Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BJ_1A_C09_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć scharakteryzować właściwości żywic poliestrowych.
Powinien umieć ocenić właściwości termiczne żywic i kompozytów poliestrowych.
Powinien umieć zaprojektować i wykonać laminat poliestrowy metodą ręczną.
Powinien umieć zaprojekotwać i wykonać laminat poliestrowy metodą RTM.
Powinien umieć oznaczyć właściwości termomechaniczne laminatów poliestrowych.
Powinien umieć ocenić wpływ wody na zmianę właściwości kompozytów poliestrowych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BJ_1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu budowy jachtów |
---|
BJ_1A_U15 | stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii |
BJ_1A_U09 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować zadania inżynierskie o charakterze praktycznym przydatne w projektowaniu, konstruowaniu i budowie jachtów |
BJ_1A_U14 | potrafi dobrać odpowiednie materiały i zastosować odpowiednią technologię do budowy jachtów, potrafi zinterpretować informacje o podstawowych właściwościach materiałów stosowanych w budowie jachtów i określić na ich podstawie potencjalne rodzaje zagrożeń jakie mogą występować przy ich zastosowaniu |
BJ_1A_U19 | potrafi przygotować materiały (żywice, włókna szklane itp.), użyć specjalistyczne narzędzia i wykonać kadłub jachtu zgodnie z założoną technologią |
BJ_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie budowy jachtów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności oceny metod wytwarzania i właściwości wyrobów z laminatów poliestrowych. |
---|
C-3 | Zapoznanie studentów z metodami wytwarzania i oceny właściwości wyrobów z laminatów poliestrowych. |
Treści programowe | T-P-4 | Projekt i wykonanie laminatów poliestrowych metodą RTM. |
---|
T-P-5 | Oznaczanie właściwości termo-mechanicznych laminatów poliestrowych. |
T-P-6 | Wpływ wody na zmianę właściwości kompozytów poliestrowych. |
T-P-1 | Charakterystyka właściwości żywic poliestrowych. |
T-P-2 | Charakterystyki termiczne żywic i kompozytów poliestrowych. |
T-P-3 | Zaprojektowanie i wykonanie kompozytów: laminowanie ręczne. |
Metody nauczania | M-2 | Projekt. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie przygotowanych sprawozdań i prezentacji. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie przygotował projektów. |
3,0 | Student wprawdzie opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu, jednak nie potrafi w pełni jej wykorzystać w praktyce projektowej. |
3,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 3,0 a 4,0. |
4,0 | Student dobrze opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Potrafi w większości samodzielnie rozwiązywać zadane problemy. |
4,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 4,0 a 5,0. |
5,0 | Student bardzo dobrze opanował wiedzę z zakresu przedmiotu. Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do wyboru najbardziej efektywnego rozwiązania zadanego problemu oraz umie uzasadnić ten wybór. |