Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (N1)
specjalność: Budowa i eksploatacja siłowni okrętowych

Sylabus przedmiotu Komputerowe wspomaganie projektowania i produkcji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komputerowe wspomaganie projektowania i produkcji
Specjalność Budowa obiektów offshore i konstrukcji wielkowymiarowych
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Radosław Rutkowski <Radoslaw.Rutkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Radosław Rutkowski <Radoslaw.Rutkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 5 2,00,33zaliczenie
laboratoriaL7 15 2,00,67zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z podstaw oceanotechniki
W-2Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z technologii budowy okrętów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność wykonania dokumentacji technicznej w przestrzeni 2D
C-2Umiejętność w zakresie modelowania 3D konstrukcji okretowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie się z funkcjami rysunkowymi i edycyjnymi programu AutoCAD 2000, sposoby rysowania rysunków płaskich i przestrzennych. Ekran graficzny i z menu ikonowe programu. Układ wspłórzędnych globalnych (GUW) i lokalnych (LUW) oraz sposoby określania położenia punktu w przestrzeni (współrzędne prostokątne, biegunowe, sferyczne, walcowe).1
T-L-2Podstawowe elementy rysunkowe: odcinek, okrąg, łuk, polilinia, elipsa, prostokąt, wielobok, tekst, sposobem umieszczania tych elementów na rysunku za pomocą menu. Sposoby modyfikacji istniejących elementów rysunku takich jak: kasowanie, przesuwanie, kopiowanie, tworzenie tablic obiektów, odsunięcie równoległe, odbicie lustrzane, wydłużenie, ucinanie, rozciąganie, fazowanie i zaokrąglanie narożników, zmiana wielkości obiektów.1
T-L-3Metody tworzenia i edycji brył na rysunku przestrzennym. Zapis typowych elementów konstrukcyjnych kadłuba statku na rysunku płaskim. Wymiarowanie elementów konstrukcyjnych kadłuba.1
T-L-4Tworzenie rysunków konstrukcyjnych typowych dla dokumentacji konstrukcyjnych: projekt wstępny, kontraktowy, techniczny, wykonawczy.2
T-L-5Zapoznanie się z SYSTEMEM TRIBON1
T-L-6Modelowanie sekcji przestrzennych.9
15
wykłady
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program.1
T-W-2Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych.1
T-W-3Możliwości zastosowania programów i systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania.1
T-W-4Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM.1
T-W-5Omówienie systemów CAD/CAM/CIM takich jak TRIBON NAPA, AUTOSHIP, AUTOCAD, NUPAS itp. i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym.1
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć, praca własna35
50
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach5
A-W-2studiowanie literatury23
A-W-3przygotowanie do zaliczenia20
A-W-4zaliczenie2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
M-2Labolatoria: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu oceanotechnicznego.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji cwiczeń labolatoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D3-06_W01
Student ma wiedzę w zakresie rysunku technicznego, wymiarowania, rzutowania i przekrojów obiektów technicznych; zna obowiązujące standardy i normy w tym zakresie
O_1A_W09T1A_W03, T1A_W07InzA_W02C-2, C-1T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-2, T-L-5M-2, M-1S-1
O_1A_D3-06_W02
Student ma wiedzę w zakresie modelowania i optymalizacji systemów oceanotechnicznych i procesów technologicznych
O_1A_W22T1A_W02, T1A_W07InzA_W05C-2, C-1T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-2, T-L-5M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D3-06_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski.
O_1A_U02T1A_U01InzA_U07C-2, C-1T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-2, T-L-5M-2, M-1S-2
O_1A_D3-06_U02
Student potrafi opracować dokumentację w postaci rysunków i opisów projektowanych i inwentaryzowanych obiektów technicznych wykorzystując narzędzia komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
O_1A_U04T1A_U03, T1A_U06, T1A_U07InzA_U02C-2, C-1T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-2, T-L-5M-2, M-1S-2
O_1A_D3-06_U03
Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik informacyjno-komunikacyjnych w środowisku zawodowym oraz w innych środowi-skach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla oceanotechniki; potrafi przekazać informacje techniczne w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifika-cji technicznych
O_1A_U05T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07InzA_U06C-2, C-1T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-1, T-L-3, T-L-6, T-L-2, T-L-5M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D3-06_K01
Student rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnosze-nia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
O_1A_K01T1A_K01InzA_K02C-2, C-1T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-2, T-L-5M-2, M-1S-2
O_1A_D3-06_K02
Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowie-dzialności za wspólnie realizowane zadania
O_1A_K04T1A_K03, T1A_K04InzA_K01C-2, C-1T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-2, T-L-5M-2, M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_D3-06_W01
Student ma wiedzę w zakresie rysunku technicznego, wymiarowania, rzutowania i przekrojów obiektów technicznych; zna obowiązujące standardy i normy w tym zakresie
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
O_1A_D3-06_W02
Student ma wiedzę w zakresie modelowania i optymalizacji systemów oceanotechnicznych i procesów technologicznych
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_D3-06_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
O_1A_D3-06_U02
Student potrafi opracować dokumentację w postaci rysunków i opisów projektowanych i inwentaryzowanych obiektów technicznych wykorzystując narzędzia komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
O_1A_D3-06_U03
Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik informacyjno-komunikacyjnych w środowisku zawodowym oraz w innych środowi-skach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla oceanotechniki; potrafi przekazać informacje techniczne w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifika-cji technicznych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_D3-06_K01
Student rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnosze-nia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
O_1A_D3-06_K02
Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowie-dzialności za wspólnie realizowane zadania
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Wewiórski S., Wituszyński K., Konstrukcja stalowego kadłuba okrętowego, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1977
  2. Więckiewicz W., Budowa kadłubów statków morskich, WSM, Gdynia, 1999
  3. Kłosowski P., Grabowska A., Obsługa programu AutoCAD 2000 i 2002 w ćwiczeniach, MIKOM, 2002
  4. Pikoń A., AutoCad 2007 for Windows, Gliwice, 2007

Literatura dodatkowa

  1. AVEVA, INSTRUKCJE SYSTEMU TRIBON, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie się z funkcjami rysunkowymi i edycyjnymi programu AutoCAD 2000, sposoby rysowania rysunków płaskich i przestrzennych. Ekran graficzny i z menu ikonowe programu. Układ wspłórzędnych globalnych (GUW) i lokalnych (LUW) oraz sposoby określania położenia punktu w przestrzeni (współrzędne prostokątne, biegunowe, sferyczne, walcowe).1
T-L-2Podstawowe elementy rysunkowe: odcinek, okrąg, łuk, polilinia, elipsa, prostokąt, wielobok, tekst, sposobem umieszczania tych elementów na rysunku za pomocą menu. Sposoby modyfikacji istniejących elementów rysunku takich jak: kasowanie, przesuwanie, kopiowanie, tworzenie tablic obiektów, odsunięcie równoległe, odbicie lustrzane, wydłużenie, ucinanie, rozciąganie, fazowanie i zaokrąglanie narożników, zmiana wielkości obiektów.1
T-L-3Metody tworzenia i edycji brył na rysunku przestrzennym. Zapis typowych elementów konstrukcyjnych kadłuba statku na rysunku płaskim. Wymiarowanie elementów konstrukcyjnych kadłuba.1
T-L-4Tworzenie rysunków konstrukcyjnych typowych dla dokumentacji konstrukcyjnych: projekt wstępny, kontraktowy, techniczny, wykonawczy.2
T-L-5Zapoznanie się z SYSTEMEM TRIBON1
T-L-6Modelowanie sekcji przestrzennych.9
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program.1
T-W-2Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych.1
T-W-3Możliwości zastosowania programów i systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania.1
T-W-4Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM.1
T-W-5Omówienie systemów CAD/CAM/CIM takich jak TRIBON NAPA, AUTOSHIP, AUTOCAD, NUPAS itp. i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym.1
5

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć, praca własna35
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach5
A-W-2studiowanie literatury23
A-W-3przygotowanie do zaliczenia20
A-W-4zaliczenie2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D3-06_W01Student ma wiedzę w zakresie rysunku technicznego, wymiarowania, rzutowania i przekrojów obiektów technicznych; zna obowiązujące standardy i normy w tym zakresie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_W09ma wiedzę w zakresie rysunku technicznego, wymiarowania, rzutowania i przekrojów obiektów technicznych; zna obowiązujące standardy i normy w tym zakresie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Umiejętność w zakresie modelowania 3D konstrukcji okretowych.
C-1Umiejętność wykonania dokumentacji technicznej w przestrzeni 2D
Treści programoweT-W-4Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM.
T-W-5Omówienie systemów CAD/CAM/CIM takich jak TRIBON NAPA, AUTOSHIP, AUTOCAD, NUPAS itp. i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program.
T-W-2Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych.
T-W-3Możliwości zastosowania programów i systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania.
T-L-1Zapoznanie się z funkcjami rysunkowymi i edycyjnymi programu AutoCAD 2000, sposoby rysowania rysunków płaskich i przestrzennych. Ekran graficzny i z menu ikonowe programu. Układ wspłórzędnych globalnych (GUW) i lokalnych (LUW) oraz sposoby określania położenia punktu w przestrzeni (współrzędne prostokątne, biegunowe, sferyczne, walcowe).
T-L-3Metody tworzenia i edycji brył na rysunku przestrzennym. Zapis typowych elementów konstrukcyjnych kadłuba statku na rysunku płaskim. Wymiarowanie elementów konstrukcyjnych kadłuba.
T-L-4Tworzenie rysunków konstrukcyjnych typowych dla dokumentacji konstrukcyjnych: projekt wstępny, kontraktowy, techniczny, wykonawczy.
T-L-6Modelowanie sekcji przestrzennych.
T-L-2Podstawowe elementy rysunkowe: odcinek, okrąg, łuk, polilinia, elipsa, prostokąt, wielobok, tekst, sposobem umieszczania tych elementów na rysunku za pomocą menu. Sposoby modyfikacji istniejących elementów rysunku takich jak: kasowanie, przesuwanie, kopiowanie, tworzenie tablic obiektów, odsunięcie równoległe, odbicie lustrzane, wydłużenie, ucinanie, rozciąganie, fazowanie i zaokrąglanie narożników, zmiana wielkości obiektów.
T-L-5Zapoznanie się z SYSTEMEM TRIBON
Metody nauczaniaM-2Labolatoria: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu oceanotechnicznego.
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D3-06_W02Student ma wiedzę w zakresie modelowania i optymalizacji systemów oceanotechnicznych i procesów technologicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_W22ma wiedzę w zakresie modelowania i optymalizacji systemów oceanotechnicznych i procesów technologicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Umiejętność w zakresie modelowania 3D konstrukcji okretowych.
C-1Umiejętność wykonania dokumentacji technicznej w przestrzeni 2D
Treści programoweT-W-4Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM.
T-W-5Omówienie systemów CAD/CAM/CIM takich jak TRIBON NAPA, AUTOSHIP, AUTOCAD, NUPAS itp. i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program.
T-W-2Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych.
T-W-3Możliwości zastosowania programów i systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania.
T-L-1Zapoznanie się z funkcjami rysunkowymi i edycyjnymi programu AutoCAD 2000, sposoby rysowania rysunków płaskich i przestrzennych. Ekran graficzny i z menu ikonowe programu. Układ wspłórzędnych globalnych (GUW) i lokalnych (LUW) oraz sposoby określania położenia punktu w przestrzeni (współrzędne prostokątne, biegunowe, sferyczne, walcowe).
T-L-3Metody tworzenia i edycji brył na rysunku przestrzennym. Zapis typowych elementów konstrukcyjnych kadłuba statku na rysunku płaskim. Wymiarowanie elementów konstrukcyjnych kadłuba.
T-L-4Tworzenie rysunków konstrukcyjnych typowych dla dokumentacji konstrukcyjnych: projekt wstępny, kontraktowy, techniczny, wykonawczy.
T-L-6Modelowanie sekcji przestrzennych.
T-L-2Podstawowe elementy rysunkowe: odcinek, okrąg, łuk, polilinia, elipsa, prostokąt, wielobok, tekst, sposobem umieszczania tych elementów na rysunku za pomocą menu. Sposoby modyfikacji istniejących elementów rysunku takich jak: kasowanie, przesuwanie, kopiowanie, tworzenie tablic obiektów, odsunięcie równoległe, odbicie lustrzane, wydłużenie, ucinanie, rozciąganie, fazowanie i zaokrąglanie narożników, zmiana wielkości obiektów.
T-L-5Zapoznanie się z SYSTEMEM TRIBON
Metody nauczaniaM-2Labolatoria: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu oceanotechnicznego.
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D3-06_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U02potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski. Stosuje zasady ochrony własności intelektualnej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Umiejętność w zakresie modelowania 3D konstrukcji okretowych.
C-1Umiejętność wykonania dokumentacji technicznej w przestrzeni 2D
Treści programoweT-W-4Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM.
T-W-5Omówienie systemów CAD/CAM/CIM takich jak TRIBON NAPA, AUTOSHIP, AUTOCAD, NUPAS itp. i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program.
T-W-2Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych.
T-W-3Możliwości zastosowania programów i systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania.
T-L-3Metody tworzenia i edycji brył na rysunku przestrzennym. Zapis typowych elementów konstrukcyjnych kadłuba statku na rysunku płaskim. Wymiarowanie elementów konstrukcyjnych kadłuba.
T-L-4Tworzenie rysunków konstrukcyjnych typowych dla dokumentacji konstrukcyjnych: projekt wstępny, kontraktowy, techniczny, wykonawczy.
T-L-6Modelowanie sekcji przestrzennych.
T-L-2Podstawowe elementy rysunkowe: odcinek, okrąg, łuk, polilinia, elipsa, prostokąt, wielobok, tekst, sposobem umieszczania tych elementów na rysunku za pomocą menu. Sposoby modyfikacji istniejących elementów rysunku takich jak: kasowanie, przesuwanie, kopiowanie, tworzenie tablic obiektów, odsunięcie równoległe, odbicie lustrzane, wydłużenie, ucinanie, rozciąganie, fazowanie i zaokrąglanie narożników, zmiana wielkości obiektów.
T-L-5Zapoznanie się z SYSTEMEM TRIBON
Metody nauczaniaM-2Labolatoria: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu oceanotechnicznego.
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji cwiczeń labolatoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D3-06_U02Student potrafi opracować dokumentację w postaci rysunków i opisów projektowanych i inwentaryzowanych obiektów technicznych wykorzystując narzędzia komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U04potrafi opracować dokumentację w postaci rysunków i opisów projektowanych i inwentaryzowanych obiektów technicznych wykorzystując narzędzia komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-2Umiejętność w zakresie modelowania 3D konstrukcji okretowych.
C-1Umiejętność wykonania dokumentacji technicznej w przestrzeni 2D
Treści programoweT-W-4Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM.
T-W-5Omówienie systemów CAD/CAM/CIM takich jak TRIBON NAPA, AUTOSHIP, AUTOCAD, NUPAS itp. i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program.
T-W-2Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych.
T-W-3Możliwości zastosowania programów i systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania.
T-L-1Zapoznanie się z funkcjami rysunkowymi i edycyjnymi programu AutoCAD 2000, sposoby rysowania rysunków płaskich i przestrzennych. Ekran graficzny i z menu ikonowe programu. Układ wspłórzędnych globalnych (GUW) i lokalnych (LUW) oraz sposoby określania położenia punktu w przestrzeni (współrzędne prostokątne, biegunowe, sferyczne, walcowe).
T-L-3Metody tworzenia i edycji brył na rysunku przestrzennym. Zapis typowych elementów konstrukcyjnych kadłuba statku na rysunku płaskim. Wymiarowanie elementów konstrukcyjnych kadłuba.
T-L-4Tworzenie rysunków konstrukcyjnych typowych dla dokumentacji konstrukcyjnych: projekt wstępny, kontraktowy, techniczny, wykonawczy.
T-L-6Modelowanie sekcji przestrzennych.
T-L-2Podstawowe elementy rysunkowe: odcinek, okrąg, łuk, polilinia, elipsa, prostokąt, wielobok, tekst, sposobem umieszczania tych elementów na rysunku za pomocą menu. Sposoby modyfikacji istniejących elementów rysunku takich jak: kasowanie, przesuwanie, kopiowanie, tworzenie tablic obiektów, odsunięcie równoległe, odbicie lustrzane, wydłużenie, ucinanie, rozciąganie, fazowanie i zaokrąglanie narożników, zmiana wielkości obiektów.
T-L-5Zapoznanie się z SYSTEMEM TRIBON
Metody nauczaniaM-2Labolatoria: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu oceanotechnicznego.
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji cwiczeń labolatoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D3-06_U03Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik informacyjno-komunikacyjnych w środowisku zawodowym oraz w innych środowi-skach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla oceanotechniki; potrafi przekazać informacje techniczne w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifika-cji technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U05potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik informacyjno-komunikacyjnych w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla oceanotechniki; potrafi przekazać informacje techniczne w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Umiejętność w zakresie modelowania 3D konstrukcji okretowych.
C-1Umiejętność wykonania dokumentacji technicznej w przestrzeni 2D
Treści programoweT-W-4Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM.
T-W-5Omówienie systemów CAD/CAM/CIM takich jak TRIBON NAPA, AUTOSHIP, AUTOCAD, NUPAS itp. i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program.
T-W-2Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych.
T-W-3Możliwości zastosowania programów i systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania.
T-L-1Zapoznanie się z funkcjami rysunkowymi i edycyjnymi programu AutoCAD 2000, sposoby rysowania rysunków płaskich i przestrzennych. Ekran graficzny i z menu ikonowe programu. Układ wspłórzędnych globalnych (GUW) i lokalnych (LUW) oraz sposoby określania położenia punktu w przestrzeni (współrzędne prostokątne, biegunowe, sferyczne, walcowe).
T-L-3Metody tworzenia i edycji brył na rysunku przestrzennym. Zapis typowych elementów konstrukcyjnych kadłuba statku na rysunku płaskim. Wymiarowanie elementów konstrukcyjnych kadłuba.
T-L-6Modelowanie sekcji przestrzennych.
T-L-2Podstawowe elementy rysunkowe: odcinek, okrąg, łuk, polilinia, elipsa, prostokąt, wielobok, tekst, sposobem umieszczania tych elementów na rysunku za pomocą menu. Sposoby modyfikacji istniejących elementów rysunku takich jak: kasowanie, przesuwanie, kopiowanie, tworzenie tablic obiektów, odsunięcie równoległe, odbicie lustrzane, wydłużenie, ucinanie, rozciąganie, fazowanie i zaokrąglanie narożników, zmiana wielkości obiektów.
T-L-5Zapoznanie się z SYSTEMEM TRIBON
Metody nauczaniaM-2Labolatoria: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu oceanotechnicznego.
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji cwiczeń labolatoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D3-06_K01Student rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnosze-nia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_K01rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Umiejętność w zakresie modelowania 3D konstrukcji okretowych.
C-1Umiejętność wykonania dokumentacji technicznej w przestrzeni 2D
Treści programoweT-W-4Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM.
T-W-5Omówienie systemów CAD/CAM/CIM takich jak TRIBON NAPA, AUTOSHIP, AUTOCAD, NUPAS itp. i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program.
T-W-2Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych.
T-W-3Możliwości zastosowania programów i systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania.
T-L-1Zapoznanie się z funkcjami rysunkowymi i edycyjnymi programu AutoCAD 2000, sposoby rysowania rysunków płaskich i przestrzennych. Ekran graficzny i z menu ikonowe programu. Układ wspłórzędnych globalnych (GUW) i lokalnych (LUW) oraz sposoby określania położenia punktu w przestrzeni (współrzędne prostokątne, biegunowe, sferyczne, walcowe).
T-L-3Metody tworzenia i edycji brył na rysunku przestrzennym. Zapis typowych elementów konstrukcyjnych kadłuba statku na rysunku płaskim. Wymiarowanie elementów konstrukcyjnych kadłuba.
T-L-4Tworzenie rysunków konstrukcyjnych typowych dla dokumentacji konstrukcyjnych: projekt wstępny, kontraktowy, techniczny, wykonawczy.
T-L-6Modelowanie sekcji przestrzennych.
T-L-2Podstawowe elementy rysunkowe: odcinek, okrąg, łuk, polilinia, elipsa, prostokąt, wielobok, tekst, sposobem umieszczania tych elementów na rysunku za pomocą menu. Sposoby modyfikacji istniejących elementów rysunku takich jak: kasowanie, przesuwanie, kopiowanie, tworzenie tablic obiektów, odsunięcie równoległe, odbicie lustrzane, wydłużenie, ucinanie, rozciąganie, fazowanie i zaokrąglanie narożników, zmiana wielkości obiektów.
T-L-5Zapoznanie się z SYSTEMEM TRIBON
Metody nauczaniaM-2Labolatoria: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu oceanotechnicznego.
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji cwiczeń labolatoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D3-06_K02Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowie-dzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Umiejętność w zakresie modelowania 3D konstrukcji okretowych.
C-1Umiejętność wykonania dokumentacji technicznej w przestrzeni 2D
Treści programoweT-W-4Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM.
T-W-5Omówienie systemów CAD/CAM/CIM takich jak TRIBON NAPA, AUTOSHIP, AUTOCAD, NUPAS itp. i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program.
T-W-2Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych.
T-W-3Możliwości zastosowania programów i systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania.
T-L-1Zapoznanie się z funkcjami rysunkowymi i edycyjnymi programu AutoCAD 2000, sposoby rysowania rysunków płaskich i przestrzennych. Ekran graficzny i z menu ikonowe programu. Układ wspłórzędnych globalnych (GUW) i lokalnych (LUW) oraz sposoby określania położenia punktu w przestrzeni (współrzędne prostokątne, biegunowe, sferyczne, walcowe).
T-L-3Metody tworzenia i edycji brył na rysunku przestrzennym. Zapis typowych elementów konstrukcyjnych kadłuba statku na rysunku płaskim. Wymiarowanie elementów konstrukcyjnych kadłuba.
T-L-4Tworzenie rysunków konstrukcyjnych typowych dla dokumentacji konstrukcyjnych: projekt wstępny, kontraktowy, techniczny, wykonawczy.
T-L-6Modelowanie sekcji przestrzennych.
T-L-2Podstawowe elementy rysunkowe: odcinek, okrąg, łuk, polilinia, elipsa, prostokąt, wielobok, tekst, sposobem umieszczania tych elementów na rysunku za pomocą menu. Sposoby modyfikacji istniejących elementów rysunku takich jak: kasowanie, przesuwanie, kopiowanie, tworzenie tablic obiektów, odsunięcie równoległe, odbicie lustrzane, wydłużenie, ucinanie, rozciąganie, fazowanie i zaokrąglanie narożników, zmiana wielkości obiektów.
T-L-5Zapoznanie się z SYSTEMEM TRIBON
Metody nauczaniaM-2Labolatoria: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu oceanotechnicznego.
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji cwiczeń labolatoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli