Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_O06-1_W01 | Student zna podstawowe pojęcia dotyczące konwekcyjnego suszenia płodów rolnych. Zna przebieg procesu suszenia. Zna podstawy kinetyki procesu suszenia. Zna termodynamiczne metody obliczania parametrów czynnka suszącego i zapotrzebowania na ciepło. Zna ogólne zasady technologii suszenia płodów rolnych. Zna zasady podziału suszarek rolniczych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_W20 | ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie techniki cieplnej i gospodarki energetycznej, obejmującą zasady termodynamiki, prze-miany odwracalne gazów, termodynamikę pary wodnej, termodynamikę gazów wilgotnych, obiegi termiczne maszyn cieplnych, termodynamikę procesu spalania, wymianę i wymienniki ciepła, nośniki energii i systemy ich dystrybucji, bilansowanie potrzeb energetycznych obiektów, podstawy suszarnictwa oraz pozyskanie, konwersję, zastosowanie i wpływ na naturalne środowisko energii pochodzącej z alternatywnych źródeł, niezbędną przy:
1) prawidłowej eksploatacji maszyn, urządzeń i instalacji cieplnych,
2) bilansowaniu źródeł energii oraz racjonalizacji jej użytkowania; |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W01 | ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W03 | ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-2 | Zapoznanie studentów z zasadami podziału suszarek, ogólnymi zasadami działania suszarek rolniczych, technologią suszenia płodów rolnych i suszeniem niskotemperaturowym. |
---|
C-1 | Zapoznanie studentów ze sposobami suszenia płodów rolnych, z procesem suszarniczym podczas suszenia konwekcyjnego, z kinetyką procesu suszenia. |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności obliczania parametrów czynnika suszącego i materialu suszonego oraz zapotrzebowania ciepła w procesie suszenia. |
Treści programowe | T-W-6 | Technologia suszenia płodów rolnych. |
---|
T-W-1 | Pojęcia wstępne. Sposoby suszenia. |
T-W-5 | Zasady podziału suszarek. Suszarki rolnicze. |
T-W-3 | Suszenie konwekcyjne. Proces suszarniczy. Podgrzewanie powietrza przed komorą suszenia. Mieszanie dwóch strumieni powietrza. Proces suszenia jedno i wielostopniowy. Proces suszenia z regeneracją. Proces suszenia z rekuperacją. |
T-W-2 | Podstawy termodynamiki powietrza wilgotnego: definicje, wykres i - X, przemiany powietrza wilgotnego |
T-W-4 | Kinetyka procesu suszenia. |
T-W-7 | Suszenie niskotemperaturowe. |
Metody nauczania | M-2 | Metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe. |
---|
M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny, wyjaśnianie. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena prezentacji wybranego tematu (ćwiczenia). |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z teorii (wykład). |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada wymaganej wiedzy z zakresu podstaw suszarnictwa. |
3,0 | Student zna podstawowe pojęcia dotyczące konwekcyjnego suszenia płodów rolnych. Zna przebieg procesu suszenia. Zna podstawy kinetyki procesu suszenia. Zna termodynamiczne metody obliczania parametrów czynnka suszącego i zapotrzebowania na ciepło. Zna ogólne zasady technologii suszenia płodów rolnych. Zna zasady podziału suszarek rolniczych. |
3,5 | Zna i rozumie przebieg procesu suszenia. Zna i rozumie podstawy kinetyki procesu suszenia. Zna termodynamiczne metody obliczania parametrów czynnka suszącego i zapotrzebowania na ciepło. Zna ogólne zasady technologii suszenia płodów rolnych. Zna zasady podziału suszarek rolniczych. |
4,0 | Dobrze zna i rozumie przebieg procesu suszenia. Dobrze zna i rozumie podstawy kinetyki procesu suszenia. Dobrze zna termodynamiczne metody obliczania parametrów czynnka suszącego i zapotrzebowania na ciepło. Zna ogólne zasady technologii suszenia płodów rolnych. Zna zasady podziału suszarek rolniczych. |
4,5 | Dobrze zna i rozumie przebieg procesu suszenia. Dobrze zna i rozumie podstawy kinetyki procesu suszenia. Dobrze zna termodynamiczne metody obliczania parametrów czynnka suszącego i zapotrzebowania na ciepło. Dobrze zna ogólne zasady technologii suszenia płodów rolnych. Dobrze zna zasady podziału suszarek rolniczych. |
5,0 | Bardzo dobrze zna , rozumie i potrafi wyjaśnić przebieg procesu suszenia. Bardzo dobrze zna i rozumie podstawy kinetyki procesu suszenia. Dobrze zna termodynamiczne metody obliczania parametrów czynnka suszącego i zapotrzebowania na ciepło. Bardzo dobrze zna ogólne zasady technologii suszenia płodów rolnych. Zna zasady podziału suszarek rolniczych. |