Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Wodna turystyka zbiorowa

Sylabus przedmiotu Remonty statków turystycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Remonty statków turystycznych
Specjalność Wodna turystyka zbiorowa
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Tadeusz Graczyk <Tadeusz.Graczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tadeusz Graczyk <Tadeusz.Graczyk@zut.edu.pl>, Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW6 30 2,00,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość konstrukcji i technologii obiektów pływających

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość zasad i miejsc prowadzenia prac remontowych statków turystycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zasady i sposób prowadzenia prac remontowych kadłubów statków turystycznych5
T-A-2Zasady prowadzenia prac remontowych przestrzeni pasażerskiej statków turystycznych5
T-A-3Wybrane zagadnienia remontu systemów napędowych5
15
wykłady
T-W-1Aspekty prawne dotyczące prac remontowych1
T-W-2Remonty kadłubów2
T-W-3Remonty nadbudowy4
T-W-4Remonty systemów napędowych4
T-W-5Remonty systemów ogólnookrętowych2
T-W-6Remonty przestrzeni pasażerskiej2
T-W-7Remonty pomieszczeń załogowych2
T-W-8Techniki remontów4
T-W-9Techniczne uzbrojenie prac remontowych2
T-W-10Polskie stocznie remontowe2
T-W-11Uzbrojenie technologiczne stoczni remontowych4
T-W-12Aspekty ochrony środowiska w procesach remontowych1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych5
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia treści wykładowych5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie ustne treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-09_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu remontów statków turystycznych
J_1A_W07T1A_W03C-1T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-4, T-W-11, T-W-3, T-W-1, T-W-12, T-A-2, T-A-3, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D1-09_W02
Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia statków turystycznych, jego urządzeń urządzeń i systemów technicznych
J_1A_W11T1A_W06InzA_W01C-1T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-4, T-W-11, T-W-3, T-W-1, T-W-12, T-A-2, T-A-3, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D1-09_W03
Student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane w remontach statków turystycznych
J_1A_W12T1A_W07InzA_W02C-1T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-4, T-W-11, T-W-3, T-W-1, T-W-12, T-A-2, T-A-3, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-09_U01
Student ma przygotowanie niezbędne do pracy w stoczni remontowej oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
J_1A_U13T1A_U11C-1M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D1-09_U02
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla remontów statków, w tym w aspekcie ochrony środowiska
J_1A_U17T1A_U14InzA_U06C-1M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D1-09_U03
Student potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować wybrany proces z zakresu remontu statków używając właściwych metod, technik i narzędzi
J_1A_U19T1A_U16InzA_U08C-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-09_K01
Student ma kompetencje z zakresu przedmiotu.
J_1A_K06T1A_K05C-1T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-4, T-W-11, T-W-3, T-W-1, T-W-12, T-A-2, T-A-3, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-09_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu remontów statków turystycznych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
J_1A_D1-09_W02
Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia statków turystycznych, jego urządzeń urządzeń i systemów technicznych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
J_1A_D1-09_W03
Student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane w remontach statków turystycznych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-09_U01
Student ma przygotowanie niezbędne do pracy w stoczni remontowej oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
J_1A_D1-09_U02
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla remontów statków, w tym w aspekcie ochrony środowiska
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
J_1A_D1-09_U03
Student potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować wybrany proces z zakresu remontu statków używając właściwych metod, technik i narzędzi
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-09_K01
Student ma kompetencje z zakresu przedmiotu.
2,0Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
3,0Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
3,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
4,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i pewną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
4,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
5,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną, dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, zdolność do przewodzenia zespołowi, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.

Literatura podstawowa

  1. Doerffer J, Technologia remontów kadłubów okrętowych, Morskie, Gdańsk, 1966
  2. Groover M. P., Fundamentals of Modern Manufacturing - Materials, Processes and Systems, John Wiley&Sons, 2002, II
  3. Siemiński M, Biała flota, Nasza Księgarnia, Warszawa, 1989
  4. Storch R.L., Ship Production, Cornell Maritime Press, Centreville, USA, 1995, II
  5. Tobis W., Budowa i naprawa jachtów z laminatów, Alma-Press, Warszawa, 2005
  6. Więckiewicz W., Budowa kadłubów statków morskich, Wyższa Szkoła Morska, Gdynia, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Doerffer J., Technologia wyposażania statków, Morskie, Gdańsk, 1975
  2. Doerffer J. W., Technologia budowy kadłubów okrętowych, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1974
  3. Doerffer J. W., Technologia wyposażania statków, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1975
  4. Sea Technology, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zasady i sposób prowadzenia prac remontowych kadłubów statków turystycznych5
T-A-2Zasady prowadzenia prac remontowych przestrzeni pasażerskiej statków turystycznych5
T-A-3Wybrane zagadnienia remontu systemów napędowych5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Aspekty prawne dotyczące prac remontowych1
T-W-2Remonty kadłubów2
T-W-3Remonty nadbudowy4
T-W-4Remonty systemów napędowych4
T-W-5Remonty systemów ogólnookrętowych2
T-W-6Remonty przestrzeni pasażerskiej2
T-W-7Remonty pomieszczeń załogowych2
T-W-8Techniki remontów4
T-W-9Techniczne uzbrojenie prac remontowych2
T-W-10Polskie stocznie remontowe2
T-W-11Uzbrojenie technologiczne stoczni remontowych4
T-W-12Aspekty ochrony środowiska w procesach remontowych1
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia treści wykładowych5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-09_W01Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu remontów statków turystycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W07ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek pływających wykorzystywanych w jachtingu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad i miejsc prowadzenia prac remontowych statków turystycznych
Treści programoweT-W-2Remonty kadłubów
T-W-5Remonty systemów ogólnookrętowych
T-W-6Remonty przestrzeni pasażerskiej
T-W-7Remonty pomieszczeń załogowych
T-W-8Techniki remontów
T-W-9Techniczne uzbrojenie prac remontowych
T-W-10Polskie stocznie remontowe
T-W-4Remonty systemów napędowych
T-W-11Uzbrojenie technologiczne stoczni remontowych
T-W-3Remonty nadbudowy
T-W-1Aspekty prawne dotyczące prac remontowych
T-W-12Aspekty ochrony środowiska w procesach remontowych
T-A-2Zasady prowadzenia prac remontowych przestrzeni pasażerskiej statków turystycznych
T-A-3Wybrane zagadnienia remontu systemów napędowych
T-A-1Zasady i sposób prowadzenia prac remontowych kadłubów statków turystycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie ustne treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-09_W02Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia statków turystycznych, jego urządzeń urządzeń i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W11ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad i miejsc prowadzenia prac remontowych statków turystycznych
Treści programoweT-W-2Remonty kadłubów
T-W-5Remonty systemów ogólnookrętowych
T-W-6Remonty przestrzeni pasażerskiej
T-W-7Remonty pomieszczeń załogowych
T-W-8Techniki remontów
T-W-9Techniczne uzbrojenie prac remontowych
T-W-10Polskie stocznie remontowe
T-W-4Remonty systemów napędowych
T-W-11Uzbrojenie technologiczne stoczni remontowych
T-W-3Remonty nadbudowy
T-W-1Aspekty prawne dotyczące prac remontowych
T-W-12Aspekty ochrony środowiska w procesach remontowych
T-A-2Zasady prowadzenia prac remontowych przestrzeni pasażerskiej statków turystycznych
T-A-3Wybrane zagadnienia remontu systemów napędowych
T-A-1Zasady i sposób prowadzenia prac remontowych kadłubów statków turystycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie ustne treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-09_W03Student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane w remontach statków turystycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W12zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu kierunku jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad i miejsc prowadzenia prac remontowych statków turystycznych
Treści programoweT-W-2Remonty kadłubów
T-W-5Remonty systemów ogólnookrętowych
T-W-6Remonty przestrzeni pasażerskiej
T-W-7Remonty pomieszczeń załogowych
T-W-8Techniki remontów
T-W-9Techniczne uzbrojenie prac remontowych
T-W-10Polskie stocznie remontowe
T-W-4Remonty systemów napędowych
T-W-11Uzbrojenie technologiczne stoczni remontowych
T-W-3Remonty nadbudowy
T-W-1Aspekty prawne dotyczące prac remontowych
T-W-12Aspekty ochrony środowiska w procesach remontowych
T-A-2Zasady prowadzenia prac remontowych przestrzeni pasażerskiej statków turystycznych
T-A-3Wybrane zagadnienia remontu systemów napędowych
T-A-1Zasady i sposób prowadzenia prac remontowych kadłubów statków turystycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie ustne treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-09_U01Student ma przygotowanie niezbędne do pracy w stoczni remontowej oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad i miejsc prowadzenia prac remontowych statków turystycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie ustne treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-09_U02Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla remontów statków, w tym w aspekcie ochrony środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla kierunku jachting w tym zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad i miejsc prowadzenia prac remontowych statków turystycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie ustne treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-09_U03Student potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować wybrany proces z zakresu remontu statków używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U19potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekty, system lub proces, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad i miejsc prowadzenia prac remontowych statków turystycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie ustne treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-09_K01Student ma kompetencje z zakresu przedmiotu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K06prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad i miejsc prowadzenia prac remontowych statków turystycznych
Treści programoweT-W-2Remonty kadłubów
T-W-5Remonty systemów ogólnookrętowych
T-W-6Remonty przestrzeni pasażerskiej
T-W-7Remonty pomieszczeń załogowych
T-W-8Techniki remontów
T-W-9Techniczne uzbrojenie prac remontowych
T-W-10Polskie stocznie remontowe
T-W-4Remonty systemów napędowych
T-W-11Uzbrojenie technologiczne stoczni remontowych
T-W-3Remonty nadbudowy
T-W-1Aspekty prawne dotyczące prac remontowych
T-W-12Aspekty ochrony środowiska w procesach remontowych
T-A-2Zasady prowadzenia prac remontowych przestrzeni pasażerskiej statków turystycznych
T-A-3Wybrane zagadnienia remontu systemów napędowych
T-A-1Zasady i sposób prowadzenia prac remontowych kadłubów statków turystycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie ustne treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
3,0Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
3,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
4,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i pewną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
4,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
5,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną, dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, zdolność do przewodzenia zespołowi, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.