Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N1)
Sylabus przedmiotu Mechanizacja prac ziemnych i melioracyjnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mechanizacja prac ziemnych i melioracyjnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Śnieg <Marek.Snieg@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dariusz Błażejczak <Dariusz.Blazejczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zalecana znajomość podstawowych zagadnień dotyczących uprawy roślin, części maszyn i maszynoznawstwa ogółnego, maszyn rolniczych oraz gospodarki wodnej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z ogólną budową, zasadami działania i eksploatacji oraz oceną kosztów pracy maszyn i sprzętu do wykonywania prac ziemnych i melioracyjnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Klasyfikacja maszyn i sprzętu stosowanego przy rekultywacji gruntów. Zasady doboru maszyn i urządzeń do zakresu wykonywanych prac. Koparki jednoczerpakowe i wieloczerpakowe.. Technologie wykonywania prac koparka. Spycharki, równiarki i zgarniarki. Klasyfikacja działanie i parametry eksploatacyjne spycharek, równiarek i zgarniarek. Maszyny i urządzenia do bliskiego i dalekiego transportu mas ziemnych. Klasyfikacja, działanie i parametry eksploatacyjne. Technologie robót transportowych. Ładowarki. Typy, działanie i parametry eksploatacyjne ładowarek. Zasady fundamentowania gruntu. Maszyny i urządzenia do fundamentowania gruntów – systematyka, działanie. Sprzęt i maszyny specjalne, stosowane przy pracach ziemnych – systematyka i zastosowanie. Urządzenia do hydromechanizacj. Maszyny i urządzenia do prac melioracyjnych – systematyka, działanie, parametry eksploatacyjne. Zasady technicznej eksploatacji maszyn do prac ziemnych | 9 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestniczenie w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Konsultacje | 7 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 15 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady, prezentacje multimedialne połączone z dyskusją |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena z kolokwium obejmującego tematykę wykładów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O08-1_W01 student posiada wiedzę z kształtowania terenów zieleni | ROL_1A_W06, ROL_1A_W09 | R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04, R1A_W06 | InzA_W05 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O08-1_U01 student ma umiejętność doboru pojazdów, maszyn i narzędzi do określonej technologii produkcji roślin rolniczych z uwzględnieniem analizy kosztów | ROL_1A_U07 | — | InzA_U04 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O08-1_K01 student wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców | ROL_1A_K06 | R1A_K06 | InzA_K01 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O08-1_W01 student posiada wiedzę z kształtowania terenów zieleni | 2,0 | |
3,0 | Student posiada ograniczona podstawową wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O08-1_U01 student ma umiejętność doboru pojazdów, maszyn i narzędzi do określonej technologii produkcji roślin rolniczych z uwzględnieniem analizy kosztów | 2,0 | |
3,0 | Student posiada ograniczone, podstawowe umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O08-1_K01 student wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców | 2,0 | |
3,0 | Student zna sposoby podnoszenia swoich kompetencji ale ich nie stosuje | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wasilewski Z., Mechanizacja budownictwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Wrszawa, 1994
- Bala W., Pichór W., Technologia zmechanizowanych robót wodno-melioracyjnych, PWRiL, warszawa, 1992
Literatura dodatkowa
- Wiłun Z., Zarys geotechniki, WKiŁ Warszawa, Warszawa, 2000