Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Wodna turystyka zbiorowa
Sylabus przedmiotu Konstrukcja i technologia obiektów pływających 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Jachting | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcja i technologia obiektów pływających 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tadeusz Graczyk <Tadeusz.Graczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tadeusz Graczyk <Tadeusz.Graczyk@zut.edu.pl>, Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>, Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość konstrukcji obiektów pływających i podstawowych technologii jej scalania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość specyfiki problemów konstrukcyjnych i procesów technologicznych budowy obiektów pływających |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Symulacje wybranych procesów technologicznych w aspekcie technologiczności konstrukcji | 5 |
T-L-2 | Analiza czasu trwania procesów technologicznych | 5 |
T-L-3 | Plan kolejności montażu wybranych węzłów konstrukcyjnych | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe prawa i pojęcia technologii budowy obiektów pływających | 2 |
T-W-2 | Technologiczność konstrukcji obiektów pływających | 4 |
T-W-3 | Procesy przygotowania produkcji | 2 |
T-W-4 | Procesy wytwórcze: obróbka , prefabrykacja , montaż wyposażanie, wodowanie, próby zdawczo-odbiorcze | 6 |
T-W-5 | Bazy wytwórcze; zakłady wytwórcze | 4 |
T-W-6 | Montaż maszyn napędowych w pływających obiektavch mobilnych (jednostkach pływających) | 4 |
T-W-7 | Montaż urządzeń sterowych jednostek pływających | 2 |
T-W-8 | Techniologia wyposażenia kadłuba jednostki pływającej | 2 |
T-W-9 | Technologia wyposażenia nadbudówki jednostki pływającej | 2 |
T-W-10 | Kontrola jakości procesów technologicznych | 1 |
T-W-11 | Prace konserwacyjne | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych | 15 |
A-L-2 | Studiowanie literatury | 5 |
A-L-3 | przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury fachowej | 20 |
A-W-3 | Obserwacje otwartych procesów technologicznych | 15 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 10 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych |
S-2 | Ocena formująca: zaliczenie pisemne sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_C18_W01 Student ma podstawową wiedzę z zakresu technologiczności konstrukcji i technologii budowy jednostek pływających | J_1A_W04 | T1A_W02 | InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1 |
J_1A_C18_W02 Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu technologii budowy jednostek pływających | J_1A_W10 | T1A_W05 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
J_1A_C18_W03 Student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu konstrukcji i technologii budowy obiektów pływających | J_1A_W12 | T1A_W07 | InzA_W02 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_C18_U01 Student ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym budowy obiektów pływającycn oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą | J_1A_U13 | T1A_U11 | — | C-1 | T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_C18_K01 Student potrafi współdziałać i pracować w grupie wytwarzającej obiekt pływający przyjmując w niej różne role | J_1A_K04 | T1A_K03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_C18_W01 Student ma podstawową wiedzę z zakresu technologiczności konstrukcji i technologii budowy jednostek pływających | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną | |
J_1A_C18_W02 Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu technologii budowy jednostek pływających | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną | |
J_1A_C18_W03 Student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu konstrukcji i technologii budowy obiektów pływających | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_C18_U01 Student ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym budowy obiektów pływającycn oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_C18_K01 Student potrafi współdziałać i pracować w grupie wytwarzającej obiekt pływający przyjmując w niej różne role | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Doerffer J., Technologia budowy kadłubów okrętowych, Morskie, Gdańsk, 1974
- Doerffer J., Technologia wyposażania statku, Morskie, Gdańsk, 1975
- Gourd L.M., Podstawy technologii spawalniczych, WNT, Warszawa, 1997
- Jastrzębski T., Projektowanie konstrukcji okrętowych i oceanotechnicznych, Politechnika Szczecińska, Szczecin, 1993
- Storch R.L., Ship Production, Cornell Maritime Press, Centreville, USA, 2005
- Więckiewicz W., Budowa kadłubów statków morskich, Wyższa Szkoła Morska w Gdyni, Gdynia, 1999
Literatura dodatkowa
- Marine Log., 2012
- Walczak W. (red.), Spawalnictwo. Ćwiczenia laboratoryjne, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 2000
- Sea Technology, 2012
- Marine Log., 2012
- Sea Technology, 2012