Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_2A_C07_U01 | ma umiejętność wykorzystania podstawowych, omawianych na zajęciach, technik i narzędzi doskonalenia jakości procesów oraz potrafi do tego celu wykorzystać narzędzia arkusza Excel oraz program Statistica |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_2A_U16 | rozpoznaje zagrożenia występujące dla środowiska ze strony wycofanych z eksploatacji środków technicznych i orientuje się w uwarunkowaniach i możliwościach poddania ich recyklingowi; |
---|
TRL_2A_U19 | potrafi opracować technologie wstępnej obróbki surowców pochodzenia roślinnego i zwierzęcego przeznaczonych na produkty żywnościowe dla ludzi i zwierząt; |
TRL_2A_U24 | potrafi stosować techniki i narzędzia służące do sterowania jakością; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zaznajomienie studenta z podstawowymi technikami i narzędziami sterowania jakością |
---|
C-2 | Przygotowanie absolwenta do zrozumienia i wyrobienia w nim umiejętności posługiwania się podstawowymi technikami i narzędziami sterowania jakością |
Treści programowe | T-W-1 | Metody statystyczne w ocenie jakości.
Narzędzia i techniki zarządzania jakością: wykres współzależności, działania porównawcze, burza mózgów, wykres przyczynowo-skutkowy, karta przebiegu, wykres drzewa, karta kontrolna, histogram, wykres Pareto-Lorenza, wykres rozrzutu, zdatność procesów, straty jakościowe procesów |
---|
Metody nauczania | M-1 | metoda informacyjno-problemowa (z wykorzystaniem analizy przypadków) |
---|
M-3 | Wykorzystanie programów komputerowych Excel i Statistica |
M-2 | Aktywizacja studenta poprzez rozwiązywanie zadań oraz opracowanie i prezentowanie prac przejściowyc (referatów) |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Test pisemny wielokrotnego wyboru z elementami obliczeniowymi |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena zadań, prac przejściowych i prezentacji |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować przedstawionych w trakcie zajęć podstawowych narzędzi i technik zarządzania jakością |
3,0 | Student potrafi interpretować wyniki obliczeń wskaźników ą charakteryzujących wadliwość, stabilność i zdolność procesów bez umiejętności ich efektywnej analizy |
3,5 | Student potrafi określić do rozwiązania jakich problemów jakościowych stosowane są przedstawione w trakcie zajęć podstawowe narzędzia i techniki zarządzania jakością |
4,0 | Student potrafi zaprojektować badanie problemów jakościowych za pomocą przedstawionych w trakcie zajęć podstawowych narzędzi i technik zarządzania jakością w procesie doskonalenia jakości |
4,5 | Student potrafi przeprowadzać analizy problemów jakościowych z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excela i programu statystycznego Statistica |
5,0 | Student potrafi również prowadzić dyskusję o możliwościach doskonalenia jakości procesów i proponować stosowne rozwiązania zaistniałych problemów jakościowych |