Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_A02_U01 | Umozliwienie lepszego wykorzystania nakładów na TI |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U29 | właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich; |
---|
TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
TRL_1A_U30 | potrafi przygotować i zrealizować eksperymenty, w tym symulacje komputero-we, oraz wyciągać wnioski z ich wyników; |
TRL_1A_U04 | potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu; |
TRL_1A_U05 | posługuje się nowoczesnymi technologiami informatycznymi w obszarze pro-dukcji rolniczej i leśnej; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-3 | Wyrobienie umiejętności doboru odpowiedniej technologii informacyjnej w zależności od potrzeb |
---|
C-1 | Zapoznanie studentów z nowoczesnymi technologiami informacyjnymi |
C-2 | Usystematyzowanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnej |
Treści programowe | T-L-5 | Zapoznanie z bazami danych |
---|
T-L-3 | Przygotowanie arkuszy kalkulacyjnych zgodnie z potrzebami |
T-L-4 | Przygotowanie i opracowanie prezentacji na zadany temat |
T-L-1 | Rozróżnianie i stosowanie i przygotowanie grafik komputerowych komputerowych zależności od potrzeb |
T-L-2 | Przetwarzanie tekstów (skład), wstawianie grafiki, tabel i wzorów matematycznych. |
Metody nauczania | M-2 | Metoda projektu (przygotowanie prezentacji multimedialnej) |
---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych - przy komputerze |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej prezentacji multimedialnej |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie ma żadnych umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej |
3,5 | Student posiada ponad podstawowe (połowiczne) umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej |
4,0 | Student posiada dobre umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej |
4,5 | Student posiada prawie pełne umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej |