pracy dyplomowej.
C-5Nauczenie studentów zastosowania programu power point do przygotowania prezentacji pracy dyplomowej.
C-6Nauczenie studentów przygotowania dobrej prezentacji pracy dyplomowej oraz sposobów i technik przedstawiania prezentacji na obronie pracy dyplomowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym).1
T-A-2Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Internet jako baza wiedzy. Określenie aktualnego stanu wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej.1
T-A-3Zasady wykorzystania materiałów źródłowych. Cytowania, prawo autorskie, plagiat.1
T-A-4Praca dyplomowa, wymagania merytoryczne i edycyjne.2
T-A-5Zastosowanie programu power point do przygotowania prezentacji pracy dyplomowej.1
T-A-6Przygotowanie dobrej prezentacji pracy dyplomowej. Przedstawianie prezentacji na obronie pracy dyplomowej.2
T-A-7Analiza przykładowych prezentacji prac dyplomowych. Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w seminarium.10
A-A-2Przygotowywanie się do zajęć.15
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków.
M-3Metoda praktyczna: pokaz.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D2-11_W01
Student zna uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student zna zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student zna wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student wie jak powinna wyglądać dobra prezentacja pracy dyplomowej.
O_2A_W16, O_2A_W01, O_2A_W07, O_2A_W11, O_2A_W09T2A_W01, T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07, T2A_W08, T2A_W10InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05C-4, C-1, C-2, C-3T-A-6, T-A-5, T-A-1, T-A-7, T-A-4, T-A-3, T-A-2M-2, M-3, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D2-11_U01
Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Umie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować dobrą prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej.
O_2A_U05, O_2A_U03, O_2A_U01, O_2A_U07, O_2A_U16, O_2A_U02, O_2A_U11, O_2A_U04T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U10, T2A_U13, T2A_U14, T2A_U18InzA2_U01, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U07C-6, C-5T-A-6, T-A-5, T-A-7M-2, M-3, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D2-11_K01
Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności, a nie formalne wykształcenie, decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej.
O_2A_K08, O_2A_K02, O_2A_K01, O_2A_K06, O_2A_K07T2A_K01, T2A_K02, T2A_K03, T2A_K05, T2A_K06, T2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-4T-A-6, T-A-5, T-A-1, T-A-7, T-A-4, T-A-3, T-A-2M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D2-11_W01
Student zna uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student zna zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student zna wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student wie jak powinna wyglądać dobra prezentacja pracy dyplomowej.
2,0Student nie zna zagadnień omawianych na seminarium.
3,0Student zna najbardziej podstawowe uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma najbardziej podstawową wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student zna podstawowe zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna podstawowe elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student zna podstawowe wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student ma podstawową wiedzę na temat zawartosci i wyglądu dobrej prezentacji pracy dyplomowej.
3,5Student zna podstawowe uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma zadowalajacą wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student zna zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student zna wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student wie jak powinna wyglądać dobra prezentacja pracy dyplomowej.
4,0Student zna prawie wszystkie uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma szeroką wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student dobrze zna zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student dobrze zna wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student wie jak powinna wyglądać dobra prezentacja pracy dyplomowej.
4,5Student zna wszystkie uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma szeroką i przemyślaną wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student dobrze zna zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student bardzo dobrze zna wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student wie jak powinna wyglądać dobra prezentacja pracy dyplomowej.
5,0Student ma wszechstronną i wyczerpującą wiedzę na temat wszystkich zagadnień omawianych na seminarium.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D2-11_U01
Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Umie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować dobrą prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej.
2,0Student nie posiada żadnych z umiejętności kształtowanych na seminarium.
3,0Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi w podstawowym stopniu wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Umie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej.
3,5Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Umie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować dobrą prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej.
4,0Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi dokonać selekcji wyszukanych prac. Potrafi dobrze wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Potrafi precyzyjnie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie dobrze wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować dobrą prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i dobrze przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej.
4,5Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi bardzo dobrze wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Potrafi precyzyjnie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie bardzo dobrze wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować bardzo dobrą prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i bardzo dobrze przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej.
5,0Student posiada wszystkie umiejętności kształtowane na seminarium.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D2-11_K01
Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności, a nie formalne wykształcenie, decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej.
2,0Student nie posiada żadnej z kompetencji kształtowanej na seminarium.
3,0Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej.
3,5Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia sie przez całe życie.
4,0Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia sie przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej.
4,5Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia sie przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Potrafi przekonać do tych racji innych.
5,0Student posiada wszystkie kompetencje kształtowane na seminarium.

Literatura podstawowa

  1. Zasady dyplomowania na Wydziale Techniki Morskiej ZUT, WTM ZUT, 2009
  2. Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta. Zasady pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, 2011
  3. Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i internetu., Warszawa, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym).1
T-A-2Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Internet jako baza wiedzy. Określenie aktualnego stanu wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej.1
T-A-3Zasady wykorzystania materiałów źródłowych. Cytowania, prawo autorskie, plagiat.1
T-A-4Praca dyplomowa, wymagania merytoryczne i edycyjne.2
T-A-5Zastosowanie programu power point do przygotowania prezentacji pracy dyplomowej.1
T-A-6Przygotowanie dobrej prezentacji pracy dyplomowej. Przedstawianie prezentacji na obronie pracy dyplomowej.2
T-A-7Analiza przykładowych prezentacji prac dyplomowych. Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w seminarium.10
A-A-2Przygotowywanie się do zajęć.15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D2-11_W01Student zna uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student zna zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student zna wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student wie jak powinna wyglądać dobra prezentacja pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W16ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania urządzeń i systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych opartą na podbudowanej teoretycznie wiedzy z zakresu termodynamiki i wymiany ciepła
O_2A_W01ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie niektórych działów matematyki, obejmującą elementy: statystyki, stochastyki, probabilistyki, programowania matematycznego, metod matematycznych i metod numerycznych, niezbędną do: 1) formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu oceanotechniki, 2) modelowania i analizy złożonych zjawisk i procesów z zakresu oceanotechniki, 3) wnioskowania i projektowania probabilistycznego, 4) projektowania optymalnego obiektów oceanotechnicznych, 5) wykorzystania metod numerycznych w oceanotechnice
O_2A_W07zna i rozumie wpływ uwarunkowań prawnych, ekonomicznych i społecznych na procesy projektowania, wytwarzania i eksploatacji maszyn, systemów i obiektów oceanotechnicznych
O_2A_W11posiada wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie szeroko pojętej oceanotechniki oraz kierunków pokrewnych, m.in. inżynierii materiałowej, energetyki czy mechaniki i budowy maszyn
O_2A_W09ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej, zna akty prawne chroniące dorobek intelektualny, zna i rozumie znaczenie ochrony własności intelektualnej, ochrony własności przemysłowej i praw autorskich oraz uwarunkowań prawnych uzyskania ochrony wynalazków i wzorów użytkowych, jak również odpowiedzialności cywilnej i prawnej za naruszenie tych praw
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-4Zapoznanie studentów z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi dla pracy dyplomowej.
C-1Zapoznanie studentów z uwarunkowaniami prawnymi procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym).
C-2Zapoznanie studentów z metodami poszukiwania i analizy literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Ukształtowanie umiejętności określenia aktualnego stanu wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej.
C-3Zapoznanie studentów z zasadami wykorzystania materiałów źródłowych, elementami prawa autorskiego i zasadami cytowania. Uwrażliwienie studentów na sprawę plagiatów.
Treści programoweT-A-6Przygotowanie dobrej prezentacji pracy dyplomowej. Przedstawianie prezentacji na obronie pracy dyplomowej.
T-A-5Zastosowanie programu power point do przygotowania prezentacji pracy dyplomowej.
T-A-1Uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym).
T-A-7Analiza przykładowych prezentacji prac dyplomowych. Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.
T-A-4Praca dyplomowa, wymagania merytoryczne i edycyjne.
T-A-3Zasady wykorzystania materiałów źródłowych. Cytowania, prawo autorskie, plagiat.
T-A-2Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Internet jako baza wiedzy. Określenie aktualnego stanu wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków.
M-3Metoda praktyczna: pokaz.
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zagadnień omawianych na seminarium.
3,0Student zna najbardziej podstawowe uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma najbardziej podstawową wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student zna podstawowe zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna podstawowe elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student zna podstawowe wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student ma podstawową wiedzę na temat zawartosci i wyglądu dobrej prezentacji pracy dyplomowej.
3,5Student zna podstawowe uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma zadowalajacą wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student zna zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student zna wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student wie jak powinna wyglądać dobra prezentacja pracy dyplomowej.
4,0Student zna prawie wszystkie uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma szeroką wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student dobrze zna zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student dobrze zna wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student wie jak powinna wyglądać dobra prezentacja pracy dyplomowej.
4,5Student zna wszystkie uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma szeroką i przemyślaną wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student dobrze zna zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student bardzo dobrze zna wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student wie jak powinna wyglądać dobra prezentacja pracy dyplomowej.
5,0Student ma wszechstronną i wyczerpującą wiedzę na temat wszystkich zagadnień omawianych na seminarium.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D2-11_U01Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Umie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować dobrą prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U05potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, jak również potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
O_2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie opracowanie naukowe w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki, przedstawiające wyniki własnych badań zestawionych w pracy dyplomowej
O_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
O_2A_U07potrafi zrozumieć konieczność i określić kierunki dalszego uczenia się oraz zrealizować proces samokształcenia
O_2A_U16posiada umiejętność organizacji własnej pracy niezbędnej do podjęcia pracy w środowisku przemysłowym, jak również potrafi odpowiednio zastosować podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
O_2A_U02potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik
O_2A_U11potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu oceanotechniki, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne)
O_2A_U04potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-6Nauczenie studentów przygotowania dobrej prezentacji pracy dyplomowej oraz sposobów i technik przedstawiania prezentacji na obronie pracy dyplomowej.
C-5Nauczenie studentów zastosowania programu power point do przygotowania prezentacji pracy dyplomowej.
Treści programoweT-A-6Przygotowanie dobrej prezentacji pracy dyplomowej. Przedstawianie prezentacji na obronie pracy dyplomowej.
T-A-5Zastosowanie programu power point do przygotowania prezentacji pracy dyplomowej.
T-A-7Analiza przykładowych prezentacji prac dyplomowych. Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków.
M-3Metoda praktyczna: pokaz.
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnych z umiejętności kształtowanych na seminarium.
3,0Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi w podstawowym stopniu wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Umie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej.
3,5Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Umie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować dobrą prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej.
4,0Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi dokonać selekcji wyszukanych prac. Potrafi dobrze wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Potrafi precyzyjnie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie dobrze wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować dobrą prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i dobrze przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej.
4,5Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi bardzo dobrze wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Potrafi precyzyjnie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie bardzo dobrze wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować bardzo dobrą prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i bardzo dobrze przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej.
5,0Student posiada wszystkie umiejętności kształtowane na seminarium.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D2-11_K01Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności, a nie formalne wykształcenie, decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K08rozumie rolę absolwenta uczelni technicznej w społeczeństwie i ma świadomość konieczności formułowania i przekazywania społeczeństwu wiarygodnych informacji i opinii dotyczących aktualnych osiągnięć techniki związanych z oceanotechniką, jak i innych jej aspektów związanych z działalnością inżynierską, oraz przekazywania tego typu informacji i opinii w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiając różne punkty widzenia
O_2A_K02ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
O_2A_K01ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy przez całe życie, jak również potrafi dobrać właściwe metody uczenia się dla siebie i innych osób
O_2A_K06ma świadomość ważności profesjonalnego postępowania w wykonywaniu zawodu oraz respektowania etyki zawodowej
O_2A_K07wykazuje się przedsiębiorczością i pomysłowością w działalności zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-4Zapoznanie studentów z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi dla pracy dyplomowej.
Treści programoweT-A-6Przygotowanie dobrej prezentacji pracy dyplomowej. Przedstawianie prezentacji na obronie pracy dyplomowej.
T-A-5Zastosowanie programu power point do przygotowania prezentacji pracy dyplomowej.
T-A-1Uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym).
T-A-7Analiza przykładowych prezentacji prac dyplomowych. Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.
T-A-4Praca dyplomowa, wymagania merytoryczne i edycyjne.
T-A-3Zasady wykorzystania materiałów źródłowych. Cytowania, prawo autorskie, plagiat.
T-A-2Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Internet jako baza wiedzy. Określenie aktualnego stanu wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej z kompetencji kształtowanej na seminarium.
3,0Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej.
3,5Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia sie przez całe życie.
4,0Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia sie przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej.
4,5Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia sie przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Potrafi przekonać do tych racji innych.
5,0Student posiada wszystkie kompetencje kształtowane na seminarium.