Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_C23_U01 | Potrafi samodzielnie pozyskiwać wybrane, w tym pojawiające się najnowsze, informacje z różnych źródeł oraz wykorzystywać je do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w gospodarce leśnej polegające na racjonalnym doborze i eksploatacji pojazdów, maszyn i urządzeń, na postawie znajomości ich budowy i zasad działania oraz wiedzy o procesach technologicznych uwzględniającej także zagrożenia środowiska naturalnego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U19 | potrafi dobierać oraz właściwie i racjonalnie użytkować pojazdy, maszyny i urządzenia stosowane w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz gospodarce le-śnej; |
---|
TRL_1A_U03 | ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się; |
TRL_1A_U07 | potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występują-cych w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na pod-stawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie; |
TRL_1A_U14 | potrafi analizować pracę mechanizmów oraz prawidłowo dobierać części i zespoły w maszynach i urządzeniach; |
TRL_1A_U15 | potrafi analizować działanie układów hydrostatycznych i właściwe je eksplo-atować; |
TRL_1A_U24 | potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu technicznych zadań w rolnictwie i leśnictwie dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe - do-strzega i ocenia zagrożenia środowiska naturalnego wynikające ze stosowania sprzętu technicznego wykorzystywanego w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz gospodarce leśnej, potrafi wybierać sposoby działania przyczyniające się do ograniczenia ujemnego wpływ tego sprzętu na środowisko przyrodnicze; |
TRL_1A_U29 | właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich; |
TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z technologiami prac maszynowych stosowanych w produkcji leśnej. |
---|
C-2 | Zaznajomienie z rozwiązaniami konstrukcyjnymi maszyn leśnych wraz z oceną ich nowoczesności. |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności doboru maszyn do określonych warunków pracy. |
Treści programowe | T-W-1 | Mechanizacja zbioru, obróbki, sortowania nasion drzew leśnych. Mechanizacja prac szkółkarskich. Mechanizacja prac przy naturalnym i sztucznym odnawianiu lasu oraz zalesianiu. Mechanizacja prac przy pozyskiwaniu drewna. Klasyfikacja i rozwiązania konstrukcyjne maszyn leśnych. |
---|
T-A-1 | Budowa i eksploatacja wybranych maszyn leśnych do: produkcji szkółkarskiej, uprzątania pozostałości pozrębowych, zalesiania i odnawiania lasu, ochrony i pielęgnacji lasu, pozyskiwania drewna. Dobór maszyn do określonych prac leśnych. |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca - wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Uzyskana liczba punktów z testu podsumowującego określony zakres materiału |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Uzyskana liczba punktów za wykonane sprawozdanie |
S-3 | Ocena formująca: Ocena zawartości merytorycznej i jakości przedstawionej prezentacji |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | potrafi częściowo samodzielnie pozyskiwać wybrane informacje z publikacji oraz wykorzystywać je w ograniczonym zakresie do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w gospodarce leśnej |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |