Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BJ_1A_D06_W01 | Student zna przepisy i normy krajowe, UE, i towarzystw klasyfikacyjnych oraz innych instytucji morskich dotyczące budowy jednostek pływających oraz
zna podstawowe właściwości jachtów żaglowych i małych jednostek motorowych, zna metody ich projektowania, konstruowania i technologię budowy |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BJ_1A_W16 | zna podstawowe właściwości jachtów żaglowych i małych jednostek motorowych, zna metody ich projektowania, konstruowania i technologię budowy |
---|
BJ_1A_W10 | zna przepisy i normy krajowe, UE i towarzystw klasyfikacyjnych oraz innych instytucji morskich dotyczące budowy jednostek pływających |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z funkcjonalno-przestrzennym projektowaniem jachtów żaglowych i motorowych na etapie koncepcyjnym. |
---|
C-2 | Przygotowanie studentów do przeprowadzenia obliczeń statecznościowych i zrównoważenia jachtu zgodnie z obowiązującymi wymaganiami. |
Treści programowe | T-W-4 | Opis techniczny jednostki, rysunek ofertowy. Dokumentacja wykonawcza. |
---|
T-W-3 | Problemy budowy oraz technicznej eksploatacji jachtów w procesie jego projektowania. |
T-W-6 | Budowa i zdanie jachtu; techniczna eksploatacja jachtu |
T-W-2 | Projekt takielunku stałego i ruchomego (dla jachtów żaglowych i motorowo-żaglowych). |
T-W-5 | Obliczenie kosztów budowy. Ogólne charakterystyki projektowe megajachtów. Współczynniki wpływające na projektowanie i osiągi megajachtów. |
T-W-1 | Projektowanie napędu - prognozowanie oporu, dobór pędnika, wybór typu napędu głównego |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych ( tablica, rzutnik przeźroczy, rzutnik komputerowy) |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta w trakcie egzaminu ustnego |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wykonanego projektu (zajęcia projektowe) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy do rozwiązania problemów w zakresie projektowania jachtów żaglowywch i motorowych. Nie potrafi zgodnie z założeniami wstępnymi przeprowadzic obliczeń/analiz projektowych. |
3,0 | Student posiada bardzo powierzchowną wiedzę z istotnymi brakami w zakresie projektowania jachtów żaglowywch i motorowych. Potrafi zgodnie z założeniami wstępnymi przeprowadzic obliczenia/analizy projektowe oraz zna podstawowe przepisy i wymagania towarzystw klasyfikacyjnych, niezbędne w procesie projektownia. |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę z niewielkimi brakami, potrafi ją wykorzystac w projektowania jachtów żaglowywch i motorowych. Potrafi zgodnie z założeniami wstępnymi przeprowadzic obliczenia/analizy projektowe oraz zna i umie wykorzystac podstawowe przepisy i wymagania towarzystw klasyfikacyjnych, niezbędne w procesie projektownia. |
4,0 | Student posiada znaczną wiedzę, potrafi ją wykorzystac w rozwiązaniu problemów podczas projektowania jachtów żaglowywch i motorowych. Potrafi oprócz wykonania obliczeń projektowych zgodnych z odpowiednimi przepisami i wymaganiami towarzystw klasyfikacjnych, stworzyc koncepcję projektową (kształ i model aksjomatyczny) wraz z rozplanowaniem przestrzennym. Umie wykorzystując do tego celu odpowiednie metody i narzędzia. |
4,5 | Student posiada wiedzę na poziomie zaawansowanym, umie ją wykorzystac do rozwiązania zagadnień z zakresu projektowania jachtów żaglowywch i motorowych. Potrafi oprócz wykonania obliczeń projektowych zgodnych z odpowiednimi przepisami i wymaganiami towarzystw klasyfikacjnych, stworzyc koncepcję projektową , rozplanowanie funkcjonalno-przestrzenne oraz opracowac uproszczony rysunek planu ogólnego wraz z dokumentacją techniczną projektowanego jachtu. Umie wykorzystując do tego celu odpowiednie metody i narzędzia. |
5,0 | Student posiada wiedzę na najwyższym poziomie -poszerzoną o dodatkowe źródła literaturowe, umie wykorzystac szeroką wiedzę do rozwiązania zagadnień z zakresu projektowania jachtów żaglowywch i motorowych. Potrafi oprócz wykonania obliczeń projektowych zgodnych z odpowiednimi przepisami i wymaganiami towarzystw klasyfikacjnych, stworzyc koncepcję projektową wraz z rozplanowaniem funkcjonalno-przestrzennym i uproszczonym rysunkiem planu ogólnego projektowanego jachtu. Umie wykorzystując do tego celu odpowiednie metody i narzędzia. Potrafi opracowac pełną dokumentację techniczną i przeprowadzic analizę ekonomiczną projektowanego jachtu. |