Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Eksploatacja jachtów
Sylabus przedmiotu Finansowanie inwestycji turystycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Jachting | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Finansowanie inwestycji turystycznych | ||
Specjalność | Wodna turystyka zbiorowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu ekonomii i obiektów techniki stosowanych w jachtingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość stosowania zasad wyboru sposobu finansowania inwestycji i jej efektywności oraz uwarunkowań realizacji |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie praktycznego zastosowania wiedzy teoretycznej z zakresu działalności inwestycyjnej |
C-3 | Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inwestycyjnej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Planowanie inwestycji | 3 |
T-A-2 | Procedury wyboru wykonawcy | 4 |
T-A-3 | Ocena efektywności inwestycji | 5 |
T-A-4 | Finansowanie inwestycji | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Planowanie inwestycji | 3 |
T-W-2 | Procedura wyboru wykonawcy | 2 |
T-W-3 | Ocena efektywności wprowadzanych inwestycji: metoda statyczna i dynamiczna | 4 |
T-W-4 | Źródła finansowania inwestycji | 3 |
T-W-5 | Finansowanie inwestycji ze źródeł UE | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach audytoryjnych | 15 |
A-A-2 | Studiowanie źródeł informacji | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia tematów ćwiczeń | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładu | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
M-4 | Ćwiczenie przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie 7 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa efektów kształcenia na podstawie testu podsumowującego efekty wiedzy i umiejętności zdobyty podczas zajęć |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-12_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę obejmującą zagadnienia z zakresu będącej przedmiotem inwestycji infrastruktury, niezbędnej do eksploatacji jednostek pływających | J_1A_W08 | T1A_W03 | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
J_1A_D1-12_W02 Student ma podstawową wiedzę dotyczącą i prowadzenia inwestycyjnej działalności gospodarczej | J_1A_W14 | T1A_W09 | InzA_W04 | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
J_1A_D1-12_W03 Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form inwestycyjnych wykorzystując wiedzę z zakresu wodnej turystyki zbiorowej | J_1A_W16 | T1A_W11 | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-12_U01 Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty inwestycyjne | J_1A_U12 | T1A_U10 | InzA_U03 | C-2 | T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-12_K01 Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inwestycyjnej | J_1A_K03 | T1A_K01, T1A_K02 | — | C-3 | T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-12_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę obejmującą zagadnienia z zakresu będącej przedmiotem inwestycji infrastruktury, niezbędnej do eksploatacji jednostek pływających | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną | |
J_1A_D1-12_W02 Student ma podstawową wiedzę dotyczącą i prowadzenia inwestycyjnej działalności gospodarczej | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną | |
J_1A_D1-12_W03 Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form inwestycyjnych wykorzystując wiedzę z zakresu wodnej turystyki zbiorowej | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-12_U01 Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty inwestycyjne | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-12_K01 Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inwestycyjnej | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełnię kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
5,0 | Student prezentuje pełnię kompetencji i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |
Literatura podstawowa
- Jarzemowska M (red.), Analiza ekonomiczna w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 2006
- Garbusewicz W., Podstawy analizy finansowej, PWE, Warszawa, 2005
- Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych, PWN, Warszawa, 1999