Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Wodna turystyka zbiorowa
Sylabus przedmiotu Systematyka i dobór jachtów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Jachting | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Systematyka i dobór jachtów | ||
Specjalność | Eksploatacja jachtów | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość mechaniki płynów oraz teorii i projektowania obiektów pływających |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z typami i konfiguracjami jachtów oraz z zasadami wyboru jachtu dla celów żeglugowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Określenie celu żeglugi | 2 |
T-A-2 | Przegląd jachtów dla realizacji celu pływania | 5 |
T-A-3 | Dobór krytrerów wyboru jachtu | 3 |
T-A-4 | Wybór jachtu; uzasadnienie wyboru | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota jachtu | 2 |
T-W-2 | Jachty motorowe | 6 |
T-W-3 | Jachty żaglowe | 4 |
T-W-4 | Jachty wypornościowe, połślizgowe, śligowe | 4 |
T-W-5 | Jachty płetwowe, mieczowe, balastowe | 4 |
T-W-6 | Jednokadłubowe jachty żaglowe morskie i śródlądowe | 4 |
T-W-7 | Katamarany, małe katamarany plażowe i sportowe | 3 |
T-W-8 | Katamarany krążownicze | 2 |
T-W-9 | Trimarany | 3 |
T-W-10 | Jachty motorowo- żaglowe | 4 |
T-W-11 | Cele żeglugi jachtowej | 3 |
T-W-12 | Kryteria wyboru jachtów. | 4 |
T-W-13 | Ocena kosztów wyboru jachtu; koszty inwestycyjne, koszty eksploatacyjne | 2 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach audytoryjnych | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do bieżącej tematyki ćwiczeń | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 45 |
A-W-2 | Czytanie literatury | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 3 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D2-01_W01 Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie systematyki i zasad wyboru jednostek pływających wykorzystywanych w jachtingu | J_1A_W07 | T1A_W03 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-2, T-W-6, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D2-01_U01 Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić jednostki pływające na których bazuje kierunek jachting | J_1A_U15 | T1A_U13 | InzA_U05 | C-1 | T-W-11, T-W-12, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
J_1A_D2-01_U02 Student potrafi dokonać identyfikacji jednostek pływających, charakterystycznych dla kierunku jachting oraz dokonać ich wyboru uwzględniającego aspekty pozatechniczne | J_1A_U17 | T1A_U14 | InzA_U06 | C-1 | T-W-13 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D2-01_K01 Student potrafi inspirować procesy turystyki, rekreacji i wypoczynku z wykorzystaniem jednostek pływających odpowiednich dla społeczności lokalnych i zewnętrznych | J_1A_K02 | T1A_K01 | — | C-1 | T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
J_1A_D2-01_K02 Studentprawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wyborem jednostek pływających stosowanych w jachtingu | J_1A_K06 | T1A_K05 | — | C-1 | T-A-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D2-01_W01 Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie systematyki i zasad wyboru jednostek pływających wykorzystywanych w jachtingu | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D2-01_U01 Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić jednostki pływające na których bazuje kierunek jachting | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
J_1A_D2-01_U02 Student potrafi dokonać identyfikacji jednostek pływających, charakterystycznych dla kierunku jachting oraz dokonać ich wyboru uwzględniającego aspekty pozatechniczne | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D2-01_K01 Student potrafi inspirować procesy turystyki, rekreacji i wypoczynku z wykorzystaniem jednostek pływających odpowiednich dla społeczności lokalnych i zewnętrznych | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarnekompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli | |
J_1A_D2-01_K02 Studentprawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wyborem jednostek pływających stosowanych w jachtingu | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Patalas N., Żagle i motory, Sport i Turystyka, Warszawa, 1974
- Praca zbiorowa, Jachting, PENTA, Warszawa, 1993
- Praca zbiorowa, Poradnik Okrętowca . Tom II, Morskie, Gdynia, 1960
Literatura dodatkowa
- Baader J., Razjezdnyje turistskije i sportiwnyje katieria, Sudostrojenije, Leningrad, 1976, Tłymaczenie na język rosyjski
- Nowak G.M., Katiera , łodki i motory, Sudostrojenije, Leningrad, 1976, język rosyjski