Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_C24_U01 | potrafi racjonalnie eksploatować pojazdy rolnicze i leśne m.in. z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz ocenić ich wpływ na środowisko przyrodnicze w konkretnych zastosowaniach |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U19 | potrafi dobierać oraz właściwie i racjonalnie użytkować pojazdy, maszyny i urządzenia stosowane w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz gospodarce le-śnej; |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
---|
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie budowy i zasady działania poszczególnych elementów składowych pojazdu |
---|
Treści programowe | T-L-2 | Wyznaczanie geometrii układu kierowniczego ciągnika |
---|
T-L-1 | Budowa i obsługa stanowisk pomiarowych, szkolenie z zakresu BHP i ochrony p. poż. |
T-L-3 | Wyznaczanie charakterystyki trakcyjnej pojazdu |
Metody nauczania | M-3 | objaśnienie lub wyjaśnienie |
---|
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-3 | Ocena formująca: Ocena na podstawie sprawozdania |
---|
S-4 | Ocena formująca: Ocena na podstawie obserwacji pracy w grupie |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie potrafi racjonalnie eksploatować pojazdów rolniczych i leśnych oraz oceniać ich wpływ na środowisko przyrodnicze |
3,0 | potrafi w stopniu wystarczającym eksploatować pojazdy rolnicze i leśne m.in. z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz oceniać ich wpływ na środowisko przyrodnicze |
3,5 | potrafi eksploatować pojazdy rolnicze i leśne m.in. z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz oceniać ich wpływ na środowisko przyrodnicze |
4,0 | potrafi dobrze eksploatować pojazdy rolnicze i leśne m.in. z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz oceniać ich wpływ na środowisko przyrodnicze |
4,5 | potrafi racjonalnie eksploatować pojazdy rolnicze i leśne m.in. z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz oceniać ich wpływ na środowisko przyrodnicze |
5,0 | doskonale potrafi eksploatować pojazdy rolnicze i leśne m.in. z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz oceniać ich wpływ na środowisko przyrodnicze |