Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S2)
specjalność: technika w rolnictwie, leśnictwie i ochronie środowiska

Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy magisterskiej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przygotowanie pracy magisterskiej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD3 0 20,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1umiejętność redagowania tekstu, znajomość metod statystycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukonczenie pracy dyplomowej.
C-2Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Praca magisterska ma charakter projektowy, badawczy lub przegladowy. Swiadczy o nabyciu przez studenta umiejetnosci wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów w zastosowaniu do zagadnien zwiazanych z planowaniem przestrzennym, przyrodnicznymi uwarunkowaniami planowania przestrzennego, analizami przestrzennymi badz ekonomicznymi dotyczacych planowania oraz wyciagania wniosków z wykonanej pracy. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych zródłach informacji. Konczy sie podsumowaniem, które powinno zawierac wyodrebniona specyfikacje oryginalnego wkładu autora do pracy.0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Zdefiniowanie problemu podjetego w pracy dyplomowej. Okreslenie zakresu. Wybór metody osiagniecia celu pracy. Utworzenie srodowiska do realizacji celu pracy.70
A-PD-2Opracowanie przegladu literatury - wybór pozycji literatury niezbednych do prezentacji problemów podjetych w pracy.65
A-PD-3Przygotowanie pracy dyplomowej.370
A-PD-4Przygotowanie sie do egzaminu dyplomowego.50
A-PD-5Przygotowanie niezbednych dokumentów do egzaminu dyplomowego.10
A-PD-6Udział w konsultacjach z opiekunem pracy.20
585

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1praca samodzielna koordynowana przez promotora

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena na podstawie obserwacji postępów w pracy
S-2Ocena podsumowująca: ocena egzaminu dyplomowego i pracy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_2A_D06_W01
ma wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
TRL_2A_W11R2A_W05C-1, C-2T-PD-1M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_2A_D06_U01
potrafi pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać
TRL_2A_U02R2A_U01, R2A_U02, R2A_U03, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10InzA2_U03, InzA2_U05C-1, C-2T-PD-1M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_2A_D06_K01
potrafi samodzielnie myśleć i działać, jest kreatywny
TRL_2A_K01R2A_K08InzA2_K02C-1, C-2T-PD-1M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_2A_D06_W01
ma wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
2,0nie ma wiedzy w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
3,0ma wystarczającą wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
3,5ma wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
4,0ma dobrą wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
4,5ma rozszerzoną wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
5,0ma wszechstronną wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_2A_D06_U01
potrafi pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać
2,0nie potrafi pozyskiwać informacji, ani interpretować ich a tym bardziej krytycznie oceniać
3,0potrafi pozyskać tylko podstawowe informacje, znikomo je interpretować i oceniać
3,5potrafi pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać
4,0potrafi dobrze pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać
4,5potrafi pozyskać ważne informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać
5,0doskonale potrafi pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_2A_D06_K01
potrafi samodzielnie myśleć i działać, jest kreatywny
2,0nie potrafi samodzielnie myśleć i działać, nie jest kreatywny
3,0potrafi myśleć i działać, jest kreatywny, ale z pomocą promotora
3,5potrafi wystarczająco samodzielnie myśleć i działać, jest kreatywny
4,0potrafi samodzielnie myśleć i działać, jest wystarczająco kreatywny
4,5potrafi samodzielnie myśleć i działać, jest kreatywny
5,0potrafi doskonale myśleć i działać, jest bardzo kreatywny

Literatura podstawowa

  1. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Praca magisterska ma charakter projektowy, badawczy lub przegladowy. Swiadczy o nabyciu przez studenta umiejetnosci wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów w zastosowaniu do zagadnien zwiazanych z planowaniem przestrzennym, przyrodnicznymi uwarunkowaniami planowania przestrzennego, analizami przestrzennymi badz ekonomicznymi dotyczacych planowania oraz wyciagania wniosków z wykonanej pracy. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych zródłach informacji. Konczy sie podsumowaniem, które powinno zawierac wyodrebniona specyfikacje oryginalnego wkładu autora do pracy.0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Zdefiniowanie problemu podjetego w pracy dyplomowej. Okreslenie zakresu. Wybór metody osiagniecia celu pracy. Utworzenie srodowiska do realizacji celu pracy.70
A-PD-2Opracowanie przegladu literatury - wybór pozycji literatury niezbednych do prezentacji problemów podjetych w pracy.65
A-PD-3Przygotowanie pracy dyplomowej.370
A-PD-4Przygotowanie sie do egzaminu dyplomowego.50
A-PD-5Przygotowanie niezbednych dokumentów do egzaminu dyplomowego.10
A-PD-6Udział w konsultacjach z opiekunem pracy.20
585
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_2A_D06_W01ma wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_2A_W11ma wiedzę w zakresie metodologii badań naukowych, obejmującą ogólną strukturę i układ prac naukowych, problemy, tezy i hipotezy naukowe, metody badań naukowych, opracowywanie i przedstawianie wyników badań, umożliwiającą wykonywanie prac naukowo-badawczych o tematyce związanej z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W05wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Cel przedmiotuC-1Ukonczenie pracy dyplomowej.
C-2Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-PD-1Praca magisterska ma charakter projektowy, badawczy lub przegladowy. Swiadczy o nabyciu przez studenta umiejetnosci wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów w zastosowaniu do zagadnien zwiazanych z planowaniem przestrzennym, przyrodnicznymi uwarunkowaniami planowania przestrzennego, analizami przestrzennymi badz ekonomicznymi dotyczacych planowania oraz wyciagania wniosków z wykonanej pracy. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych zródłach informacji. Konczy sie podsumowaniem, które powinno zawierac wyodrebniona specyfikacje oryginalnego wkładu autora do pracy.
Metody nauczaniaM-1praca samodzielna koordynowana przez promotora
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena egzaminu dyplomowego i pracy
S-1Ocena formująca: ocena na podstawie obserwacji postępów w pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma wiedzy w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
3,0ma wystarczającą wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
3,5ma wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
4,0ma dobrą wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
4,5ma rozszerzoną wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
5,0ma wszechstronną wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_2A_D06_U01potrafi pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_2A_U02potrafi pozyskiwać fachowe informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować i na ich podstawie przygotowywać prace pisemne lub prezentacje ustne w języku polskim i języku obcym;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Ukonczenie pracy dyplomowej.
C-2Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-PD-1Praca magisterska ma charakter projektowy, badawczy lub przegladowy. Swiadczy o nabyciu przez studenta umiejetnosci wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów w zastosowaniu do zagadnien zwiazanych z planowaniem przestrzennym, przyrodnicznymi uwarunkowaniami planowania przestrzennego, analizami przestrzennymi badz ekonomicznymi dotyczacych planowania oraz wyciagania wniosków z wykonanej pracy. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych zródłach informacji. Konczy sie podsumowaniem, które powinno zawierac wyodrebniona specyfikacje oryginalnego wkładu autora do pracy.
Metody nauczaniaM-1praca samodzielna koordynowana przez promotora
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena egzaminu dyplomowego i pracy
S-1Ocena formująca: ocena na podstawie obserwacji postępów w pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi pozyskiwać informacji, ani interpretować ich a tym bardziej krytycznie oceniać
3,0potrafi pozyskać tylko podstawowe informacje, znikomo je interpretować i oceniać
3,5potrafi pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać
4,0potrafi dobrze pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać
4,5potrafi pozyskać ważne informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać
5,0doskonale potrafi pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_2A_D06_K01potrafi samodzielnie myśleć i działać, jest kreatywny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Ukonczenie pracy dyplomowej.
C-2Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-PD-1Praca magisterska ma charakter projektowy, badawczy lub przegladowy. Swiadczy o nabyciu przez studenta umiejetnosci wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów w zastosowaniu do zagadnien zwiazanych z planowaniem przestrzennym, przyrodnicznymi uwarunkowaniami planowania przestrzennego, analizami przestrzennymi badz ekonomicznymi dotyczacych planowania oraz wyciagania wniosków z wykonanej pracy. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych zródłach informacji. Konczy sie podsumowaniem, które powinno zawierac wyodrebniona specyfikacje oryginalnego wkładu autora do pracy.
Metody nauczaniaM-1praca samodzielna koordynowana przez promotora
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena egzaminu dyplomowego i pracy
S-1Ocena formująca: ocena na podstawie obserwacji postępów w pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi samodzielnie myśleć i działać, nie jest kreatywny
3,0potrafi myśleć i działać, jest kreatywny, ale z pomocą promotora
3,5potrafi wystarczająco samodzielnie myśleć i działać, jest kreatywny
4,0potrafi samodzielnie myśleć i działać, jest wystarczająco kreatywny
4,5potrafi samodzielnie myśleć i działać, jest kreatywny
5,0potrafi doskonale myśleć i działać, jest bardzo kreatywny