Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)

Sylabus przedmiotu Napędy silnikowe i systemy sterowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Napędy silnikowe i systemy sterowania
Specjalność Eksploatacja jachtów
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn Cieplnych i Siłowni Okrętowych
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Michalski <Ryszard.Michalski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW6 30 2,00,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień dotyczących silników i układów napędowych obiektów pływających i podstaw eksploatacji technicznej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość zasad doboru napędów motorowych i systemów sterowania jachtów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Dobór jachtowych silników spalinowych z uwzględnieniem kryteriów ochrony środowiska.5
T-A-2Dobór silników elektrycznych z uwzględnieniem ich stystemów zasilania.5
T-A-3Wybór systemu sterowania.4
T-A-4Zaliczenie ćwiczeń.1
15
wykłady
T-W-1Napędy główne i pomocnicze.2
T-W-2Silniki cztero i dwusuwowe.2
T-W-3Silniki stacjonarne.2
T-W-4Silniki przyczepne.2
T-W-5Paliwa i smary. Systemy paliwowe.2
T-W-6Obsługa silnika.2
T-W-7Wały śrubowe.1
T-W-8Przekładnie.1
T-W-9Śruby napędowe.2
T-W-10Silniki elektryczne.2
T-W-11Zasilanie silników elektrycznych.1
T-W-12Charakterystyki napędowe silników spalinowych i silników elektrycznych.4
T-W-13Sterowanie aktywne i pasywne.2
T-W-14Systemy sterowania dźwigniowego.1
T-W-15Systemy sterowania cięgnowego.1
T-W-16Systemy sterowania hydraulicznego.2
T-W-17Zaliczenie wykładów.1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych.14
A-A-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych.5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych.5
A-A-4Zaliczanie ćwiczeń.1
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach.29
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych.15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia treści wykładowych.5
A-W-4Zaliczanie wykładów.1
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie wiedzy nabytej podczas wykładów i własnych studiów.
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta na ćwiczeniach audytoryjnych w celu identyfikacji ewentualnych braków wiedzy i umiejętności.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-05_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu napędów silnikowych i systemów sterowania jachtów żaglowych i motorowych.
J_1A_W07T1A_W03C-1T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-13, T-W-9, T-W-14, T-W-7, T-W-8, T-W-15, T-W-16, T-W-3, T-W-2, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1S-1
J_1A_D2-05_W02
Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu napędów silnikowych i systemów sterowania jachtów.
J_1A_W10T1A_W05C-1T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-13, T-W-9, T-W-14, T-W-7, T-W-8, T-W-15, T-W-16, T-W-3, T-W-2, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-05_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace napędy i sytemy sterowania jachtów.
J_1A_U15T1A_U13InzA_U05C-1T-W-1, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-16, T-W-12, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-2S-2
J_1A_D2-05_U02
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych, charakterystycznych dla systemów napędowych jachtów z uwzględnieniem ich wpływu na środowisko.
J_1A_U17T1A_U14InzA_U06C-1T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-A-1, T-A-2M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-05_K01
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga problemy związane z wykonywaniem zawodu dotyczące napędów i sytemów sterowania jachtów.
J_1A_K06T1A_K05C-1T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-13, T-W-9, T-W-14, T-W-7, T-W-8, T-W-15, T-W-16, T-W-3, T-W-2, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-05_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu napędów silnikowych i systemów sterowania jachtów żaglowych i motorowych.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o krytyczną ocenę informacji literaturowej.
J_1A_D2-05_W02
Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu napędów silnikowych i systemów sterowania jachtów.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o krytyczną ocenę informacji literaturowej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-05_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace napędy i sytemy sterowania jachtów.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikację rozwiązań.
J_1A_D2-05_U02
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych, charakterystycznych dla systemów napędowych jachtów z uwzględnieniem ich wpływu na środowisko.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikację rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-05_K01
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga problemy związane z wykonywaniem zawodu dotyczące napędów i sytemów sterowania jachtów.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu elementarnym.
3,5Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu podstawowym.
4,0Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu.
4,5Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość i pełną świadomość swojej roli.

Literatura podstawowa

  1. Patalas N., Żagle i motory, Sport i Turystyka, Warszawa, 1974
  2. Brdulak J., Silniki przyczepne do łodzi, Sport i Turystyka, Warszawa, 1982
  3. Zbierski K., Spalinowe napędy jachtów, Morskie, Gdańsk, 1987
  4. Zbierski K. Dieslowskie napędy jachtów (w przygotowaniu)

Literatura dodatkowa

  1. Baader J., Razjezdnyje turistkije i sportiwnyje katiera, Sudostrojenije, Leningrad, 1976

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Dobór jachtowych silników spalinowych z uwzględnieniem kryteriów ochrony środowiska.5
T-A-2Dobór silników elektrycznych z uwzględnieniem ich stystemów zasilania.5
T-A-3Wybór systemu sterowania.4
T-A-4Zaliczenie ćwiczeń.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Napędy główne i pomocnicze.2
T-W-2Silniki cztero i dwusuwowe.2
T-W-3Silniki stacjonarne.2
T-W-4Silniki przyczepne.2
T-W-5Paliwa i smary. Systemy paliwowe.2
T-W-6Obsługa silnika.2
T-W-7Wały śrubowe.1
T-W-8Przekładnie.1
T-W-9Śruby napędowe.2
T-W-10Silniki elektryczne.2
T-W-11Zasilanie silników elektrycznych.1
T-W-12Charakterystyki napędowe silników spalinowych i silników elektrycznych.4
T-W-13Sterowanie aktywne i pasywne.2
T-W-14Systemy sterowania dźwigniowego.1
T-W-15Systemy sterowania cięgnowego.1
T-W-16Systemy sterowania hydraulicznego.2
T-W-17Zaliczenie wykładów.1
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych.14
A-A-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych.5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych.5
A-A-4Zaliczanie ćwiczeń.1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach.29
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych.15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia treści wykładowych.5
A-W-4Zaliczanie wykładów.1
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-05_W01Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu napędów silnikowych i systemów sterowania jachtów żaglowych i motorowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W07ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek pływających wykorzystywanych w jachtingu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad doboru napędów motorowych i systemów sterowania jachtów.
Treści programoweT-W-1Napędy główne i pomocnicze.
T-W-5Paliwa i smary. Systemy paliwowe.
T-W-6Obsługa silnika.
T-W-4Silniki przyczepne.
T-W-13Sterowanie aktywne i pasywne.
T-W-9Śruby napędowe.
T-W-14Systemy sterowania dźwigniowego.
T-W-7Wały śrubowe.
T-W-8Przekładnie.
T-W-15Systemy sterowania cięgnowego.
T-W-16Systemy sterowania hydraulicznego.
T-W-3Silniki stacjonarne.
T-W-2Silniki cztero i dwusuwowe.
T-W-10Silniki elektryczne.
T-W-11Zasilanie silników elektrycznych.
T-W-12Charakterystyki napędowe silników spalinowych i silników elektrycznych.
T-A-1Dobór jachtowych silników spalinowych z uwzględnieniem kryteriów ochrony środowiska.
T-A-2Dobór silników elektrycznych z uwzględnieniem ich stystemów zasilania.
T-A-3Wybór systemu sterowania.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie wiedzy nabytej podczas wykładów i własnych studiów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o krytyczną ocenę informacji literaturowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-05_W02Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu napędów silnikowych i systemów sterowania jachtów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W10ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu obszaru techniki i dyscypliny naukowej budowa i eksploatacja maszyn właściwych dla studiowanego kierunku jachting i pokrewnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad doboru napędów motorowych i systemów sterowania jachtów.
Treści programoweT-W-1Napędy główne i pomocnicze.
T-W-5Paliwa i smary. Systemy paliwowe.
T-W-6Obsługa silnika.
T-W-4Silniki przyczepne.
T-W-13Sterowanie aktywne i pasywne.
T-W-9Śruby napędowe.
T-W-14Systemy sterowania dźwigniowego.
T-W-7Wały śrubowe.
T-W-8Przekładnie.
T-W-15Systemy sterowania cięgnowego.
T-W-16Systemy sterowania hydraulicznego.
T-W-3Silniki stacjonarne.
T-W-2Silniki cztero i dwusuwowe.
T-W-10Silniki elektryczne.
T-W-11Zasilanie silników elektrycznych.
T-W-12Charakterystyki napędowe silników spalinowych i silników elektrycznych.
T-A-1Dobór jachtowych silników spalinowych z uwzględnieniem kryteriów ochrony środowiska.
T-A-2Dobór silników elektrycznych z uwzględnieniem ich stystemów zasilania.
T-A-3Wybór systemu sterowania.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie wiedzy nabytej podczas wykładów i własnych studiów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o krytyczną ocenę informacji literaturowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-05_U01Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace napędy i sytemy sterowania jachtów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace pływające i stacjonarne obiekty na których bazuje kierunek jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad doboru napędów motorowych i systemów sterowania jachtów.
Treści programoweT-W-1Napędy główne i pomocnicze.
T-W-13Sterowanie aktywne i pasywne.
T-W-14Systemy sterowania dźwigniowego.
T-W-15Systemy sterowania cięgnowego.
T-W-16Systemy sterowania hydraulicznego.
T-W-12Charakterystyki napędowe silników spalinowych i silników elektrycznych.
T-A-1Dobór jachtowych silników spalinowych z uwzględnieniem kryteriów ochrony środowiska.
T-A-2Dobór silników elektrycznych z uwzględnieniem ich stystemów zasilania.
T-A-3Wybór systemu sterowania.
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta na ćwiczeniach audytoryjnych w celu identyfikacji ewentualnych braków wiedzy i umiejętności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikację rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-05_U02Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych, charakterystycznych dla systemów napędowych jachtów z uwzględnieniem ich wpływu na środowisko.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla kierunku jachting w tym zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad doboru napędów motorowych i systemów sterowania jachtów.
Treści programoweT-W-1Napędy główne i pomocnicze.
T-W-5Paliwa i smary. Systemy paliwowe.
T-W-6Obsługa silnika.
T-W-7Wały śrubowe.
T-A-1Dobór jachtowych silników spalinowych z uwzględnieniem kryteriów ochrony środowiska.
T-A-2Dobór silników elektrycznych z uwzględnieniem ich stystemów zasilania.
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta na ćwiczeniach audytoryjnych w celu identyfikacji ewentualnych braków wiedzy i umiejętności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikację rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-05_K01Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga problemy związane z wykonywaniem zawodu dotyczące napędów i sytemów sterowania jachtów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K06prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad doboru napędów motorowych i systemów sterowania jachtów.
Treści programoweT-W-1Napędy główne i pomocnicze.
T-W-5Paliwa i smary. Systemy paliwowe.
T-W-6Obsługa silnika.
T-W-4Silniki przyczepne.
T-W-13Sterowanie aktywne i pasywne.
T-W-9Śruby napędowe.
T-W-14Systemy sterowania dźwigniowego.
T-W-7Wały śrubowe.
T-W-8Przekładnie.
T-W-15Systemy sterowania cięgnowego.
T-W-16Systemy sterowania hydraulicznego.
T-W-3Silniki stacjonarne.
T-W-2Silniki cztero i dwusuwowe.
T-W-10Silniki elektryczne.
T-W-11Zasilanie silników elektrycznych.
T-W-12Charakterystyki napędowe silników spalinowych i silników elektrycznych.
T-A-1Dobór jachtowych silników spalinowych z uwzględnieniem kryteriów ochrony środowiska.
T-A-2Dobór silników elektrycznych z uwzględnieniem ich stystemów zasilania.
T-A-3Wybór systemu sterowania.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie wiedzy nabytej podczas wykładów i własnych studiów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu elementarnym.
3,5Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu podstawowym.
4,0Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu.
4,5Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość i pełną świadomość swojej roli.