Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)
Sylabus przedmiotu Budowanie, prowadzenie i bezpieczeństwo witryn w sieci Internet:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Budowanie, prowadzenie i bezpieczeństwo witryn w sieci Internet | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Sędłak <Pawel.Sedlak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Stawicki <Tomasz.Stawicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 15 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa znajomość budowy i obsługi komputera (kopiowanie, tworzenie folderów itp.). Znajomość systemu operacyjnego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu praktycznych aspektów wykorzystania komputera w dziedzinie projektowania witryn WWW oraz zarządzanie ich bezpieczeństwem |
C-2 | Zapoznanie się z podstawowymi narzędziami wspomagającymi |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Sieci komputerowe, konfigurowanie sieci lokalnych. Lokalizacja strony w sieci Internet | 3 |
T-L-2 | Projektowanie strony internetowej | 6 |
T-L-3 | Współczesne technologie i narzędzia wspomagające projektowane stron WWW | 6 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Sieci komputerowe, konfigurowanie sieci lokalnych. Usługi sieciowe. Domeny, usługi hostingowi | 5 |
T-W-2 | Lokalizacja strony w sieci Internet. Proces projektowania strony internetowej. Współczesne technologie i narzędzia wspomagające projektowane stron WWW. Monitoring efektywności stron WWW. | 6 |
T-W-3 | Bezpieczeństwo sieci i systemów komputerowych. Monitoring i analiza zagrożeń witryn Internetowych. | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-L-2 | Samodzielne studiowanie zagadnień ćwiczeniowych. | 8 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 5 |
A-L-4 | Zaliczenie | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie zagadnień wykładowych. | 10 |
A-W-3 | Konsultacje. | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Pokaz |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych - przy komputerze. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej projektu strony www i pisemnego sprawdziany wiedzy z wykładów. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O05-2_W01 Wzrost wydajności w związku z algorytmów i struktur danych w rolnictwie i leśnictwie. | TRL_1A_W11 | R1A_W05 | InzA_W02 | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-4, M-3, M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O05-2_U01 Umożliwienie lepszego wykorzystania algorytmów i struktur danych w rolnictwie i leśnictwie. | TRL_1A_U04, TRL_1A_U05, TRL_1A_U01 | R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03 | InzA_U06, InzA_U07 | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-4, M-3, M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O05-2_K01 Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem | TRL_1A_K01, TRL_1A_K07 | R1A_K01, R1A_K07, R1A_K08 | InzA_K02 | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-4, M-3, M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O05-2_W01 Wzrost wydajności w związku z algorytmów i struktur danych w rolnictwie i leśnictwie. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy na poziomie advenced ECDL |
3,0 | Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, ale nie potrafi ocenić jej prawdziwości ani źródła. | |
3,5 | Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła, ale nie potrafi ocenić jej prawdziwości. | |
4,0 | Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości. | |
4,5 | Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości. | |
5,0 | Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O05-2_U01 Umożliwienie lepszego wykorzystania algorytmów i struktur danych w rolnictwie i leśnictwie. | 2,0 | Student nie ma żadnych umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych. |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych. | |
3,5 | Student posiada ponad podstawowe (połowiczne) umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych. | |
4,0 | Student posiada dobre umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych. | |
4,5 | Student posiada prawie pełne umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O05-2_K01 Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem | 2,0 | Student nie potrafi posługiwać się komputerem |
3,0 | Student wykazuje się podstawowymi nawykami w pracy z bazami danych. | |
3,5 | Student wykazuje się ponad podstawowymi nawykami w pracy z komputerem i programami związanymi z bazami danych i algorytmami. | |
4,0 | Student wykazuje się dobrymi nawykami w pracy z komputerem i programami związanymi z bazami danych i algorytmami. | |
4,5 | Student wykazuje się ponad dobrymi nawykami w pracy z komputerem i programami związanymi z bazami danych i algorytmami. | |
5,0 | Student wykazuje się bardzo dobrymi nawykami w pracy z komputerem i programami związanymi z bazami danych i algorytmami. |
Literatura podstawowa
- James Kalbach, Projektowanie nawigacji strony WWW. Optymalizacja funkcjonalności witryny., Helion, 2008
- Chris Fry, Martin Nystrom, Monitoring i bezpieczeństwo sieci, Helion, 2010
- Access czyli komputerowe bazy danych, Help, 2005
- Piotr Wróblewski, Algorytmy, struktury danych i techniki programowania, Helion, Warszawa, 2003