Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Rynek maszyn i urządzeń:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rynek maszyn i urządzeń | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Dobek <Tomasz.Dobek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Dobek <Tomasz.Dobek@zut.edu.pl>, Marek Rynkiewicz <Marek.Rynkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien śledzić informacje przekazywane przez media dotyczace rynku maszyn i urządzeń. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Studenci zapoznają się z funkcjonowaniem rynku maszyn i urządzeń wraz z ich strukturą oraz poznają metody wyceny maszyn i urządzeń używanych w rolnictwie i leśnictwie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia związane z rynkiem maszyn i urządzeń. Wymagania bezpieczeństwa dla maszyn i urządzeń. Dostawcy maszyn i urządzeń dla rolnictwa i leśnictwa. System dystrybucji maszyn i urządzeń w Polsce. Metody wyceny maszyn i urządzeń używanych w rolnictwie i leśnictwie. Krajowy rynek maszyn i urządzeń przeznaczonych dla rolników. Prognozy rozwoju rynku maszyn i urządzeń. Uwarunkowania rozwoju rynku maszyn rolniczych. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Konsultacje. | 3 |
A-W-3 | Studiowanie literatury i przygotowanie do kolokwiów. | 12 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podajaca: wykład informacyjny,objasnienie, |
M-2 | Metoda praktyczna: pokaz, |
M-3 | Prezentacja. |
M-4 | Metoda aktywizująca - dyskusja. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena na podstawie zapowiedzianych dwóch kolokwiów. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O08-2_W01 Efektem jest zapoznanie się studentów z funkcjonowaniem rynku maszyn i urządzeń wraz z ich strukturą oraz poznają metody wyceny maszyn i urządzeń używanych w rolnictwie i leśnictwie. | ROL_1A_W19 | — | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O08-2_U01 Efektem kształcenia jest umiejętność oceny funkcjonującego rynku maszyn i urządzeń | ROL_1A_U07 | — | InzA_U04 | C-1 | T-W-1 | M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O08-2_K01 Student ma świadomość stosowania aktualnej wiedzy, która umożliwi poruszanie się na rynku maszyn i urządzeń. | ROL_1A_K06 | R1A_K06 | InzA_K01 | C-1 | T-W-1 | M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O08-2_W01 Efektem jest zapoznanie się studentów z funkcjonowaniem rynku maszyn i urządzeń wraz z ich strukturą oraz poznają metody wyceny maszyn i urządzeń używanych w rolnictwie i leśnictwie. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawowa wiedze ale ma trudności z zastosowaniem jej w praktyce. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O08-2_U01 Efektem kształcenia jest umiejętność oceny funkcjonującego rynku maszyn i urządzeń | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawowa wiedze ale ma trudności z zastosowaniem jej w praktyce. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O08-2_K01 Student ma świadomość stosowania aktualnej wiedzy, która umożliwi poruszanie się na rynku maszyn i urządzeń. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawowa wiedze ale ma trudności z zastosowaniem jej w praktyce. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa, Powszechny spis rolny, Główny Urząd Statystyczny, 2011
- Dz.U.2001.127.1391, RRM z dnia 3 lipca 2001 r. w sprawie wymagań zasadniczych dla maszyn i elementów bezpieczeństwa podlegających ocenie zgodności, warunków i trybu dokonywania oceny zgodności oraz sposobu oznakowania tych maszyn i elementów bezpieczeństwa., 2001
- Praca zbiorowa, Wprowadzanie na rynek maszyn i elementów bezpieczeństwa, Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państ. Instytut Badawczy, 2003
Literatura dodatkowa
- Czasopisma omawiające problematykę rynku maszyn i urządzeń (Przegląd Techniki Rolniczej i Leśnej, top agrar polska, itp.). Strony WWW (portale rolnicze, giełdy itp. GUS).