Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ROL_1A_C16_U01 | student posiada umiejętności wyboru oraz zaplanowania technologii uprawy, stosowanych w rolnictwie w celu uzyskania najlepszych efektów produkcyjnych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ROL_1A_U04 | Potrafi zaprojektować technologię produkcji podstawowych roślin rolniczych i ocenić jej uwarunkowania ekonomiczne |
---|
ROL_1A_U07 | Ma umiejętność doboru pojazdów, maszyn i narzędzi do określonej technologii produkcji roślin rolniczych z uwzględnieniem analizy kosztów |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie i nabycie umiejetności zasad doboru maszyn, narzedzi i urzadzeń technicznych w gospodarstwie oraz projektowania nowoczesnych technologii. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Globalny system lokalizacji. Aktualny stan i perspektywy rozwoju systemów globalnej lokalizacji i możliwości ich wykorzystania w rolnictwie precyzyjnym. Współczesne techniki wykorzystywane w funkcjonowaniu GPS. Budowa systemu GPS. Cykle zadań praktycznych i teoretycznych wykorzystywanych w systemach GPS i DGPS w rolnictwie precyzyjnym. Schemat funkcjonowania rolnictwa precyzyjnego. Wady i zalety stosowania rolnictwa precyzyjnego. |
---|
T-A-1 | Funkcje odbiorników GPS. Sposoby wyznaczania współrzędnych (bezwzględne wyznaczanie współrzędnych, względne wyznaczanie współrzędnych). Sporządzanie map (zasobności gleby, uzyskiwanych plonów, zużycia paliwa itp.). Wyposarzenie maszyn wukorzystywanych w rolnictwie precyzyjnym. Systemy zarzadzania stosowane w rolnictwie precyzyjnym. Systemy nawożenia precyzyjnego, pielęgnacji mechanicznej. Prognozowanie występowania chorób i szkodników. |
Metody nauczania | M-1 | Wykłady - prezentacje multimedialne.
Ćwiczenia – kierowanie i obserwacja wykonywanych zadań przez studentów. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Pozytywna ocena z kolokwium obejmującego tematykę wykładów. Pozytywna ocena z kolokwium obejmującego tematykę ćwiczeń. Aktywne uczestnictwo w zajęciach. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student posiada ograniczone, podstawowe umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |