Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (N2)
specjalność: Projektowanie i budowa obiektów oceanotechnicznych

Sylabus przedmiotu Audyting energetyczny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł Przedmiot obieralny 2
Przedmiot Audyting energetyczny
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,50,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA4 15 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu termodynamiki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy przydanej do prowadzenia przedsięwzięć racjonalizujących użytkowanie energii.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Obliczanie oszczędności energii w pojedynczych i złożonych przedsięwzięciach modernizacyjnych.4
T-A-2Analiza opłacalności ekonomicznej przedsięwzięć modernizacyjnych.5
T-A-3Analiza przykładowych audytów energetycznych.5
T-A-4Zaliczenie.1
15
wykłady
T-W-1Użytkowanie energii i ochrona środowiska.1
T-W-2Ogólna charakterystyka produkcji przemysłowej.1
T-W-3Przedsięwzięcia modernizacyjne i program efektywnego wykorzystania energii.1
T-W-4Cel audytingu energetycznego.1
T-W-5Etapy i metodyka wykonywania audytingu energetycznego.1
T-W-6Zasady opracowywania zbioru danych o użytkowaniu energii.1
T-W-7Zasady przeprowadzania pomiarów eksploatacyjnych.1
T-W-8Zasady opracowania bilansu energii użytkownika.1
T-W-9Przedsięwzięcia racjonalizujące użytkowanie energii.1
T-W-10Ocena finansowa, raport końcowy.1
T-W-11Analiza opłacalności przedsięwzięć modernizacyjnych.1
T-W-12Elementy fizyki cieplnej budowli.1
T-W-13Zakresy audytów energetycznych źródeł ciepła.1
T-W-14Zakresy audytów energetycznych sieci grzewczych.1
T-W-15Zakresy audytów energetycznych budynków przemysłowych i mieszkalnych.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń12
A-A-3Poszukiwanie informacji w źródłach internetowych10
37
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu10
A-W-3Studiowanie literatury7
A-W-4Poszukiwanie informacji w źródłach internetowych5
37

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test z treści wykładów, Zadanie obliczeniowe do samodzielnego rozwiązania z zagadnień realizowanych na ćwiczeniach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_O02-2_W01
Ma poszerzoną i pogłebioną wiedzę z wybranych działów fizyki pozwalających na zrozumienie zjawisk fizycznych zachodzacych u uzytkowników energii pozwalającą na znalezienie źródeł strat energii i zaproponowanie rozwiązania energooszczędnego.
O_2A_W16, O_2A_W02, O_2A_W03T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W07, T2A_W08InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-5, T-W-15M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_O02-2_U01
Potrafi zaprojektować przedsięwzięcie termomoderniozacyjne z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych.
O_2A_U20T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U15, T2A_U17, T2A_U18InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07C-1T-A-2, T-A-3, T-A-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_O02-2_K01
Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na polu adytingu energetycznego na otoczenie i środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje w odniesieniu do bezpieczeństwa oraz ochrony środowiska.
O_2A_K02T2A_K02InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-W-1, T-W-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_O02-2_W01
Ma poszerzoną i pogłebioną wiedzę z wybranych działów fizyki pozwalających na zrozumienie zjawisk fizycznych zachodzacych u uzytkowników energii pozwalającą na znalezienie źródeł strat energii i zaproponowanie rozwiązania energooszczędnego.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_O02-2_U01
Potrafi zaprojektować przedsięwzięcie termomoderniozacyjne z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_O02-2_K01
Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na polu adytingu energetycznego na otoczenie i środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje w odniesieniu do bezpieczeństwa oraz ochrony środowiska.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Górzyński J., Audyting energetyczny, Narodowa Agencja Poszanowania Energii S.A., Warszawa, 2000
  2. Szargut J., Ziębik A., Podstawy energetyki cieplnej, PWN, Warszawa, 1998
  3. Szargut J., Analiza termodynamiczna i ekonomiczna w energetyce przemysłowej, WNT, Warszawa, 1983

Literatura dodatkowa

  1. Chmielniak T. J., Technologie energetyczne, WNT, Warszawa, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Obliczanie oszczędności energii w pojedynczych i złożonych przedsięwzięciach modernizacyjnych.4
T-A-2Analiza opłacalności ekonomicznej przedsięwzięć modernizacyjnych.5
T-A-3Analiza przykładowych audytów energetycznych.5
T-A-4Zaliczenie.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Użytkowanie energii i ochrona środowiska.1
T-W-2Ogólna charakterystyka produkcji przemysłowej.1
T-W-3Przedsięwzięcia modernizacyjne i program efektywnego wykorzystania energii.1
T-W-4Cel audytingu energetycznego.1
T-W-5Etapy i metodyka wykonywania audytingu energetycznego.1
T-W-6Zasady opracowywania zbioru danych o użytkowaniu energii.1
T-W-7Zasady przeprowadzania pomiarów eksploatacyjnych.1
T-W-8Zasady opracowania bilansu energii użytkownika.1
T-W-9Przedsięwzięcia racjonalizujące użytkowanie energii.1
T-W-10Ocena finansowa, raport końcowy.1
T-W-11Analiza opłacalności przedsięwzięć modernizacyjnych.1
T-W-12Elementy fizyki cieplnej budowli.1
T-W-13Zakresy audytów energetycznych źródeł ciepła.1
T-W-14Zakresy audytów energetycznych sieci grzewczych.1
T-W-15Zakresy audytów energetycznych budynków przemysłowych i mieszkalnych.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń12
A-A-3Poszukiwanie informacji w źródłach internetowych10
37
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu10
A-W-3Studiowanie literatury7
A-W-4Poszukiwanie informacji w źródłach internetowych5
37
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_O02-2_W01Ma poszerzoną i pogłebioną wiedzę z wybranych działów fizyki pozwalających na zrozumienie zjawisk fizycznych zachodzacych u uzytkowników energii pozwalającą na znalezienie źródeł strat energii i zaproponowanie rozwiązania energooszczędnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W16ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania urządzeń i systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych opartą na podbudowanej teoretycznie wiedzy z zakresu termodynamiki i wymiany ciepła
O_2A_W02ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów fizyki, obejmującą: mechanikę techniczną, mechanikę płynów i termodynamikę, niezbędną do zrozumienia złożonych zjawisk fizycznych i procesów z obszaru oceanotechniki
O_2A_W03ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie budowy i zastosowania maszyn i urządzeń oraz instalacji i systemów wchodzących w skład obiektów oceanotechnicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy przydanej do prowadzenia przedsięwzięć racjonalizujących użytkowanie energii.
Treści programoweT-W-1Użytkowanie energii i ochrona środowiska.
T-W-2Ogólna charakterystyka produkcji przemysłowej.
T-W-3Przedsięwzięcia modernizacyjne i program efektywnego wykorzystania energii.
T-W-4Cel audytingu energetycznego.
T-W-6Zasady opracowywania zbioru danych o użytkowaniu energii.
T-W-7Zasady przeprowadzania pomiarów eksploatacyjnych.
T-W-8Zasady opracowania bilansu energii użytkownika.
T-W-9Przedsięwzięcia racjonalizujące użytkowanie energii.
T-W-10Ocena finansowa, raport końcowy.
T-W-11Analiza opłacalności przedsięwzięć modernizacyjnych.
T-W-12Elementy fizyki cieplnej budowli.
T-W-13Zakresy audytów energetycznych źródeł ciepła.
T-W-14Zakresy audytów energetycznych sieci grzewczych.
T-W-5Etapy i metodyka wykonywania audytingu energetycznego.
T-W-15Zakresy audytów energetycznych budynków przemysłowych i mieszkalnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test z treści wykładów, Zadanie obliczeniowe do samodzielnego rozwiązania z zagadnień realizowanych na ćwiczeniach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_O02-2_U01Potrafi zaprojektować przedsięwzięcie termomoderniozacyjne z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U20potrafi zaprojektować urządzenia i systemy energetyczne obiektów oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy przydanej do prowadzenia przedsięwzięć racjonalizujących użytkowanie energii.
Treści programoweT-A-2Analiza opłacalności ekonomicznej przedsięwzięć modernizacyjnych.
T-A-3Analiza przykładowych audytów energetycznych.
T-A-1Obliczanie oszczędności energii w pojedynczych i złożonych przedsięwzięciach modernizacyjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test z treści wykładów, Zadanie obliczeniowe do samodzielnego rozwiązania z zagadnień realizowanych na ćwiczeniach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_O02-2_K01Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na polu adytingu energetycznego na otoczenie i środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje w odniesieniu do bezpieczeństwa oraz ochrony środowiska.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K02ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy przydanej do prowadzenia przedsięwzięć racjonalizujących użytkowanie energii.
Treści programoweT-W-1Użytkowanie energii i ochrona środowiska.
T-W-3Przedsięwzięcia modernizacyjne i program efektywnego wykorzystania energii.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test z treści wykładów, Zadanie obliczeniowe do samodzielnego rozwiązania z zagadnień realizowanych na ćwiczeniach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli