Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_C18_U01 | Potrafi pozyskiwać niezbędne informacje o właściwościach gleby i je wykorzystać z zastosowaniem wybranych metod, stosowanych w mechanice gleby, do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich, polegających m.in. na doborze technik chroniących glebę przed degradacją lub oceny zastosowania typowych narzędzi rolniczych pod kątem ich oddziaływania na środowisko. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U29 | właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich; |
---|
TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
TRL_1A_U07 | potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występują-cych w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na pod-stawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie; |
TRL_1A_U23 | potrafi wykonywać i analizować wyniki podstawowych oznaczeń glebowych oraz wykorzystać poznaną wiedzę z gleboznawstwa i mechaniki gruntu do dobierania technik chroniących glebę i środowisko przed degradacją; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie właściwości gleby i mechanizmów oddziaływania na glebę kół pojazdów i narzędzi skrawających pod kątem: przeciwdziałania niekorzystnym zjawiskom naturalnym, minimalizacji zagrożenia nadmiernego ugniatania gleby, minimalizacji oporów pracy elementów roboczych, maksymalizacji efektu agrotechnicznego uprawy roli. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Wyznaczanie: wybranych właściwości fizycznych gleby, parametrów ścisliwości i wytrzymałości gleby na ścinanie, oporów pracy narzędzi skrawających glebę, sił trakcyjnych kół ciągników, krytycznych nacisków kół na glebę. |
---|
Metody nauczania | M-2 | Pokaz. |
---|
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena samodzielnie wykonywanych zadań. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena kolowium podsumowującego. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada wystarczających umiejętności, w odniesieniu do z zakresu programu, niezbędnych do uzyskania zaliczenia przedmiotu |
3,0 | Student posiada ograniczone, podstawowe umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu |
3,5 | Student posiada podstawowe umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu |
4,0 | Student opanował dobrze umiejetnosci w odniesieniu do programu przedmiotu |
4,5 | Student posiada ponad dobre umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu |
5,0 | Student nabył bardzo dobrze umiejetnosci w odniesieniu do programu przedmiotu |