Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S2)
specjalność: technika w rolnictwie, leśnictwie i ochronie środowiska
Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka zawodowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu techniki rolniczej i leśnej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabywanie, rozszerzanie i wzbogacanie doświadczeń zawodowych niezbędnych na stanowisku inżyniera techniki rolniczej i leśnej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Uwarunkowania i zasady działania maszyn i urządzeń | 1 |
T-PR-2 | Eksploatacja sprzętu technicznego | 1 |
T-PR-3 | Nadzorowanie systemów użytkowania i utrzymania maszyn | 1 |
T-PR-4 | Bilansowanie energii i racjonalizacja jej użytkowania | 1 |
T-PR-5 | Organizacja i realizacja produkcji i usług | 0 |
T-PR-6 | Istota oraz metody zarządzania produkcją i usługami | 0 |
T-PR-7 | Udział w planowaniu i realizacji przedsięwzięć | 0 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 120 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (objaśnienie wykonywanych czynności) |
M-2 | Metody praktyczne (pokaz w gospodarstwach) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdzian praktyczny z wykonywanych czynności |
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin praktyczny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_2A_P01_W01 ma ogólną wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich | TRL_2A_W30 | R2A_W02, R2A_W09 | InzA2_W03, InzA2_W04 | C-1 | T-PR-3, T-PR-4, T-PR-1, T-PR-2, T-PR-7, T-PR-6, T-PR-5 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_2A_P01_U01 potrafi pracować samodzielnie oraz realizować harmonogram przyjętych zadań | TRL_2A_U32 | R2A_U01, R2A_U02, R2A_U04 | InzA2_U05 | C-1 | T-PR-3, T-PR-4, T-PR-1, T-PR-2, T-PR-7, T-PR-6, T-PR-5 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_2A_P01_K01 potrafi myśleć samodzielnie i organizować pracę w zespole | TRL_2A_K01, TRL_2A_K03 | R2A_K02, R2A_K03, R2A_K04, R2A_K08 | InzA2_K01, InzA2_K02 | C-1 | T-PR-3, T-PR-4, T-PR-1, T-PR-2, T-PR-7, T-PR-6, T-PR-5 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_2A_P01_W01 ma ogólną wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich | 2,0 | nie ma wiedzy w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich |
3,0 | ma ograniczoną wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich | |
3,5 | ma wystarczającą wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich | |
4,0 | ma wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich | |
4,5 | ma ogólną wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich | |
5,0 | ma wszechstronną wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_2A_P01_U01 potrafi pracować samodzielnie oraz realizować harmonogram przyjętych zadań | 2,0 | nie potrafi pracować samodzielnie oraz nie realizuje harmonogramu przyjętych zadań |
3,0 | potrafi pracować z pomocą innych oraz realizować z nimi harmonogram przyjętych zadań | |
3,5 | potrafi wystarczająco pracować samodzielnie oraz realizować harmonogram przyjętych zadań | |
4,0 | potrafi dobrze pracować oraz realizować harmonogram przyjętych zadań | |
4,5 | potrafi pracować samodzielnie oraz realizować harmonogram przyjętych zadań | |
5,0 | potrafi pracować kreatywnie oraz doskonale realizować harmonogram przyjętych zadań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_2A_P01_K01 potrafi myśleć samodzielnie i organizować pracę w zespole | 2,0 | nie potrafi myśleć samodzielnie i nie umie organizować pracy w zespole |
3,0 | potrafi myśleć wystarczająco samodzielnie i organizować pracę w zespole | |
3,5 | potrafi myśleć samodzielnie i organizować pracę w zespole z drobną pomocą innych | |
4,0 | potrafi myśleć samodzielnie i organizować pracę w zespole | |
4,5 | potrafi myśleć samodzielnie i kreatywnie i organizować pracę w zespole | |
5,0 | potrafi myśleć samodzielnie i kreatywnie i doskonale organizować pracę w zespole |
Literatura podstawowa
- Wasilewski J. i inni, Przewodnik do praktyk dla studentów TRiL, 2011