Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)
Sylabus przedmiotu Pojazdy rolnicze i leśne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pojazdy rolnicze i leśne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza w zakresie fizyki i mechaniki technicznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie budowy i zasady działania poszczególnych elementów składowych pojazdu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Ogólna budowa podwozia pojazdu | 2 |
T-A-2 | Układ kierowniczy | 2 |
T-A-3 | Układ hamulcowy | 2 |
T-A-4 | Sprzęgła | 2 |
T-A-5 | Skrzynie przekładniowe | 2 |
T-A-6 | Mechanizmy różnicowe i przekładnie główne | 1 |
T-A-7 | Podnośnik hydrauliczny | 2 |
T-A-8 | Układ zawieszenia i zaczepienia narzędzi | 2 |
15 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Budowa i obsługa stanowisk pomiarowych, szkolenie z zakresu BHP i ochrony p. poż. | 1 |
T-L-2 | Wyznaczanie geometrii układu kierowniczego ciągnika | 4 |
T-L-3 | Badanie stateczności poprzecznej i podłużnej ciągnika | 5 |
T-L-4 | Wyznaczanie charakterystyki trakcyjnej pojazdu | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Kinematyka i dynamika koła jezdnego | 2 |
T-W-2 | Siły i momenty działające na ciągnik kołowy w ruchu prostoliniowym | 2 |
T-W-3 | Bilans mocy kołowego ciągnika rolniczego | 2 |
T-W-4 | Charakterystyka uciągu ciągnika rolniczego | 4 |
T-W-5 | Ustalenie mocy silnika | 1 |
T-W-6 | Mechaniczny układ przeniesienia napędu ciągnika | 2 |
T-W-7 | Dobór przełożeń w układzie napędowym | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | samodzielne przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych | 0 |
15 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | samodzielne przygotowanie na podstawie instrukcji do ćwiczeń | 0 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | samodzielne przygptowanie do wykładów | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | objaśnienie lub wyjaśnienie |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie egzaminu ustnego |
S-2 | Ocena formująca: Ocena na podstawie zaliczenia pisemnego |
S-3 | Ocena formująca: Ocena na podstawie sprawozdania |
S-4 | Ocena formująca: Ocena na podstawie obserwacji pracy w grupie |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_C24_W01 ma wiedzę w zakresie pojazdów rolniczych i leśnych niezbędną do rozumienia budowy i zasady działania tych pojazdów oraz ich racjonalnego zastosowania w technice rolniczej i leśnej | TRL_1A_W21 | R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06 | InzA_W01, InzA_W02 | C-1 | T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_C24_U01 potrafi racjonalnie eksploatować pojazdy rolnicze i leśne m.in. z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz ocenić ich wpływ na środowisko przyrodnicze w konkretnych zastosowaniach | TRL_1A_U19 | R1A_U04, R1A_U06, R1A_U07 | InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-2, M-3 | S-3, S-2, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_C24_K01 rozumie potrzebę samodoskonalenia się i pogłębiania swojej wiedzy | TRL_1A_K01 | R1A_K01, R1A_K07 | InzA_K02 | C-1 | T-W-2, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-1, T-W-3, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-3 | S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_C24_W01 ma wiedzę w zakresie pojazdów rolniczych i leśnych niezbędną do rozumienia budowy i zasady działania tych pojazdów oraz ich racjonalnego zastosowania w technice rolniczej i leśnej | 2,0 | nie ma wiedzy z zakresu budowy i zasady działania pojazdów rolniczych i leśnych, nie rozumie zasad racjonalnego ich wykorzystania |
3,0 | ma wystarczającą wiedzę z zakresu budowy i zasady działania pojazdów rolniczych i leśnych, orientuje się w zasadach racjonalnego ich wykorzystania | |
3,5 | ma dostateczną wiedzę z zakresu budowy i zasady działania pojazdów rolniczych i leśnych, rozumie zasady racjonalnego ich wykorzystania | |
4,0 | ma gruntowną wiedzę z zakresu budowy i zasady działania pojazdów rolniczych i leśnych, rozumie większość zasad racjonalnego ich wykorzystania | |
4,5 | ma wszechstronną wiedzę z zakresu budowy i zasady działania pojazdów rolniczych i leśnych, rozumie także zasady racjonalnego ich wykorzystania | |
5,0 | ma doskonałą wiedzę z zakresu budowy i zasady działania pojazdów rolniczych i leśnych, doskonale rozumie zasady racjonalnego ich wykorzystania |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_C24_U01 potrafi racjonalnie eksploatować pojazdy rolnicze i leśne m.in. z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz ocenić ich wpływ na środowisko przyrodnicze w konkretnych zastosowaniach | 2,0 | nie potrafi racjonalnie eksploatować pojazdów rolniczych i leśnych, nie uwzględnia zasad bezpieczeństwa i ochrony środowiska |
3,0 | potrafi eksploatować pojazdów rolniczych i leśnych w stopniu wystarczającym, względnia minimum zasad bezpieczeństwa i ochrony środowiska | |
3,5 | potrafi eksploatować pojazdy rolnicze i leśne, uwzględnia przy tym podstawowe zasady bezpieczeństwa i ochrony środowiska | |
4,0 | potrafi racjonalnie eksploatować wybrane pojazdy rolnicze i leśne, uwzględnia zasady bezpieczeństwa i ochrony środowiska | |
4,5 | potrafi racjonalnie eksploatować pojazdów rolniczych i leśnych, uwzględnia większość zasad bezpieczeństwa i ochrony środowiska | |
5,0 | potrafi racjonalnie eksploatować pojazdów rolniczych i leśnych, uwzględnia wszystkie obowiązujące zasady bezpieczeństwa i ochrony środowiska |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_C24_K01 rozumie potrzebę samodoskonalenia się i pogłębiania swojej wiedzy | 2,0 | nie jest świadomy posiadanych umiejętności lub ich nie posiada |
3,0 | wykorzystuje posiadaną wiedzę i umiejętności tylko do własnych celów | |
3,5 | współpracuje z innymi tylko na wyraźne polecenie prowadzącego | |
4,0 | dzieli się z innymi własną wiedzą i doświadczeniem, jednak nie potrafi zorganizować pracy w grupie | |
4,5 | potrafi współpracować w grupie, jednak popełnia drobne błędy organizacyjne | |
5,0 | potrafi współpracować w grupie, pełni funkcję lidera |
Literatura podstawowa
- Dajniak H., Ciągniki - teoria ruchu i konstruowanie, WKiŁ, Warszawa, 1985