Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)

Sylabus przedmiotu Turystyka podwodna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Turystyka podwodna
Specjalność Wodna turystyka zbiorowa
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn Cieplnych i Siłowni Okrętowych
Nauczyciel odpowiedzialny Mariusz Matejski <Mariusz.Matejski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW6 30 2,00,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zkresu dynamiki morza i budowy jednostek rekreacyjnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy dotyczącej budowy i funkcjonowania jednostek przeznaczonych dla podwodnej turystyki zbiorowej
C-2Nabycie wiedzy dotyczącej środków do uprawiania podwodnej turystyki indywidualnej
C-3Nabycie wiedzy dotyczącej budowy i funkcjonowania zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych typu ROV i możliwości realizacji przy ich wykorzystaniu turystyki podwodnej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rodzaje sprzętu wykorzystywanego do nurkowania swobodnego6
T-A-2Charakterystyka techniczna i eksploatacyjne systemu głębokowodnego SMP wykorzystującego pojazd podwodny KRAB6
T-A-3Próby ruchowe pojazdu KRAB - laboratorium / basen technologiczny2
T-A-4Zaliczenie ćwiczeń1
15
wykłady
T-W-1Charakterystyka obszarów funkcjonowania turystyki podwodnej i środków do jej realizacji2
T-W-2Charakterystyka środowiska wodnego i zagrożenia wynikające z penetracji głębin akwenów morskich iśródlądowych4
T-W-3Środki techniczne do uprawiania zbiorowej turystyki podwodnej4
T-W-4Autonomiczność pływania jednostek do uprawiania zbiorowej turystyki podowdnej, układy napędowe, sposoby zaopatrzenia w powietrze dla turystów4
T-W-5Środki do uprawiania podwodnej turystyki indywidualnej4
T-W-6Zagrożenia wynikające z przebywania w toni wodnej - nurkowanie rekreacyjne2
T-W-7Charakterystyka sprzętu wykorzystywanego do nurkowania rekreacyjnego4
T-W-8Turystyka podowdna realizowana przy wykorzystaniu zdalnie sterowanych pojazdów podowodnych typu ROV4
T-W-9Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury ( prasa fachowa, internet)5
A-A-3Przygotowanie prezentacji związanej z budową i wykorzystaniem środków do uprawiania turystyki podwodnej3
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia2
25
wykłady
A-W-1Udziałw zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury fachowej ( czsopisma, internet)6
A-W-3Przygotowanie prezentacji dotyczącej wybranych zagadnień związanych z turystyką podwodną10
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu4
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca wynikająca z zaangażowania studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca - kolokwium końcowe

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-10_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą budowy i funkcjonowania środków do uprawiania podwodnej turystyki indywidualnej i zbiorowej oraz zagrożeń z tego wynikających
J_1A_W07, J_1A_W09T1A_W03, T1A_W04C-1, C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-2M-1S-1, S-2
J_1A_D1-10_W02
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą możliwości wykorzystania pojazdów podwodnych typu ROV do uprawiania turystyki podwodnej
J_1A_W05, J_1A_W09T1A_W02, T1A_W04InzA_W05C-3T-W-8M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-10_U01
1 Student potrafi zinterpretować obszary i scharakteryzować środki do uprawiania podwodnej turystyki indywidualnej i zbiorowej
J_1A_U13, J_1A_U17T1A_U11, T1A_U14InzA_U06C-1, C-2, C-3T-W-7, T-W-1, T-W-2M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-10_K01
Student potrafi określić zakres i możliwości uprawiania podwodnej turystki podwodnej , indywidualnej i zbiorowej oraz zagrożenia społeczne z tego wynikające
J_1A_K02, J_1A_K03T1A_K01, T1A_K02C-1, C-2, C-3T-W-4, T-W-6, T-W-8M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-10_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą budowy i funkcjonowania środków do uprawiania podwodnej turystyki indywidualnej i zbiorowej oraz zagrożeń z tego wynikających
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną
J_1A_D1-10_W02
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą możliwości wykorzystania pojazdów podwodnych typu ROV do uprawiania turystyki podwodnej
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-10_U01
1 Student potrafi zinterpretować obszary i scharakteryzować środki do uprawiania podwodnej turystyki indywidualnej i zbiorowej
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-10_K01
Student potrafi określić zakres i możliwości uprawiania podwodnej turystki podwodnej , indywidualnej i zbiorowej oraz zagrożenia społeczne z tego wynikające
2,0Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli

Literatura podstawowa

  1. Żerdzińska E., Podwodna Polska, Almapress, Warszawa, 2004
  2. Piotr Wolf, Bezpieczne nurkowanie w Polsce, Bellona, 0, 2011, 1
  3. Tomasz STRUGALSKI, Wszyscy muszą wrócić FILOZOFIA NURKOWANIA, ISBN 978-83-7798-024-8, 0, 2011
  4. Marcin DĄBROWSKI, Ratownictwo nurkowe, ISBN 978-83-61208-80-8, 0, 2009
  5. Rowiński L., Pojazdy głębinowe budowa i wyposażenie, Przedsiębiorstwo prywatne WiB, Gdańsk, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Dorota Łeweć, Nurkująca kobieta, ISBN 978-83-61208-60-0, 0, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rodzaje sprzętu wykorzystywanego do nurkowania swobodnego6
T-A-2Charakterystyka techniczna i eksploatacyjne systemu głębokowodnego SMP wykorzystującego pojazd podwodny KRAB6
T-A-3Próby ruchowe pojazdu KRAB - laboratorium / basen technologiczny2
T-A-4Zaliczenie ćwiczeń1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka obszarów funkcjonowania turystyki podwodnej i środków do jej realizacji2
T-W-2Charakterystyka środowiska wodnego i zagrożenia wynikające z penetracji głębin akwenów morskich iśródlądowych4
T-W-3Środki techniczne do uprawiania zbiorowej turystyki podwodnej4
T-W-4Autonomiczność pływania jednostek do uprawiania zbiorowej turystyki podowdnej, układy napędowe, sposoby zaopatrzenia w powietrze dla turystów4
T-W-5Środki do uprawiania podwodnej turystyki indywidualnej4
T-W-6Zagrożenia wynikające z przebywania w toni wodnej - nurkowanie rekreacyjne2
T-W-7Charakterystyka sprzętu wykorzystywanego do nurkowania rekreacyjnego4
T-W-8Turystyka podowdna realizowana przy wykorzystaniu zdalnie sterowanych pojazdów podowodnych typu ROV4
T-W-9Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury ( prasa fachowa, internet)5
A-A-3Przygotowanie prezentacji związanej z budową i wykorzystaniem środków do uprawiania turystyki podwodnej3
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udziałw zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury fachowej ( czsopisma, internet)6
A-W-3Przygotowanie prezentacji dotyczącej wybranych zagadnień związanych z turystyką podwodną10
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu4
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-10_W01Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą budowy i funkcjonowania środków do uprawiania podwodnej turystyki indywidualnej i zbiorowej oraz zagrożeń z tego wynikających
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W07ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek pływających wykorzystywanych w jachtingu
J_1A_W09ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami jachtingu w tym technik niekonwencjonalnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy dotyczącej budowy i funkcjonowania jednostek przeznaczonych dla podwodnej turystyki zbiorowej
C-2Nabycie wiedzy dotyczącej środków do uprawiania podwodnej turystyki indywidualnej
Treści programoweT-W-3Środki techniczne do uprawiania zbiorowej turystyki podwodnej
T-W-4Autonomiczność pływania jednostek do uprawiania zbiorowej turystyki podowdnej, układy napędowe, sposoby zaopatrzenia w powietrze dla turystów
T-W-5Środki do uprawiania podwodnej turystyki indywidualnej
T-W-6Zagrożenia wynikające z przebywania w toni wodnej - nurkowanie rekreacyjne
T-W-7Charakterystyka sprzętu wykorzystywanego do nurkowania rekreacyjnego
T-W-1Charakterystyka obszarów funkcjonowania turystyki podwodnej i środków do jej realizacji
T-W-2Charakterystyka środowiska wodnego i zagrożenia wynikające z penetracji głębin akwenów morskich iśródlądowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca wynikająca z zaangażowania studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca - kolokwium końcowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-10_W02Student ma podstawową wiedzę dotyczącą możliwości wykorzystania pojazdów podwodnych typu ROV do uprawiania turystyki podwodnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W05ma podstawową wiedzę z zakresu kierunku studiów transport powiązaną z jachtingiem dotyczącą zagadnień eksploatacji jednostek pływających
J_1A_W09ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami jachtingu w tym technik niekonwencjonalnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Nabycie wiedzy dotyczącej budowy i funkcjonowania zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych typu ROV i możliwości realizacji przy ich wykorzystaniu turystyki podwodnej
Treści programoweT-W-8Turystyka podowdna realizowana przy wykorzystaniu zdalnie sterowanych pojazdów podowodnych typu ROV
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca wynikająca z zaangażowania studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca - kolokwium końcowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-10_U011 Student potrafi zinterpretować obszary i scharakteryzować środki do uprawiania podwodnej turystyki indywidualnej i zbiorowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
J_1A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla kierunku jachting w tym zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy dotyczącej budowy i funkcjonowania jednostek przeznaczonych dla podwodnej turystyki zbiorowej
C-2Nabycie wiedzy dotyczącej środków do uprawiania podwodnej turystyki indywidualnej
C-3Nabycie wiedzy dotyczącej budowy i funkcjonowania zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych typu ROV i możliwości realizacji przy ich wykorzystaniu turystyki podwodnej
Treści programoweT-W-7Charakterystyka sprzętu wykorzystywanego do nurkowania rekreacyjnego
T-W-1Charakterystyka obszarów funkcjonowania turystyki podwodnej i środków do jej realizacji
T-W-2Charakterystyka środowiska wodnego i zagrożenia wynikające z penetracji głębin akwenów morskich iśródlądowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca wynikająca z zaangażowania studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca - kolokwium końcowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-10_K01Student potrafi określić zakres i możliwości uprawiania podwodnej turystki podwodnej , indywidualnej i zbiorowej oraz zagrożenia społeczne z tego wynikające
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K02potrafi inspirować i organizować procesy turystyki, rekreacji i wypoczynku dla społeczności lokalnych i zewnętrznych
J_1A_K03ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy dotyczącej budowy i funkcjonowania jednostek przeznaczonych dla podwodnej turystyki zbiorowej
C-2Nabycie wiedzy dotyczącej środków do uprawiania podwodnej turystyki indywidualnej
C-3Nabycie wiedzy dotyczącej budowy i funkcjonowania zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych typu ROV i możliwości realizacji przy ich wykorzystaniu turystyki podwodnej
Treści programoweT-W-4Autonomiczność pływania jednostek do uprawiania zbiorowej turystyki podowdnej, układy napędowe, sposoby zaopatrzenia w powietrze dla turystów
T-W-6Zagrożenia wynikające z przebywania w toni wodnej - nurkowanie rekreacyjne
T-W-8Turystyka podowdna realizowana przy wykorzystaniu zdalnie sterowanych pojazdów podowodnych typu ROV
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca wynikająca z zaangażowania studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca - kolokwium końcowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli