Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Wodna turystyka zbiorowa

Sylabus przedmiotu Infrastruktura dowozowo-odwozowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Infrastruktura dowozowo-odwozowa
Specjalność Wodna turystyka zbiorowa
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Kaup <Magdalena.Kaup@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Identyfikacja cech infrastruktury transportu lądowego, wodnego i powietrznego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość możliwości wykorzystania infrastruktury transportowej do realizacji zadań dowozowo- odwozowych pasażerów statków turystycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Charakterystyka infrastruktury dowozowo - odwozowej wybranych pasażerskich polskich portów morskich5
T-A-2Charakterysyka infrastruktury dowozowo - odwozowej wybranych pasażerskich polskich portów śródlądowych5
T-A-3Charakterystyka wybranych europejskich baz turystyki wodnej5
15
wykłady
T-W-1Turystyczne aspekty infrastruktrury transportowej4
T-W-2Infrastruktura dowozowo - odwozowa zaplecza portów2
T-W-3Polskie pasażerskie porty morskie i śródlądowe3
T-W-4Infrastruktura zaplecza polskich pasażerskich portów morskich2
T-W-5Infrastruktura zaplecza pasażerskich polskich portów śródlądowych2
T-W-6Europejskie bazy wodnej turystyki zbiorowej2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury i przewodników turystycznych5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń5
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe z wykorzystaniem bazy informatycznej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-01_W02
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku obejmującą zagadnienia z zakresu infrastruktury dowozowo-odwozowej portów pasażerskich
J_1A_W08T1A_W03C-1T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-A-3, T-A-2, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-01_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania infrastruktury dowozowo-odwozowej portów pasażerskich
J_1A_U16T1A_U13InzA_U05C-1T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D1-01_U02
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , dotryczących infrastruktury dowozowo-odwozowej
J_1A_U17T1A_U14InzA_U06C-1T-W-2M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-01_W02
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku obejmującą zagadnienia z zakresu infrastruktury dowozowo-odwozowej portów pasażerskich
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Ocena 3- Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-01_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania infrastruktury dowozowo-odwozowej portów pasażerskich
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
J_1A_D1-01_U02
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , dotryczących infrastruktury dowozowo-odwozowej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Literatura podstawowa

  1. Wojewódzka - Król K., Rozwój infrastruktury transportu, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 2002
  2. Basiewicz T., Gołaszewski A., Rudziński L., Infrastruktura transportu, Politechnika Warszawska, Warszawa, 1998
  3. Tołkacz L., Infrastruktura transportu wodnego. Tom I. Infrastruktura transportu śródlądowego, Wydział Techniki Morskiej i Transportu ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2010
  4. Tołkacz L., Infrastruktura transportu wodnego. Tom II. Infrastruktura transportu morskiego, Wydział Techniki Morskiej i Trnsportu ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Charakterystyka infrastruktury dowozowo - odwozowej wybranych pasażerskich polskich portów morskich5
T-A-2Charakterysyka infrastruktury dowozowo - odwozowej wybranych pasażerskich polskich portów śródlądowych5
T-A-3Charakterystyka wybranych europejskich baz turystyki wodnej5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Turystyczne aspekty infrastruktrury transportowej4
T-W-2Infrastruktura dowozowo - odwozowa zaplecza portów2
T-W-3Polskie pasażerskie porty morskie i śródlądowe3
T-W-4Infrastruktura zaplecza polskich pasażerskich portów morskich2
T-W-5Infrastruktura zaplecza pasażerskich polskich portów śródlądowych2
T-W-6Europejskie bazy wodnej turystyki zbiorowej2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury i przewodników turystycznych5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-01_W02Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku obejmującą zagadnienia z zakresu infrastruktury dowozowo-odwozowej portów pasażerskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W08ma uporządkowaną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku obejmującą zagadnienia z zakresu infrastruktury niezbędnej do eksploatacji jednostek pływających
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość możliwości wykorzystania infrastruktury transportowej do realizacji zadań dowozowo- odwozowych pasażerów statków turystycznych
Treści programoweT-W-1Turystyczne aspekty infrastruktrury transportowej
T-W-3Polskie pasażerskie porty morskie i śródlądowe
T-W-6Europejskie bazy wodnej turystyki zbiorowej
T-W-4Infrastruktura zaplecza polskich pasażerskich portów morskich
T-W-5Infrastruktura zaplecza pasażerskich polskich portów śródlądowych
T-A-3Charakterystyka wybranych europejskich baz turystyki wodnej
T-A-2Charakterysyka infrastruktury dowozowo - odwozowej wybranych pasażerskich polskich portów śródlądowych
T-A-1Charakterystyka infrastruktury dowozowo - odwozowej wybranych pasażerskich polskich portów morskich
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe z wykorzystaniem bazy informatycznej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Ocena 3- Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-01_U01Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania infrastruktury dowozowo-odwozowej portów pasażerskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U16potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi obiektów pływających i infrasrtruktury adekwatnych do kierunku jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Znajomość możliwości wykorzystania infrastruktury transportowej do realizacji zadań dowozowo- odwozowych pasażerów statków turystycznych
Treści programoweT-W-4Infrastruktura zaplecza polskich pasażerskich portów morskich
T-W-5Infrastruktura zaplecza pasażerskich polskich portów śródlądowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe z wykorzystaniem bazy informatycznej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-01_U02Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , dotryczących infrastruktury dowozowo-odwozowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla kierunku jachting w tym zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość możliwości wykorzystania infrastruktury transportowej do realizacji zadań dowozowo- odwozowych pasażerów statków turystycznych
Treści programoweT-W-2Infrastruktura dowozowo - odwozowa zaplecza portów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe z wykorzystaniem bazy informatycznej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.