Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)

Sylabus przedmiotu Grafika inżynierska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Grafika inżynierska
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Wiesław Józiak <Wieslaw.Joziak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Michał Czyński <Michal.Czynski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 2,00,50zaliczenie
projektyP1 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Geometria z zakresu szkoły średniej
W-2Geometria wykreślna

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zaznajomienie się z ogólnymi zasadami tworzenia rysunków technicznych
C-2Opanowanie umiejętności wykonywania dokumentacji rysunkowej odtworzeniowej
C-3Opanowanie umiejętności wykonywania odręcznych szkiców oraz rysunków technicznych w środowisku Autodesk Inventor
C-4Wykorzystanie Inventora do analizy konstrukcji w procesie projektowania
C-5Opanowanie umiejętności przedstawiania uzyskanych wyników prac projektowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przygotowanie arkusza rysunkowego1
T-A-2Rzutowanie systemem europejskim2
T-A-3Przekroje brył2
T-A-4Kłady1
T-A-5Zaliczenie przerobionego materiału1
T-A-6Wymiarowanie2
T-A-7Tolerowanie wymiarów liniowych, powierzchni oraz kształtu2
T-A-8Znormalizowane elementy rysunku technicznego3
T-A-9Zaliczenie1
15
projekty
T-P-1Przygotowanie środowiska pracy w programie Autodesk Inventor2
T-P-2Tworzenie szkicu na płaszczyźnie2
T-P-3Wykorzystanie linii konstrukcyjnych i środkowych oraz nadawanie więzów geometrycznych. Korzystanie z funkcji nadawania i utrwalania wiązań.2
T-P-4Wymiarowanie szkicu (wymiary normalne i sterowane, wymiarowanie parametryczne)2
T-P-5Tworzenie bryły (wyciągnięcie proste i złożone, obrót szkicu wokół osi) Modyfikacja utworzonej bryły (fazowanie, podział, pochylenie ścian)2
T-P-6Konstrukcje spawane Konstrukcje gięte (blacharskie)2
T-P-7Tworzenie dokumentacji płaskiej (widoki, przekroje, kłady, wymiarowanie) Tworzenie wizualizacji2
T-P-8Zaliczenie części pierwszej - wykonanie dokumentacji rysunkowej przedmiotu wskazanego przez prowadzącego zajęcia.4
T-P-9Złożenie elementów (wstawianie wiązań, edycja wymiarów, analiza kolizji)4
T-P-10Modyfikacja pdzespołów w złożeniu.2
T-P-11Tworzenie rurociągów i tras kablowych1
T-P-12Analiza stanu naprężeń2
T-P-13Zaliczenie części drugiej - wykonanie złożenia i dokumentacji rozstrzelonej3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Zapoznanie się ze wskazaną literaturą i normami25
A-A-3Przygotowanie się do zaliczeń10
50
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Wykonanie dokumentacji odręcznej przedmiotu wskazanego przez prowadzącego5
A-P-3Studiowanie wskazanej literatury5
A-P-4Samodzielna praca projektowa w programie Inventor, w wersji edukacyjnej, udostępnianej studentom przez firmę Autodesk.10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem modeli i rzutnika pisma
M-2Ćwiczenia projektowe z wykorzystaniem programu Autodesk Inventor 2010 i modeli oraz rzutnika komputerowego

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Na podstawie ilości prawidłowo wykonanych rysunków odręcznych w trakcie zaliczeń ćwiczeń audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Na podstawie liczby popełnionych błędów w rysunku wykonawczym odręcznym Na podstawie ogólnej estetyki i czytelności wykonanego rysunku odręcznego
S-3Ocena podsumowująca: Na podstawie prawidłowości wykonania zadanego projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_B05_W01
Studenci posiadają wiedzę i umiejętności niezbedne do wykonywania dokumentacji technicznej w postaci rysunków wykonawczych i złożeniowych.
J_1A_W12T1A_W07InzA_W02C-2, C-1, C-4, C-3T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-2, T-P-1, T-P-2, T-P-4, T-P-5, T-P-3, T-P-6, T-P-7M-1, M-2S-3, S-2, S-1
J_1A_B05_W02
Studenci posiadają podstawowe umiejętności w zakresie cyfrowego prototypowania
J_1A_W12T1A_W07InzA_W02C-4T-P-11, T-P-9, T-P-10, T-P-12M-2S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_B05_U01
Student potrafi czytać i wykonywać dokumentację rysunkową w zakresie rysunku technicznego maszynowego
J_1A_U02, J_1A_U08T1A_U02, T1A_U08InzA_U01C-2, C-1, C-3T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-2M-1S-3, S-2, S-1
J_1A_B05_U02
Student potrafi wykorzystywać główne funkcje programu Autodesk Inventor, posiada umiejętność zastosowania prototypowania cyfrowego.
J_1A_U07, J_1A_U18T1A_U07, T1A_U15InzA_U07C-4, C-5T-P-2, T-P-4, T-P-11, T-P-5, T-P-9, T-P-3, T-P-6, T-P-10, T-P-12, T-P-7M-2S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_B05_W01
Studenci posiadają wiedzę i umiejętności niezbedne do wykonywania dokumentacji technicznej w postaci rysunków wykonawczych i złożeniowych.
2,0Student nie opanował podstawowych zasad rysunku technicznego
3,0Student zna zasady wykonywania dokumentacji rysunkowej pojedyńczego elementu. Student potrafi nanieść wymiary nominalne.
3,5Student potrafi wykonać dokumentację rysunkową projektowanego przez siebie elementu wraz z wymiarami nominalnymi.
4,0Student potrafi prawidłowo stosować w dokumentacji rysunkowej zasady tolerowania wymiarów oraz doboru i oznaczania pasowań
4,5Student zna zasady wykonywania rysunków złożeniowych i zna zasady dystrybucji dokumentacji
5,0Student zna różne metody wykonywania dokumentacji ofertowej.
J_1A_B05_W02
Studenci posiadają podstawowe umiejętności w zakresie cyfrowego prototypowania
2,0Student nie opanował umiejętności wykonywania złożeń w programie Autodesk Inventor.
3,0Student potrafi tworzyć złożenia elementów w programie Autodesk Inventor. Nie potrafi dokonać modyfikacji zestawionych elementów.
3,5Student opanował materiał na ocenę 4,0 ale nie potrafi w sposób efektywny korzystać z narzędzi jakie oferuje Autodesk Inventor, przez co uzyskanie efektu końcowego wymaga znacznie większego nakładu pracy i czasu.
4,0Student opanował cały zakres materiału. Potrafi dokonąć zestawienia, modyfikacji zestawień, przeprowadzić analizę konfliktów i na jej podstawie skorygować parametry elementów składowych. W trakcie analizy modelu potrafi określić związki przyczynowo-skutkowe.
4,5Student opanował cały zakres materiału i potrafi w sposób efektywny wykorzystać nabytą wiedzę i umiejętności w procesie projektowania
5,0Student opanował cały zakres materiału, potrafi korzystać z narzędzi do wizualizacji uzyskanych wyników swojej pracy.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_B05_U01
Student potrafi czytać i wykonywać dokumentację rysunkową w zakresie rysunku technicznego maszynowego
2,0Student nie potrafi wykorzystać nabytej wiedzy teoretycznej w praktyce.
3,0Student potrafi korzystać z wiedzy teoretycznej jedynie w sposób bierny. Modele i rysunki wykonuje w sposób schematyczny.
3,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 3,0 a 4,0
4,0Student potrafi poprawnie i samodzielnie wykonać rysunki detali.
4,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 4,0 a 5,0
5,0Student w terminie wykonuje wszystkie zadane rysunki. Estetyka prac nie budzi zastrzeżeń.
J_1A_B05_U02
Student potrafi wykorzystywać główne funkcje programu Autodesk Inventor, posiada umiejętność zastosowania prototypowania cyfrowego.
2,0Student nie potrafi wykorzystać nabytej wiedzy teoretycznej w praktyce.
3,0Student potrafi korzystać z wiedzy teoretycznej jedynie w sposób bierny. Modele i rysunki wykonuje w sposób schematyczny.
3,5Student opanował cały zakres materiału. Potrafi dokonać zestawień i przeprowadzić ich modyfikację.
4,0Student opanował cały zakres materiału. Potrafi dokonać zestawienia, modyfikacji zestawień, przeprowadzić analizę konfliktów i na jej podstawie skorygować parametry elementów składowych. W trakcie analizy modelu potrafi określić związki przyczynowo-skutkowe.
4,5Ocena pośrednia pomiędzy oceną 4 a 5 uwzględniająca pracochłonność wykonywanych projektów
5,0Student opanował cały zakres materiału i potrafi w sposób efektywny wykorzystać nabytą wiedzę i umiejętności w procesie projektowania. Potrafi korzystać z narzędzi do wizualizacji uzyskanych wyników swojej pracy.

Literatura podstawowa

  1. Dobrzański Tadeusz, Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2006
  2. Andrzej Jaskulski, Autodesk Inventor Professional. Fusion 2012PL/2012+ z CD, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2012
  3. Rogowski Józef, Waligórski Jerzy, Zasady rysunku technicznego, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Polski Komitet Normalizacji - praca zbiorowa, Polskie Normy, Alfa-Wero Sp. z o.o., 2011
  2. Andrzej Jaskulski, Autodesk Inventor 2010PL/2010, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przygotowanie arkusza rysunkowego1
T-A-2Rzutowanie systemem europejskim2
T-A-3Przekroje brył2
T-A-4Kłady1
T-A-5Zaliczenie przerobionego materiału1
T-A-6Wymiarowanie2
T-A-7Tolerowanie wymiarów liniowych, powierzchni oraz kształtu2
T-A-8Znormalizowane elementy rysunku technicznego3
T-A-9Zaliczenie1
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Przygotowanie środowiska pracy w programie Autodesk Inventor2
T-P-2Tworzenie szkicu na płaszczyźnie2
T-P-3Wykorzystanie linii konstrukcyjnych i środkowych oraz nadawanie więzów geometrycznych. Korzystanie z funkcji nadawania i utrwalania wiązań.2
T-P-4Wymiarowanie szkicu (wymiary normalne i sterowane, wymiarowanie parametryczne)2
T-P-5Tworzenie bryły (wyciągnięcie proste i złożone, obrót szkicu wokół osi) Modyfikacja utworzonej bryły (fazowanie, podział, pochylenie ścian)2
T-P-6Konstrukcje spawane Konstrukcje gięte (blacharskie)2
T-P-7Tworzenie dokumentacji płaskiej (widoki, przekroje, kłady, wymiarowanie) Tworzenie wizualizacji2
T-P-8Zaliczenie części pierwszej - wykonanie dokumentacji rysunkowej przedmiotu wskazanego przez prowadzącego zajęcia.4
T-P-9Złożenie elementów (wstawianie wiązań, edycja wymiarów, analiza kolizji)4
T-P-10Modyfikacja pdzespołów w złożeniu.2
T-P-11Tworzenie rurociągów i tras kablowych1
T-P-12Analiza stanu naprężeń2
T-P-13Zaliczenie części drugiej - wykonanie złożenia i dokumentacji rozstrzelonej3
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Zapoznanie się ze wskazaną literaturą i normami25
A-A-3Przygotowanie się do zaliczeń10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Wykonanie dokumentacji odręcznej przedmiotu wskazanego przez prowadzącego5
A-P-3Studiowanie wskazanej literatury5
A-P-4Samodzielna praca projektowa w programie Inventor, w wersji edukacyjnej, udostępnianej studentom przez firmę Autodesk.10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_B05_W01Studenci posiadają wiedzę i umiejętności niezbedne do wykonywania dokumentacji technicznej w postaci rysunków wykonawczych i złożeniowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W12zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu kierunku jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Opanowanie umiejętności wykonywania dokumentacji rysunkowej odtworzeniowej
C-1Zaznajomienie się z ogólnymi zasadami tworzenia rysunków technicznych
C-4Wykorzystanie Inventora do analizy konstrukcji w procesie projektowania
C-3Opanowanie umiejętności wykonywania odręcznych szkiców oraz rysunków technicznych w środowisku Autodesk Inventor
Treści programoweT-A-1Przygotowanie arkusza rysunkowego
T-A-4Kłady
T-A-3Przekroje brył
T-A-6Wymiarowanie
T-A-7Tolerowanie wymiarów liniowych, powierzchni oraz kształtu
T-A-8Znormalizowane elementy rysunku technicznego
T-A-2Rzutowanie systemem europejskim
T-P-1Przygotowanie środowiska pracy w programie Autodesk Inventor
T-P-2Tworzenie szkicu na płaszczyźnie
T-P-4Wymiarowanie szkicu (wymiary normalne i sterowane, wymiarowanie parametryczne)
T-P-5Tworzenie bryły (wyciągnięcie proste i złożone, obrót szkicu wokół osi) Modyfikacja utworzonej bryły (fazowanie, podział, pochylenie ścian)
T-P-3Wykorzystanie linii konstrukcyjnych i środkowych oraz nadawanie więzów geometrycznych. Korzystanie z funkcji nadawania i utrwalania wiązań.
T-P-6Konstrukcje spawane Konstrukcje gięte (blacharskie)
T-P-7Tworzenie dokumentacji płaskiej (widoki, przekroje, kłady, wymiarowanie) Tworzenie wizualizacji
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem modeli i rzutnika pisma
M-2Ćwiczenia projektowe z wykorzystaniem programu Autodesk Inventor 2010 i modeli oraz rzutnika komputerowego
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Na podstawie prawidłowości wykonania zadanego projektu
S-2Ocena podsumowująca: Na podstawie liczby popełnionych błędów w rysunku wykonawczym odręcznym Na podstawie ogólnej estetyki i czytelności wykonanego rysunku odręcznego
S-1Ocena podsumowująca: Na podstawie ilości prawidłowo wykonanych rysunków odręcznych w trakcie zaliczeń ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowych zasad rysunku technicznego
3,0Student zna zasady wykonywania dokumentacji rysunkowej pojedyńczego elementu. Student potrafi nanieść wymiary nominalne.
3,5Student potrafi wykonać dokumentację rysunkową projektowanego przez siebie elementu wraz z wymiarami nominalnymi.
4,0Student potrafi prawidłowo stosować w dokumentacji rysunkowej zasady tolerowania wymiarów oraz doboru i oznaczania pasowań
4,5Student zna zasady wykonywania rysunków złożeniowych i zna zasady dystrybucji dokumentacji
5,0Student zna różne metody wykonywania dokumentacji ofertowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_B05_W02Studenci posiadają podstawowe umiejętności w zakresie cyfrowego prototypowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W12zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu kierunku jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-4Wykorzystanie Inventora do analizy konstrukcji w procesie projektowania
Treści programoweT-P-11Tworzenie rurociągów i tras kablowych
T-P-9Złożenie elementów (wstawianie wiązań, edycja wymiarów, analiza kolizji)
T-P-10Modyfikacja pdzespołów w złożeniu.
T-P-12Analiza stanu naprężeń
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe z wykorzystaniem programu Autodesk Inventor 2010 i modeli oraz rzutnika komputerowego
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Na podstawie prawidłowości wykonania zadanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował umiejętności wykonywania złożeń w programie Autodesk Inventor.
3,0Student potrafi tworzyć złożenia elementów w programie Autodesk Inventor. Nie potrafi dokonać modyfikacji zestawionych elementów.
3,5Student opanował materiał na ocenę 4,0 ale nie potrafi w sposób efektywny korzystać z narzędzi jakie oferuje Autodesk Inventor, przez co uzyskanie efektu końcowego wymaga znacznie większego nakładu pracy i czasu.
4,0Student opanował cały zakres materiału. Potrafi dokonąć zestawienia, modyfikacji zestawień, przeprowadzić analizę konfliktów i na jej podstawie skorygować parametry elementów składowych. W trakcie analizy modelu potrafi określić związki przyczynowo-skutkowe.
4,5Student opanował cały zakres materiału i potrafi w sposób efektywny wykorzystać nabytą wiedzę i umiejętności w procesie projektowania
5,0Student opanował cały zakres materiału, potrafi korzystać z narzędzi do wizualizacji uzyskanych wyników swojej pracy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_B05_U01Student potrafi czytać i wykonywać dokumentację rysunkową w zakresie rysunku technicznego maszynowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym i innych środowiskach
J_1A_U08potrafi przeprowadzać pomiary, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski w tym wzakresie obsługiwania jednostek pływających
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-2Opanowanie umiejętności wykonywania dokumentacji rysunkowej odtworzeniowej
C-1Zaznajomienie się z ogólnymi zasadami tworzenia rysunków technicznych
C-3Opanowanie umiejętności wykonywania odręcznych szkiców oraz rysunków technicznych w środowisku Autodesk Inventor
Treści programoweT-A-1Przygotowanie arkusza rysunkowego
T-A-4Kłady
T-A-3Przekroje brył
T-A-6Wymiarowanie
T-A-7Tolerowanie wymiarów liniowych, powierzchni oraz kształtu
T-A-8Znormalizowane elementy rysunku technicznego
T-A-2Rzutowanie systemem europejskim
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem modeli i rzutnika pisma
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Na podstawie prawidłowości wykonania zadanego projektu
S-2Ocena podsumowująca: Na podstawie liczby popełnionych błędów w rysunku wykonawczym odręcznym Na podstawie ogólnej estetyki i czytelności wykonanego rysunku odręcznego
S-1Ocena podsumowująca: Na podstawie ilości prawidłowo wykonanych rysunków odręcznych w trakcie zaliczeń ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać nabytej wiedzy teoretycznej w praktyce.
3,0Student potrafi korzystać z wiedzy teoretycznej jedynie w sposób bierny. Modele i rysunki wykonuje w sposób schematyczny.
3,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 3,0 a 4,0
4,0Student potrafi poprawnie i samodzielnie wykonać rysunki detali.
4,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 4,0 a 5,0
5,0Student w terminie wykonuje wszystkie zadane rysunki. Estetyka prac nie budzi zastrzeżeń.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_B05_U02Student potrafi wykorzystywać główne funkcje programu Autodesk Inventor, posiada umiejętność zastosowania prototypowania cyfrowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi dla realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
J_1A_U18potrafi ocenić przydatność nietypowych metod i narzędzi służących do nrozwiązywania prostego zadania inżynierskiego o cechach praktycznych, charakterystycznych dla studiowanego kierunku oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-4Wykorzystanie Inventora do analizy konstrukcji w procesie projektowania
C-5Opanowanie umiejętności przedstawiania uzyskanych wyników prac projektowych
Treści programoweT-P-2Tworzenie szkicu na płaszczyźnie
T-P-4Wymiarowanie szkicu (wymiary normalne i sterowane, wymiarowanie parametryczne)
T-P-11Tworzenie rurociągów i tras kablowych
T-P-5Tworzenie bryły (wyciągnięcie proste i złożone, obrót szkicu wokół osi) Modyfikacja utworzonej bryły (fazowanie, podział, pochylenie ścian)
T-P-9Złożenie elementów (wstawianie wiązań, edycja wymiarów, analiza kolizji)
T-P-3Wykorzystanie linii konstrukcyjnych i środkowych oraz nadawanie więzów geometrycznych. Korzystanie z funkcji nadawania i utrwalania wiązań.
T-P-6Konstrukcje spawane Konstrukcje gięte (blacharskie)
T-P-10Modyfikacja pdzespołów w złożeniu.
T-P-12Analiza stanu naprężeń
T-P-7Tworzenie dokumentacji płaskiej (widoki, przekroje, kłady, wymiarowanie) Tworzenie wizualizacji
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe z wykorzystaniem programu Autodesk Inventor 2010 i modeli oraz rzutnika komputerowego
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Na podstawie prawidłowości wykonania zadanego projektu
S-2Ocena podsumowująca: Na podstawie liczby popełnionych błędów w rysunku wykonawczym odręcznym Na podstawie ogólnej estetyki i czytelności wykonanego rysunku odręcznego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać nabytej wiedzy teoretycznej w praktyce.
3,0Student potrafi korzystać z wiedzy teoretycznej jedynie w sposób bierny. Modele i rysunki wykonuje w sposób schematyczny.
3,5Student opanował cały zakres materiału. Potrafi dokonać zestawień i przeprowadzić ich modyfikację.
4,0Student opanował cały zakres materiału. Potrafi dokonać zestawienia, modyfikacji zestawień, przeprowadzić analizę konfliktów i na jej podstawie skorygować parametry elementów składowych. W trakcie analizy modelu potrafi określić związki przyczynowo-skutkowe.
4,5Ocena pośrednia pomiędzy oceną 4 a 5 uwzględniająca pracochłonność wykonywanych projektów
5,0Student opanował cały zakres materiału i potrafi w sposób efektywny wykorzystać nabytą wiedzę i umiejętności w procesie projektowania. Potrafi korzystać z narzędzi do wizualizacji uzyskanych wyników swojej pracy.