Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N1)
Sylabus przedmiotu Analiza danych i modelowanie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analiza danych i modelowanie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sławomir Stankowski <Slawomir.Stankowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiadomości ze statystyki matematycznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu analizy danych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analiza przykładów w programach komputerowych | 6 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Metody pobierania prób, ocena minimalnej wielkości próby | 1 |
T-W-2 | Doświadczenia czynnikami ilościowymi, analiza wariancji z regresją | 1 |
T-W-3 | Zmienna towarzysząca, analiza kowariancji | 2 |
T-W-4 | Ocena zależności pomiędzy wieloma zmiennymi | 2 |
T-W-5 | Analiza szeregów dynamicznych | 2 |
T-W-6 | Transformacje wyników | 2 |
T-W-7 | Zastosowanie metod nieparametrycznych do analizy danych | 2 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-L-2 | Konsultacje | 6 |
A-L-3 | Przygotowanie do zajęć | 15 |
A-L-4 | przygotowanie do prac kontrolnych | 17 |
44 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajeć | 15 |
A-W-3 | konsultacje przedmiotow | 6 |
A-W-4 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 12 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia audytoryjne |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Uczestnictwo w zajeciach |
S-2 | Ocena formująca: Prace kontrolne |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_C22_W01 Posiada wiedzę z zakresu statystycznej analizy danych | ROL_1A_W19 | — | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-7, T-W-4, T-W-2, T-W-5 | M-1 | S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_C22_U01 Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz wyciągać wnioski | ROL_1A_U11 | R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07 | — | C-1 | T-L-1 | M-2 | S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_C22_K01 Rozumie potrzebę uczenia się oraz ma świadomość poszerzania swojej wiedzy | ROL_1A_K01, ROL_1A_K02, ROL_1A_K03 | R1A_K01, R1A_K02, R1A_K03, R1A_K07 | — | C-1 | T-L-1 | M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_C22_W01 Posiada wiedzę z zakresu statystycznej analizy danych | 2,0 | Nie posiada wiedzy w zakresie metod analizy danych |
3,0 | Posiada wiedzę na temat części z nich | |
3,5 | Posiada wiedzę na temat większości z nich | |
4,0 | Posiada wiedzę na temat większości z nich, zna ich zastosowanie | |
4,5 | Posiada wiedzę na temat większości z nich, zna ich zastosowanie, potrafi je scharakteryzować | |
5,0 | Posiada wiedzę na temat większości z nich, zna ich zastosowanie, potrafi je scharakteryzować i ocenić ich przydatność |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_C22_U01 Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz wyciągać wnioski | 2,0 | Student nie potrafi analizować wyników |
3,0 | Student potrafi analizować wyniki w ograniczonym zakresie | |
3,5 | Student potrafi zaplanować badania i analizować wyniki | |
4,0 | Student potrafi zaplanować badania i analizować wyniki i je zinterpretować | |
4,5 | Student potrafi zaplanować badania i analizować wyniki i je zinterpretować, ocenić przydatność metod | |
5,0 | Student potrafi zaplanować badania i analizować wyniki i je zinterpretować, ocenić przydatność metod oraz możliwości ich wykorzystania |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_C22_K01 Rozumie potrzebę uczenia się oraz ma świadomość poszerzania swojej wiedzy | 2,0 | Student nie jest świadomy konieczności poszerzania wiedzy |
3,0 | Student jest świadomy konieczności poszerzania wiedzy, ale nie jest tym zainteresowany | |
3,5 | Student jest świadomy konieczności poszerzania wiedzy, ale jest tym zainteresowany w niewielkim stopniu | |
4,0 | Student jest świadomy konieczności poszerzania wiedzy, jest tym zainteresowany w znacznym stopniu | |
4,5 | Student jest świadomy konieczności poszerzania wiedzy, jest tym zainteresowany w znacznym stopniu, inspiruje kształcenie się innych osób | |
5,0 | Student jest świadomy konieczności poszerzania wiedzy, jest tym zainteresowany w znacznym stopniu, inspiruje kształcenie się innych osób w szerokim zakresie |
Literatura podstawowa
- Trętowski J., Wójcik A.R., Metodyka doswiadczeń rolniczych, Wydawnictwo WSRP Siedlce, Siedlce, 1991
Literatura dodatkowa
- Wójcik A.R., Laudański Z., Planowanie i wnioskowanie statystyczne w doswiadczalnictwie, PWN, Warszawa, 1989