Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Wodna turystyka zbiorowa

Sylabus przedmiotu Środki transportu lądowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Środki transportu lądowego
Specjalność Wodna turystyka zbiorowa
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn Cieplnych i Siłowni Okrętowych
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW6 30 2,00,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajommośc podstaw konstrukcji maszyn.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z charakterystyką, podstawami eksploatacji i obsługiwania środków transportu lądowego oraz nabycie umiejętność ich wyboru do określonych zadań transportowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza rozwiązań wybranych węzłów konstrukcyjnych środków transportu lądowego7
T-A-2Wybrane zagadnienia eksploatacji technicznej środków transportu ląadowego: obsługiwanie, diagnostyka, naprawy7
T-A-3Zaliczenie1
15
wykłady
T-W-1Ogólna charakterystyka i klasyfikacja pasażerskich środków transportu naziemnego2
T-W-2Podstawowe parametry techniczno – eksploatacyjne pojazdów mechanicznych3
T-W-3Źródła napędu.6
T-W-4Ogólny układ konstrukcyjny pojazdów samochodowych.4
T-W-5Tabor kolejowy: pojazdy trakcyjne, wagony kolejowe6
T-W-6Środki transportu miejskiego: tramwaje, autobusy trolejbusy, szybka kolej miejska, metroa8
T-W-7Zaliczenie1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Studiowanie źródeł internetowych5
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia7
A-W-5Konsultacje3
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Pisemne zaliczenie (test) treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-03_W01
Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych, budowie i podstawach eksploatacji środków transportu lądowego
J_1A_W10T1A_W05C-1T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-03_U01
Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych związanych z obsługąi eksploatacją środkó transportu lądowego także zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne
J_1A_U17T1A_U14InzA_U06C-1T-A-2, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-03_K01
Identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wymaganymi obsługami technicznymi i doboremśrodków transportu
J_1A_K06T1A_K05C-1T-A-2M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-03_W01
Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych, budowie i podstawach eksploatacji środków transportu lądowego
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-03_U01
Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych związanych z obsługąi eksploatacją środkó transportu lądowego także zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-03_K01
Identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wymaganymi obsługami technicznymi i doboremśrodków transportu
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Prochowski L., Żuchowski A., . Pojazdy samochodowe – samochody ciężarowe i autobusy., WKŁ, Warszawa, 2004
  2. Zalewski P., Siedlecki P. Drewnowski A, Technologia transportu kolejowego., WKŁ, Warszawa, 2004
  3. Rychter T., Budowa pojazdów samochodowych., WSiP, Warszawa, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Zając P., Kołodziejczyk L.M., Silniki spalinowe, WSiP, Warszawa, 2001
  2. Uzdowski M., Abramek K.F., Garczyński K., Pojazdy samochodowe- Eksploatacja techniczna i naprawa, WKŁ, Waeszawa, 2003

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza rozwiązań wybranych węzłów konstrukcyjnych środków transportu lądowego7
T-A-2Wybrane zagadnienia eksploatacji technicznej środków transportu ląadowego: obsługiwanie, diagnostyka, naprawy7
T-A-3Zaliczenie1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogólna charakterystyka i klasyfikacja pasażerskich środków transportu naziemnego2
T-W-2Podstawowe parametry techniczno – eksploatacyjne pojazdów mechanicznych3
T-W-3Źródła napędu.6
T-W-4Ogólny układ konstrukcyjny pojazdów samochodowych.4
T-W-5Tabor kolejowy: pojazdy trakcyjne, wagony kolejowe6
T-W-6Środki transportu miejskiego: tramwaje, autobusy trolejbusy, szybka kolej miejska, metroa8
T-W-7Zaliczenie1
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Studiowanie źródeł internetowych5
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia7
A-W-5Konsultacje3
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-03_W01Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych, budowie i podstawach eksploatacji środków transportu lądowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W10ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu obszaru techniki i dyscypliny naukowej budowa i eksploatacja maszyn właściwych dla studiowanego kierunku jachting i pokrewnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z charakterystyką, podstawami eksploatacji i obsługiwania środków transportu lądowego oraz nabycie umiejętność ich wyboru do określonych zadań transportowych
Treści programoweT-W-1Ogólna charakterystyka i klasyfikacja pasażerskich środków transportu naziemnego
T-W-5Tabor kolejowy: pojazdy trakcyjne, wagony kolejowe
T-W-3Źródła napędu.
T-W-4Ogólny układ konstrukcyjny pojazdów samochodowych.
T-W-6Środki transportu miejskiego: tramwaje, autobusy trolejbusy, szybka kolej miejska, metroa
T-W-2Podstawowe parametry techniczno – eksploatacyjne pojazdów mechanicznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pisemne zaliczenie (test) treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-03_U01Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych związanych z obsługąi eksploatacją środkó transportu lądowego także zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla kierunku jachting w tym zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z charakterystyką, podstawami eksploatacji i obsługiwania środków transportu lądowego oraz nabycie umiejętność ich wyboru do określonych zadań transportowych
Treści programoweT-A-2Wybrane zagadnienia eksploatacji technicznej środków transportu ląadowego: obsługiwanie, diagnostyka, naprawy
T-A-1Analiza rozwiązań wybranych węzłów konstrukcyjnych środków transportu lądowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pisemne zaliczenie (test) treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-03_K01Identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wymaganymi obsługami technicznymi i doboremśrodków transportu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K06prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z charakterystyką, podstawami eksploatacji i obsługiwania środków transportu lądowego oraz nabycie umiejętność ich wyboru do określonych zadań transportowych
Treści programoweT-A-2Wybrane zagadnienia eksploatacji technicznej środków transportu ląadowego: obsługiwanie, diagnostyka, naprawy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pisemne zaliczenie (test) treści wykładowych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli