Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_C04_W01 | Student charakteryzuje najważniejsze grupy uprawne roślin ogrodniczych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_W05 | ma podstawową wiedzę w zakresie botaniki, obejmującą między innymi budowę roślin, rozmnażanie roślin, zależności między budową roślin a ich funkcjonowaniem oraz właściwościami surowców roślinnych, przydatną do szerszego rozumienia specyfiki i uwarunkowań rolniczej produkcji roślinnej; |
---|
TRL_1A_W10 | ma uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie:
1) produkcji roślinnej, obejmującą charakterystykę popularnych roślin upraw-nych, uprawę roli, siew i sadzenie oraz pielęgnowanie i nawożenie roślin, zmianowanie i płodozmiany, zasady użytkowania łąk i pastwisk, systemy gospodarowania w rolnictwie, wpływ mechanizacji na środowisko glebowe i produkcję roślinną,
2) produkcji ogrodniczej, obejmującą charakterystykę podstawowych grup roślin ogrodniczych oraz organizację produkcji i sprzedaży roślin ogrodni-czych,
3) produkcji zwierzęcej, obejmującą podstawy reprodukcji zwierząt, podstawy żywienia i paszoznawstwa, podstawy profilaktyki weterynaryjnej, dobrostan zwierząt, wymogi dla pomieszczeń inwentarskich, systemy i metody chowu, hodowli i użytkowania wybranych gatunków zwierząt, zagrożenia dla ludzi, zwierząt i środowiska naturalnego związane z intensywną produkcją zwierzęcą,
4) gospodarki leśnej, obejmującą ekosystem leśny, kategorie lasów ochron-nych i zasady prowadzenia w nich gospodarki leśnej, charakterystykę zasobów leśnych i przyrodniczych warunków produkcji leśnej w Polsce, regionalizację przyrodniczo-leśną i typologię siedlisk leśnych, cechy drzewostanu, mapy siedliskowe i drzewostanowe, strukturę i jakość hodowlaną oraz techniczną drzewostanu, zabiegi pielęgnacyjne, rębnie, zagrożenia, monitoring i ochronę lasów,
z wyraźnym zaznaczeniem elementów środowiskowych, przydatną do rozu-mienia uwarunkowań i zasad produkcji roślinnej, zwierzęcej i leśnej; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W01 | ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W03 | ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach |
R1A_W07 | ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
Cel przedmiotu | C-3 | Zaznajomienie z podstawowymi grupami uprawowymi roślin ogrodniczych |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Charakterystyka podstawowych grup uprawnych roślin ogrodniczych |
---|
Metody nauczania | M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny) |
---|
M-4 | Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia na poletkach stacji doświadczalnych) |
M-3 | Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, filmy) |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym |
3,0 | Student ma ogólą wiedzę na temat znaczenia uprawy roślin ogordniczych w Polsce i na świecie, zna podstawowe gatunki |
3,5 | Student jest zorientowany odnośnie zakresu produkcji roślin ogordniczych w Polsce na tle produkcji światowej, zna podstawowe gatunki |
4,0 | Student zna biologię większości omawianych roślin ogrodniczych, zna niektóre metody uprawy |
4,5 | Student zna metody uprawy większości omawianych roślin, opanował wiedzę na temat ich uprawy |
5,0 | Student ma pogłębioną, w oparciu o dodatkową literaturę fachową, wiedzę na temat uprawy omawianych roślin ogrodniczych, jest zorientowany odnośnie wpływu środowiska na plon i jakość omawianych gatunków |