Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_O02-1_W01 | Uzyska wiedzę z zagospodarowania terenów i doboru odpowiednich elementów małej architektury, zna symbole i normatywy, zna rolę zieleni w życiu człowieka, potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_W10 | ma uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie:
1) produkcji roślinnej, obejmującą charakterystykę popularnych roślin upraw-nych, uprawę roli, siew i sadzenie oraz pielęgnowanie i nawożenie roślin, zmianowanie i płodozmiany, zasady użytkowania łąk i pastwisk, systemy gospodarowania w rolnictwie, wpływ mechanizacji na środowisko glebowe i produkcję roślinną,
2) produkcji ogrodniczej, obejmującą charakterystykę podstawowych grup roślin ogrodniczych oraz organizację produkcji i sprzedaży roślin ogrodni-czych,
3) produkcji zwierzęcej, obejmującą podstawy reprodukcji zwierząt, podstawy żywienia i paszoznawstwa, podstawy profilaktyki weterynaryjnej, dobrostan zwierząt, wymogi dla pomieszczeń inwentarskich, systemy i metody chowu, hodowli i użytkowania wybranych gatunków zwierząt, zagrożenia dla ludzi, zwierząt i środowiska naturalnego związane z intensywną produkcją zwierzęcą,
4) gospodarki leśnej, obejmującą ekosystem leśny, kategorie lasów ochron-nych i zasady prowadzenia w nich gospodarki leśnej, charakterystykę zasobów leśnych i przyrodniczych warunków produkcji leśnej w Polsce, regionalizację przyrodniczo-leśną i typologię siedlisk leśnych, cechy drzewostanu, mapy siedliskowe i drzewostanowe, strukturę i jakość hodowlaną oraz techniczną drzewostanu, zabiegi pielęgnacyjne, rębnie, zagrożenia, monitoring i ochronę lasów,
z wyraźnym zaznaczeniem elementów środowiskowych, przydatną do rozu-mienia uwarunkowań i zasad produkcji roślinnej, zwierzęcej i leśnej; |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach |
R1A_W07 | ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
Cel przedmiotu | C-2 | Zasady wykonywania projektów terenów zieleni |
---|
C-3 | Umiejętność doboru roślin do warunków określonych w zadaniu |
C-4 | Umiejętność wykonania projektu zagospodarowania terenu zieleni |
Treści programowe | T-A-1 | Koncepcja zagospodarowania terenu (praca w zespołach). Dobór roślin. |
---|
T-A-2 | Dobór roślin i elementów małej architektury |
T-W-1 | Rola i funkcje terenów zieleni. |
T-W-2 | Ukształtowanie terenu i prace ziemne wykonywane podczas budowy terenów zieleni |
T-W-3 | Typy koron drzew i ich kształtowanie, formy stosowania drzew i krzewów w terenach zieleni |
T-W-5 | Układ komunikacyjny terenu zieleni |
T-W-6 | Zasady prawidłowego doboru roślin |
T-W-7 | Rola i funkcje terenów zieleni. Ukształtowanie terenu i prace ziemne wykonywane podczas budowy terenów zieleni, wyznaczanie miejsc sadzenia roślin |
T-W-8 | Fenologiczne aspekty projektowania terenów zieleni |
T-W-9 | Podstawy sanitarnej pielegnacji drzew i krzewów |
Metody nauczania | M-1 | Wykłady multimedialne, dyskusje |
---|
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne – wykonanie projektu zagospodarowania terenu zieleni |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian |
---|
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie projektu |
S-3 | Ocena podsumowująca: kolokwium |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student posiada ograniczoną wiedzę z zagospodarowania terenów zieleni i doboru odpowiednich elementów małej architektury, zna niektóre symbole i normatywy, w ograniczonym zakresie potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |