Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BJ_1A_C06_K01 | ma kompetencje w zakresie podstaw technologii budowy jednostek pływających. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BJ_1A_K08 | rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
T1A_K07 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Umiejętności w zakresie definiowania jednostki pływającej jako zadania produkcyjnego, formułowania modeli optymalizacyjnych technologii, doboru technik wytwarzania, bilansowania mocy produkcyjnych. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Światowe tendencje rozwoju jednostek pływających. Jednostki badawcze, komunikacyjne, magazynowe, bytowe, militarne, rekreacyjne, sygnalizacyjne, techniczne, transportowe, przemysłowe, wypoczynkowe, sportowe, specjalne. Statki, jachty żaglowe, jachty motorowe. Podstawowe prawa i pojęcia technologii budowy jednostki pływającej. Przygotowanie produkcji. Proces budowy jednostki – obróbka materiałów, prefabrykacja, montaż, wyposażanie, wodowanie, próby zdawczo-odbiorcze, transport. Procesy łączenia konstrukcji, w tym połączenia spawane. Rozwój technologii wyposażania jednostek pływających. Struktura wydziałów i zakres prac wyposażeniowych w zakładach przemysłu stoczniowego: maszoperiach, małych i dużych stoczniach. Wybrane prace wyposażeniowe. Bazy montażowe. Montaż układu napędowego, wzajemne oddziaływanie kadłuba statku i siłowni podczas wodowania, wyposażania i załadunku. Wpływ śruby na linię wałów. Montaż linii wałów, maszyn głównych i wyposażenia pomocniczego siłowni. Montaż urządzeń sterowych. Technologia budowy rurociągów, kanałów wentylacyjnych, instalacji elektrycznych, prac ślusarskich. Technologia wyposażania nadbudówki. Prace konserwacyjne, izolacyjne, drzewne, ciesielskie. Wykonawstwo i montaż osprzętu. Integracja procesów technologicznych budowy i wyposażania. Zapewnienie dokładności wykonawstwa. Kontrola technologiczna produkcji i remontu jednostki. Specyfika stoczni remontowych i procesów remontowych. |
---|
T-L-1 | Prezentacje wybranych technologii i procesow produkcyjnych jednostek pływających z wykorzystaniem bazy technicznej zakładów przemysłu stoczniowego i bazy laboratoryjnej KKMiTO. |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie. |
---|
M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy. |
M-3 | Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: na podstawie zaliczenia pisemnego - wykłady. |
---|
S-1 | Ocena formująca: ocena ciągła. |
S-3 | Ocena formująca: na podstawie sprawozdania. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu. |
3,0 | Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu. |
3,5 | Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu. |
4,0 | Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i pewną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także
ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu. |
4,5 | Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także
ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu. |
5,0 | Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną, dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, zdolność do
przewodzenia zespołowi, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu. |