Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BJ_1A_D23-2_W01 | Student ma podstawową wiedzę z projektowania, właściwości, wyposażenia, napędu, konstrukcji i technologii budowy jednostek szybkich i rekreacyjnych oraz zna podstawowe przepisy, normy krajowe, UE i wymagania towarzystw klasyfikacyjnych dotyczących budowy jednostek szybkich i rekreacyjnych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BJ_1A_W10 | zna przepisy i normy krajowe, UE i towarzystw klasyfikacyjnych oraz innych instytucji morskich dotyczące budowy jednostek pływających |
---|
BJ_1A_W12 | ma podstawową wiedzę z projektowania, właściwości, wyposażenia, napędu, konstrukcji i technologii budowy jednostek pływających |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Opanowanie umiejętności opracowania projektu koncepcyjnego wybranego typu jednostki z grupy jednostek szybkich i rekreacyjnych. |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Rodzaj siły podtrzymującej. Przepisy i wymagania. |
---|
T-W-3 | Projekt kształtu kadłuba. Metodyka wyznaczania wymiarów głównych. |
T-W-4 | Obliczanie masy i współrzędnych środka masy oraz analiza stateczności. |
T-W-6 | Metody zapewnienia niezatapialności. Konstrukcja nośna, urządzenia napędowe, wyposażenie wnętrz. |
T-W-7 | Zasady współpracy z zamawiającym. Założenia organizacji i technologii wytwarzania. Organizacja prac projektowych i dostaw materiałowych. |
T-W-8 | Obliczenia kosztu budowy i eksploatacji. |
T-W-5 | Obliczenia oporowo-napędowe dla reżimu ślizgowego i półślizgowego. |
T-W-1 | Identyfikacja typów jednostek rekreacyjnych i jednostek szybkich z punktu widzenia przeznaczenia i rozwiązania ogólnego. Rodzaje materiałów dla kadłuba. |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych ( tablica, rzutnik przeźroczy, rzutnik komputerowy) |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie cwiczeń audytoryjnych - w oparciu o formę pisemną (kolokwia cząstkowe), sprawdzające poziom nabytej wiedzy z zakresu przedmiotu |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta w formie pismnej i/lub ustnej. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy do rozwiązania problemów w zakresie jednostek szybkich i rekreacyjnych. Nie potrafi wymienic i opisac jednostek szybkich i rekreacyjnych ani ich cech projektowo-eksploatacyjnych. |
3,0 | Student posiada bardzo powierzchowną wiedzę z istotnymi brakami w zakresie jednostek szybkich i rekreacyjnych. Potrafi wymienic i opisac jednostki szybkie i rekreacyjne oraz po części zdefiniowac ich podstawowe cechy projektowo-eksploatacyjne. |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę z niewielkimi brakami, potrafi ją wykorzystac w zakresie jednostek szybkich i rekreacyjnych. Potrafi wymienic i opisac jednostki szybkie i rekreacyjne oraz w większości zdefiniowac ich podstawowe cechy projektowo-eksploatacyjne. Umie wymienic odpowiednie normy, przepisy i wymagania towarzystw klasyfikacyjnych. |
4,0 | Student posiada znaczną wiedzę, potrafi ją wykorzystac w rozwiązaniu problemów w zakresie jednostek szybkich i rekreacyjnych. Potrafi wymienic i opisac jednostki szybkie i rekreacyjne oraz zdefiniowac ich cechy projektowo-eksploatacyjne. Umie wymienic i wykorzystac odpowiednie normy, przepisy i wymagania towarzystw klasyfikacyjnych w celu wykonania wstępnych obliczeń projektowych dla jednostki szybkiej i/lub rekreacyjnej. |
4,5 | Student posiada wiedzę na poziomie zaawansowanym, umie ją wykorzystac do rozwiązania zagadnień z zakresu jednostek szybkich i rekreacyjnych Potrafi wymienic i opisac jednostki szybkie i rekreacyjne oraz zdefiniowac ich cechy projektowo-eksploatacyjne. Umie wymienic i wykorzystac odpowiednie normy, przepisy i wymagania towarzystw klasyfikacyjnych. Potrafi samodzielnie zdefiniowac, wstępnie zaprojektowac i wykonac uproszczony rysunek planu ogólnego jednostki szybkiej i/lub rekreacyjnej, wykorzystując do tego odpowiednie narzędzia. |
5,0 | Student posiada wiedzę na najwyższym poziomie -poszerzoną o dodatkowe źródła literaturowe, umie wykorzystac szeroką wiedzę do rozwiązania zagadnień z zakresu jednostek szybkich i rekreacyjnych Potrafi wymienic i opisac jednostki szybkie i rekreacyjne oraz zdefiniowac ich cechy projektowo-eksploatacyjne. Umie wymienic i wykorzystac odpowiednie normy, przepisy i wymagania towarzystw klasyfikacyjnych. Potrafi samodzielnie zdefiniowac, zaprojektowac, wykonac rysunek uproszczonego planu ogólnego oraz przeprowadzic analizę ekonomiczną dowolnej jednostki szybkiej i/lub rekreacyjnej, wykorzystując do tego odpowiednie narzędzia. |