Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)

Sylabus przedmiotu Eksploatacja jachtów żaglowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Eksploatacja jachtów żaglowych
Specjalność Eksploatacja jachtów
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn Cieplnych i Siłowni Okrętowych
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW6 30 2,00,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość systematyki jachtów, takielunku i wyposażenia jachtów oraz teorii żeglowania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość zasad eksploatacji jachtów żaglowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zasady prowadzenia jachtu5
T-A-2Naprawa uszkodzeń w czasie żeglugi5
T-A-3Prace bosmańskie4
T-A-4Zaliczenie1
15
wykłady
T-W-1Jacht morski i śródlądowy1
T-W-2Obsługa takielunku2
T-W-3Stawianie żagli2
T-W-4Prowadzenie jachtu na wiatr i z wiatrem2
T-W-5Zwrot przez sztag i zwrot przez rufę2
T-W-6Technika prowadzenia wiatru przy słabym wietrze.2
T-W-7Technika prowadzenia wiatru w warunkach sztormowych2
T-W-8Cumowanie i kotwiczeniae jachtu1
T-W-9Naprawa uszkodzeń podczas żeglugi3
T-W-10Manewry pod silnikiem2
T-W-11Nawigacja2
T-W-12Przygotowanie jachtu do wodowania; wodowanie jachtu2
T-W-13Slipowanie jachtu1
T-W-14Konserwacja kadłuba jachtu i jego wyposażenia2
T-W-15Organizacja i bezpieczeństwo żeglugi1
T-W-16Człowiek za burtą1
T-W-17Obsluga technicznych systemów jachtów , w tym sanitarnych1
T-W-18Etyka i zwyczaje1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych5
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Egazamin pisemny (Test) z treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-09_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą podstawowe zagadnienia dotyczące eksploatacji jachtów żaglowych
J_1A_W07T1A_W03C-1T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D2-09_W02
Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu zagadnień dotyczących eksloatacji jachtów żaglowych
J_1A_W10T1A_W05C-1T-W-7, T-W-15, T-W-16M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D2-09_W03
Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń determinujących bezpieczną eksploatację jachtów żaglowych
J_1A_W11T1A_W06InzA_W01C-1T-W-14, T-A-2, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-09_U01
Student potrafi przeprowadzać pomiary, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski w zakresie obsługiwania jachtów żaglowych
J_1A_U08T1A_U08InzA_U01C-1T-W-14, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D2-09_U02
Student potrafi przeprowadzić symulacje komputerowew zakresie techniki prowadzenia jachtu żaglowego
J_1A_U10T1A_U08InzA_U01C-1T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D2-09_U03
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla eksploatacji jachtów żaglowych
J_1A_U17T1A_U14InzA_U06C-1T-A-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-09_K01
Studen potrafi organizować procesy turystyki z wykorzystaniem jachtów żaglowych
J_1A_K02T1A_K01C-1T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D2-09_K02
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności eksploatacji jachtów żaglowych w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
J_1A_K03T1A_K01, T1A_K02C-1T-W-17, T-W-18M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D2-09_K03
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie (załodze) przyjmując w niej różne role
J_1A_K04T1A_K03C-1T-W-16, T-W-18M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-09_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą podstawowe zagadnienia dotyczące eksploatacji jachtów żaglowych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
J_1A_D2-09_W02
Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu zagadnień dotyczących eksloatacji jachtów żaglowych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
J_1A_D2-09_W03
Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń determinujących bezpieczną eksploatację jachtów żaglowych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-09_U01
Student potrafi przeprowadzać pomiary, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski w zakresie obsługiwania jachtów żaglowych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
J_1A_D2-09_U02
Student potrafi przeprowadzić symulacje komputerowew zakresie techniki prowadzenia jachtu żaglowego
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
J_1A_D2-09_U03
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla eksploatacji jachtów żaglowych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-09_K01
Studen potrafi organizować procesy turystyki z wykorzystaniem jachtów żaglowych
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0- Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
J_1A_D2-09_K02
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności eksploatacji jachtów żaglowych w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
J_1A_D2-09_K03
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie (załodze) przyjmując w niej różne role
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Dziewulski J.W., Wiadomości o jachtach żaglowych, Almapress, Warszawa, 2008
  2. Praca zbiorowa, Jachting, PENTA, Warszawa, 1993
  3. Patalas N., Żagle i motory, Sport i Turystyka, Warszawa, 1974
  4. Głowacki W., Żeglarstwo morskie, Sport i Turystyka, Warszawa, 1974
  5. Baranowski K., Praktyka oceaniczna, Sport i Turystyka, Warszawa, 1984

Literatura dodatkowa

  1. Gańko A., Dziewulski J.W., Jachtowe roboty bosmańskie, Sport i Turystyka, Warszawa, 1972

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zasady prowadzenia jachtu5
T-A-2Naprawa uszkodzeń w czasie żeglugi5
T-A-3Prace bosmańskie4
T-A-4Zaliczenie1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Jacht morski i śródlądowy1
T-W-2Obsługa takielunku2
T-W-3Stawianie żagli2
T-W-4Prowadzenie jachtu na wiatr i z wiatrem2
T-W-5Zwrot przez sztag i zwrot przez rufę2
T-W-6Technika prowadzenia wiatru przy słabym wietrze.2
T-W-7Technika prowadzenia wiatru w warunkach sztormowych2
T-W-8Cumowanie i kotwiczeniae jachtu1
T-W-9Naprawa uszkodzeń podczas żeglugi3
T-W-10Manewry pod silnikiem2
T-W-11Nawigacja2
T-W-12Przygotowanie jachtu do wodowania; wodowanie jachtu2
T-W-13Slipowanie jachtu1
T-W-14Konserwacja kadłuba jachtu i jego wyposażenia2
T-W-15Organizacja i bezpieczeństwo żeglugi1
T-W-16Człowiek za burtą1
T-W-17Obsluga technicznych systemów jachtów , w tym sanitarnych1
T-W-18Etyka i zwyczaje1
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-09_W01Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą podstawowe zagadnienia dotyczące eksploatacji jachtów żaglowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W07ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek pływających wykorzystywanych w jachtingu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad eksploatacji jachtów żaglowych
Treści programoweT-W-2Obsługa takielunku
T-W-3Stawianie żagli
T-W-1Jacht morski i śródlądowy
T-W-5Zwrot przez sztag i zwrot przez rufę
T-W-6Technika prowadzenia wiatru przy słabym wietrze.
T-W-8Cumowanie i kotwiczeniae jachtu
T-W-11Nawigacja
T-W-12Przygotowanie jachtu do wodowania; wodowanie jachtu
T-W-13Slipowanie jachtu
T-W-14Konserwacja kadłuba jachtu i jego wyposażenia
T-W-4Prowadzenie jachtu na wiatr i z wiatrem
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egazamin pisemny (Test) z treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-09_W02Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu zagadnień dotyczących eksloatacji jachtów żaglowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W10ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu obszaru techniki i dyscypliny naukowej budowa i eksploatacja maszyn właściwych dla studiowanego kierunku jachting i pokrewnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad eksploatacji jachtów żaglowych
Treści programoweT-W-7Technika prowadzenia wiatru w warunkach sztormowych
T-W-15Organizacja i bezpieczeństwo żeglugi
T-W-16Człowiek za burtą
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egazamin pisemny (Test) z treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-09_W03Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń determinujących bezpieczną eksploatację jachtów żaglowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W11ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad eksploatacji jachtów żaglowych
Treści programoweT-W-14Konserwacja kadłuba jachtu i jego wyposażenia
T-A-2Naprawa uszkodzeń w czasie żeglugi
T-A-3Prace bosmańskie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egazamin pisemny (Test) z treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-09_U01Student potrafi przeprowadzać pomiary, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski w zakresie obsługiwania jachtów żaglowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U08potrafi przeprowadzać pomiary, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski w tym wzakresie obsługiwania jednostek pływających
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad eksploatacji jachtów żaglowych
Treści programoweT-W-14Konserwacja kadłuba jachtu i jego wyposażenia
T-A-3Prace bosmańskie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egazamin pisemny (Test) z treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-09_U02Student potrafi przeprowadzić symulacje komputerowew zakresie techniki prowadzenia jachtu żaglowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U10potrafi przeprowadzić symulacje komputerowe organizacji eksploatacji jednostek pływających
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad eksploatacji jachtów żaglowych
Treści programoweT-A-1Zasady prowadzenia jachtu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egazamin pisemny (Test) z treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-09_U03Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla eksploatacji jachtów żaglowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla kierunku jachting w tym zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad eksploatacji jachtów żaglowych
Treści programoweT-A-2Naprawa uszkodzeń w czasie żeglugi
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egazamin pisemny (Test) z treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-09_K01Studen potrafi organizować procesy turystyki z wykorzystaniem jachtów żaglowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K02potrafi inspirować i organizować procesy turystyki, rekreacji i wypoczynku dla społeczności lokalnych i zewnętrznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad eksploatacji jachtów żaglowych
Treści programoweT-W-6Technika prowadzenia wiatru przy słabym wietrze.
T-W-7Technika prowadzenia wiatru w warunkach sztormowych
T-W-8Cumowanie i kotwiczeniae jachtu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egazamin pisemny (Test) z treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0- Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-09_K02Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności eksploatacji jachtów żaglowych w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K03ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad eksploatacji jachtów żaglowych
Treści programoweT-W-17Obsluga technicznych systemów jachtów , w tym sanitarnych
T-W-18Etyka i zwyczaje
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egazamin pisemny (Test) z treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-09_K03Student potrafi współdziałać i pracować w grupie (załodze) przyjmując w niej różne role
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad eksploatacji jachtów żaglowych
Treści programoweT-W-16Człowiek za burtą
T-W-18Etyka i zwyczaje
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egazamin pisemny (Test) z treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli