Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BJ_1A_D04_U01 | Student potrafi wykorzystać specjalistyczne oprogramowanie do projektowania, opracowania wstępnej koncepcji zgodnej z założeniami i konstruowania jachtów wraz z opracowaniem konstrukcji wg założonej technologii budowy, do doboru odpowiedniego wyposażenia, w tym żagli lub napędu mechanicznego, potrafi, wykorzystując oprogramowanie, określić parametry eksploatacyjne jachtu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BJ_1A_U18 | potrafi, dla zadanych założeń i specyfikacji, opracować koncepcję jachtu i określić jego właściwości, potrafi opracować konstrukcję jachtu dla założonej technologii budowy |
---|
BJ_1A_U17 | potrafi wykorzystać specjalistyczne oprogramowanie do projektowania i konstruowania jachtów, do doboru odpowiedniego wyposażenia, w tym żagli lub napędu mechanicznego, potrafi, wykorzystując oprogramowanie, określić parametry eksploatacyjne jachtu |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Nabycie umiejętności wykorzystania systemów komputerowych do projektowania i analizy hydrodynamicznej jachtu |
---|
Treści programowe | T-L-3 | Tworzenie nowego kształtu kadłuba. Projektowanie parametryczne w oparciu o kształt wzorcowy. Punkt kontrolny i marker, operacje na powierzchniach. Tworzenie brył, powierzchni |
---|
T-L-4 | Opracowanie powierzchni kałuba jachtu. Modele powierzchni B-spline, NURBS, rozwijalne. |
T-L-5 | Uzyskiwanie linii teoretycznych z powierzchni kadłuba, upłynnianie powierzchni |
T-L-6 | Obliczanie podstawowych parametrów geometrycznych podwodzia, tworzenie stanów eksploatacyjnych, ananliza statecznościowa w module Hydromax |
T-L-8 | Modele przestrzenne jako punkt wyjścia do opracowań CAE, MES i CFD. Typy wymiany plików SAT, STL, IGES i operacje eksportu/importu w programach Maxsurf, Rihnoceros. |
T-L-9 | Podstawowe operacje i rysunki 2D, wymiarowanie, tworzenie bibliotek części typowych i elementów normalnych, dostosowanie programu do własnych potrzeb, wydruk |
T-L-2 | Wprowadzenie do programu Maxsurf - zapoznanie z interfejsem |
T-L-7 | Podstawowe operacje i modelowanie w programie Rihnoceros |
Metody nauczania | M-1 | Metody praktyczne: cwiczenia laboratoryjne |
---|
M-2 | Metody programowane: z użyciem komputera |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta oraz ocen cząstkowych z przeprowadzonych kolokwiów. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada żadnych umiejętności wykorzystania specjalistycznego oprogramowanie na potrzeby projektowania, konstruowania i określania parametrów eksploatacyjnych jachtu |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z brakami do wykorzystania specjalistycznego oprogramowanie na potrzeby projektowania, konstruowania i określania parametrów eksploatacyjnych jachtu |
3,5 | Student posiada podstawowe umiejętności z niewielkimi brakami do wykorzystania specjalistycznego oprogramowanie na potrzeby projektowania, konstruowania i określania parametrów eksploatacyjnych jachtu. Potrafi wykonac w nich podstawowe analizy, obliczenia i wykonac pewne elementy kształtu kadłuba jachtu. |
4,0 | Student potrafi na dobrym poziomie wykorzystac specjalistyczne oprogramowanie na potrzeby projektowania, konstruowania i określania parametrów eksploatacyjnych jachtu. Potrafi wykonac w nich podstawowe analizy, obliczenia, wykonac pełen model kształtu kadłuba jachtu. |
4,5 | Student potrafi na poziomie zaawansowanym wykorzystac specjalistyczne oprogramowanie na potrzeby projektowania, konstruowania i określania parametrów eksploatacyjnych jachtu. Potrafi wykonac w nich zaawansowane obliczenia projektowe, wykonac pełen model kształtu wraz z konstrukcją kadłuba jachtu. |
5,0 | Student potrafi na najwyższym poziomie wykorzystac specjalistyczne oprogramowanie na potrzeby projektowania, konstruowania i określania parametrów eksploatacyjnych jachtu. Potrafi wykonac w nich zaawansowane obliczenia projektowe, wykonac pełen model kształtu wraz z konstrukcją kadłuba jachtu. Potrafi wprowadzac wielorakie modyfikacje. |