Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)

Sylabus przedmiotu Mariny i przystanie jachtowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Mariny i przystanie jachtowe
Specjalność Eksploatacja jachtów
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA7 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość infrastruktury transportu wodnego i zasad jej eksploatacji, znajomość zagadnień eksploatacji jachtów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość podstaw budowy i zasad użytkowania marin i przystani jachtowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Morska i śródlądowa lokalizacja marin i przystani jachtowych5
T-A-2Konfiguracja marin i przystani jachtowych5
T-A-3Wyposażenie techniczne i bytowo-usługowe marin i przystani jachtowych5
15
wykłady
T-W-1Definicje i podział marin i przystani jachtowych2
T-W-2Uwarunkowania lokalizacji marin i przystani jachtowych morskich i śródlądowych2
T-W-3Parametry marin i przystani1
T-W-4Konfiguracje i rozwiązania konstrukcyjne marin i przystani2
T-W-5Stałe i pływające elemaementy marin2
T-W-6Wyposażenie techniczne marin i przystani2
T-W-7Wyposażenie bytowo-usługowe1
T-W-8Aspekty obsługi właścicieli i użytkowników jachtów2
T-W-9Lądowe zaplecze marin1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia zadań ćwiczeniowych5
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Czytanie literatury i czasopism fachowych5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem narzędzi informatycznych
M-2Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin dotyczący treści wykładów
S-2Ocena formująca: Zaliczenie zadań ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-13_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę obejmującą zagadnienia z zakresu marin i przystani jachtowych
J_1A_W08T1A_W03C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-8, T-W-9, T-A-1, T-A-2M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D2-13_W02
Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów marin i przystani jachtowych
J_1A_W11T1A_W06InzA_W01C-1T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-13_U01
Student potrafi przeprowadzić symulacje komputerowe sytuowania jachtów w marinach w sezonie nawigacyjnym i okresie zimowania jachtów
J_1A_U10T1A_U08InzA_U01C-1T-W-3, T-W-8, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D2-13_U02
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące mariny i przystanie jachtowe
J_1A_U15T1A_U13InzA_U05C-1T-W-4, T-W-8, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D2-13_U03
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich dotyczących marin i przystani jachtowych
J_1A_U17T1A_U14InzA_U06C-1T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-A-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-13_K01
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych, charakterystycznych dla marin i przystani jachtowych
J_1A_K06T1A_K05C-1T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-A-2, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-13_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę obejmującą zagadnienia z zakresu marin i przystani jachtowych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Ocena 3- Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
J_1A_D2-13_W02
Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów marin i przystani jachtowych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-13_U01
Student potrafi przeprowadzić symulacje komputerowe sytuowania jachtów w marinach w sezonie nawigacyjnym i okresie zimowania jachtów
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5- Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
J_1A_D2-13_U02
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące mariny i przystanie jachtowe
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
J_1A_D2-13_U03
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich dotyczących marin i przystani jachtowych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-13_K01
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych, charakterystycznych dla marin i przystani jachtowych
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Mazurkiewicz B.K., Porty jachtowe - Mariny - Projektowanie., undacja Promocji POI GM, Gdańsk, 2004
  2. Tołkacz L., Infrastruktura transportu wodnego. Tom I. Infrastruktura transportu śródlądowego, WYdział Techniki Morskiej I Transportu ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Tołkacz L., Śródlądowa turystyka zbiorowa. Tom I. Szlaki turystyki zbiorowej, Wydział Techniki Morskiej PS, Szczecin, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Morska i śródlądowa lokalizacja marin i przystani jachtowych5
T-A-2Konfiguracja marin i przystani jachtowych5
T-A-3Wyposażenie techniczne i bytowo-usługowe marin i przystani jachtowych5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Definicje i podział marin i przystani jachtowych2
T-W-2Uwarunkowania lokalizacji marin i przystani jachtowych morskich i śródlądowych2
T-W-3Parametry marin i przystani1
T-W-4Konfiguracje i rozwiązania konstrukcyjne marin i przystani2
T-W-5Stałe i pływające elemaementy marin2
T-W-6Wyposażenie techniczne marin i przystani2
T-W-7Wyposażenie bytowo-usługowe1
T-W-8Aspekty obsługi właścicieli i użytkowników jachtów2
T-W-9Lądowe zaplecze marin1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia zadań ćwiczeniowych5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Czytanie literatury i czasopism fachowych5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-13_W01Student ma uporządkowaną wiedzę obejmującą zagadnienia z zakresu marin i przystani jachtowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W08ma uporządkowaną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku obejmującą zagadnienia z zakresu infrastruktury niezbędnej do eksploatacji jednostek pływających
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstaw budowy i zasad użytkowania marin i przystani jachtowych
Treści programoweT-W-3Parametry marin i przystani
T-W-1Definicje i podział marin i przystani jachtowych
T-W-2Uwarunkowania lokalizacji marin i przystani jachtowych morskich i śródlądowych
T-W-4Konfiguracje i rozwiązania konstrukcyjne marin i przystani
T-W-8Aspekty obsługi właścicieli i użytkowników jachtów
T-W-9Lądowe zaplecze marin
T-A-1Morska i śródlądowa lokalizacja marin i przystani jachtowych
T-A-2Konfiguracja marin i przystani jachtowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem narzędzi informatycznych
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin dotyczący treści wykładów
S-2Ocena formująca: Zaliczenie zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Ocena 3- Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-13_W02Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów marin i przystani jachtowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W11ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstaw budowy i zasad użytkowania marin i przystani jachtowych
Treści programoweT-W-5Stałe i pływające elemaementy marin
T-W-6Wyposażenie techniczne marin i przystani
T-W-7Wyposażenie bytowo-usługowe
T-A-3Wyposażenie techniczne i bytowo-usługowe marin i przystani jachtowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem narzędzi informatycznych
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin dotyczący treści wykładów
S-2Ocena formująca: Zaliczenie zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-13_U01Student potrafi przeprowadzić symulacje komputerowe sytuowania jachtów w marinach w sezonie nawigacyjnym i okresie zimowania jachtów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U10potrafi przeprowadzić symulacje komputerowe organizacji eksploatacji jednostek pływających
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstaw budowy i zasad użytkowania marin i przystani jachtowych
Treści programoweT-W-3Parametry marin i przystani
T-W-8Aspekty obsługi właścicieli i użytkowników jachtów
T-A-1Morska i śródlądowa lokalizacja marin i przystani jachtowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem narzędzi informatycznych
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin dotyczący treści wykładów
S-2Ocena formująca: Zaliczenie zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5- Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-13_U02Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące mariny i przystanie jachtowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace pływające i stacjonarne obiekty na których bazuje kierunek jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstaw budowy i zasad użytkowania marin i przystani jachtowych
Treści programoweT-W-4Konfiguracje i rozwiązania konstrukcyjne marin i przystani
T-W-8Aspekty obsługi właścicieli i użytkowników jachtów
T-A-3Wyposażenie techniczne i bytowo-usługowe marin i przystani jachtowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem narzędzi informatycznych
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin dotyczący treści wykładów
S-2Ocena formująca: Zaliczenie zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-13_U03Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich dotyczących marin i przystani jachtowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla kierunku jachting w tym zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstaw budowy i zasad użytkowania marin i przystani jachtowych
Treści programoweT-W-3Parametry marin i przystani
T-W-4Konfiguracje i rozwiązania konstrukcyjne marin i przystani
T-W-6Wyposażenie techniczne marin i przystani
T-A-2Konfiguracja marin i przystani jachtowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem narzędzi informatycznych
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin dotyczący treści wykładów
S-2Ocena formująca: Zaliczenie zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-13_K01Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych, charakterystycznych dla marin i przystani jachtowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K06prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstaw budowy i zasad użytkowania marin i przystani jachtowych
Treści programoweT-W-4Konfiguracje i rozwiązania konstrukcyjne marin i przystani
T-W-5Stałe i pływające elemaementy marin
T-W-6Wyposażenie techniczne marin i przystani
T-W-7Wyposażenie bytowo-usługowe
T-A-2Konfiguracja marin i przystani jachtowych
T-A-3Wyposażenie techniczne i bytowo-usługowe marin i przystani jachtowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem narzędzi informatycznych
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin dotyczący treści wykładów
S-2Ocena formująca: Zaliczenie zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli