Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)
Sylabus przedmiotu Technologia budowy jachtów z laminatów 3:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budowa jachtów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia budowy jachtów z laminatów 3 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Projektowania Jachtów i Statków | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tadeusz Szelangiewicz <Tadeusz.Szelangiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 14 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Piodstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z chemii |
W-2 | Piodstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z żywic poliestrowych, laminatów i kompozytów |
W-3 | Piodstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z technologii i urządzeń do produkcji laminatów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Połączenie elementów kadłuba i wykończenie powierzchni jachtu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Szkolenie BHP | 1 |
T-L-2 | Wykończenie kadłuba: szlifowanie, malowanie, konserwacja | 14 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Studiowanie literatury | 10 |
A-L-3 | Przygotowanie sprawozdań | 18 |
A-L-4 | Konsultacje do laboratorium | 5 |
A-L-5 | Zaliczenie laboratorium | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne/ stanowisko laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z laboratorium |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_D19-1_W01 Student ma wiedzę dotyczącą żywic i laminatów, technologię ich wykorzystania w budowie jachtów oraz ma wiedzę w zakresie ergonomii i bezpieczeństwa pracy | BJ_1A_W14, BJ_1A_W16, BJ_1A_W21 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-L-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_D19-1_U01 Student potrafi dobrac odpowiednie materiały, przygotować je do wykorzystania oraz zastosować w budowie kadłuba jachtu | BJ_1A_U16, BJ_1A_U14, BJ_1A_U19, BJ_1A_U20 | T1A_U11, T1A_U14, T1A_U16 | InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-1 | T-L-2, T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_D19-1_K01 Student ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny podczas realizacji zadania inżynierskiego | BJ_1A_K03 | T1A_K03, T1A_K04 | InzA_K01 | C-1 | T-L-2, T-L-1 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_D19-1_W01 Student ma wiedzę dotyczącą żywic i laminatów, technologię ich wykorzystania w budowie jachtów oraz ma wiedzę w zakresie ergonomii i bezpieczeństwa pracy | 2,0 | Student nie ma wiedzy na temat materiałów i technologii budowy jachtów z laminatów |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę na temat materiałów i technologii budowy jachtów z laminatów | |
3,5 | Student ma wiedzę w zakresie przygotowania materiałów i ręcznego wykonywania laminatów | |
4,0 | Student ma wiedzę w zakresie wyboru właściwych materiałów i technologii bydowy jachtów | |
4,5 | Student ma wiedzę dotyczącą urządzeń mechanicznych i ich wyboru do uzytych materiałów i technologii budowy jachtów | |
5,0 | Student umie opracować i zastosować odpowiednie do danej konstrukcji jachtu proces technologiczny |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_D19-1_U01 Student potrafi dobrac odpowiednie materiały, przygotować je do wykorzystania oraz zastosować w budowie kadłuba jachtu | 2,0 | Student nie maumiejętności w zakresie doboru materiałów i technologii budowy jachtów z laminatów |
3,0 | Student ma podstawowe umiejetności doboru materiałów i technologii budowy jachtów z laminatów | |
3,5 | Student ma umiejetności w zakresie przygotowania materiałów i ręcznego wykonywania laminatów | |
4,0 | Student ma umiejetności w zakresie wyboru właściwych materiałów i technologii bydowy jachtów | |
4,5 | Student ma umiejętności w zakresie wyboru i zastosowania urządzeń mechanicznych dla użytych materiałów i technologii budowy jachtów | |
5,0 | Student potrafi opracować i zastosować odpowiednie do danej konstrukcji jachtu proces technologiczny |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_D19-1_K01 Student ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny podczas realizacji zadania inżynierskiego | 2,0 | Student nie przygotowuje się do zajęć, nie uzupełnia braków swojej wiedzy i umiejętności |
3,0 | Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, ma niewielką świadomość profesjonalnej pracy przy budowie jachtów | |
3,5 | Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w czasie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, ma ograniczoną świadomość w zakresie ergonomii i bezpieczeństwa podczas budowy jachtu | |
4,0 | Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratiriów jest umiarkowanie aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość konieczności zachowania bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu | |
4,5 | Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, ma dużą świadomość w zakresie bezpieczeństwa i ergomomii pracy w trakcie budowy jachtu | |
5,0 | Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, podejmuje samodzielne próby rozwiązywania zadań, ma całkowitą świadomość wpływu ergonomii i bezpieczeństwa na efekty pracy podczas budowy jachtu |
Literatura podstawowa
- Małolepszy B., Jachty żaglowe i motorowe, ISBN: 83-911359-2-2
- Milewski Z. J., Projektowanie i budowa jachtów żaglowych, Gdynia, 1999, Wyd. III, ISBN: 83-910242-0-2
- Tobis W., Budowa i naprawa jachtów z laminatów, Alma-Press, Warszawa, 1993, ISBN: 83-7020-326-4