Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_2A_C02_U01 | Student potrafi dokonać analizy standardowych i innowacyjnych technologii pod kątem ich przydatności produkcyjnej oraz zorganizować wiedzę w postaci technologicznej bazy danych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_2A_U08 | potrafi opracować specyfikację projektową elementu, układu, systemu, procesu, maszyny czy obiektu oceanotechnicznego z uwzględnieniem wszelkich aspektów pozatechnicznych, takich jak np. wpływ na środowisko naturalne, zgodność z przepisami prawa czy opłacalność inwestycji |
---|
O_2A_U13 | potrafi dokonać analizy budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji |
O_2A_U12 | potrafi oszacować koszty procesu projektowania, wytwarzania, eksploatacji czy remontu obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również koszty inwestycyjne |
O_2A_U14 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć nauki i techniki do rozwiązania zadanego problemu inżynierskiego związanego z zagadnieniami oceanotechniki z uwzględnieniem podejścia systemowego |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Wykształcenie umiejętności analizy technologii pod kątem ich przydatności produkcyjnej oraz organizowania wiedzy w technologicznych bazach danych. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Analiza dokumentacji technicznej statków pod kątem różnorodności konstrukcyjnej detali, stosowanych technik obróbki i montażu oraz podziału prefabrykacyjnego. |
---|
T-A-3 | Określanie technologiczności zadanych produktów w określonych systemach produkcyjnych. |
T-A-2 | Projektowanie technologii grupowych na podstawie zadanych marszrut technologicznych produktów. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ćwiczenia audytoryjne - zadania domowe. |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ćwiczenia audytoryjne - aktywność podczas zajęć. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć. |
3,0 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o podstawowym stopniu trudności. |
3,5 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o średnim stopniu trudności. |
4,0 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o zawansowanym stopniu trudności. |
4,5 | Student interpretuje i uogólnia problemy o podstawowym stopniu trudności. |
5,0 | Student interpretuje i uogólnia problemy o średnim stopniu trudności. |