Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S3)

Sylabus przedmiotu Stylizacja wnętrz roślinami ozdobnymi:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Stylizacja wnętrz roślinami ozdobnymi
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Dobrowolska <Agnieszka.Dobrowolska@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK6 12 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza o najważniejszych grupach roślin ozdobnych.
W-2Znajomość wymagań i zasad pielęgnacji roślin ozdobnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z rolą roślin ozdobnych w stylizacji wnętrz
C-2Zapoznanie z właściwym doborem roślin ozdobnych do dekoracji wnętrz

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Rośliny ozdobne w historii stylizacji wnętrz.2
T-K-2Dobór roślin ozdobnych do stylizacji wybranych wnętrz.3
T-K-3Najważniejsze style dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi.4
T-K-4Zasady kompozycji w stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi2
T-K-5Projektowanie dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi1
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1udział w konwersatoriach12
A-K-2zapoznanie się z literaturą przedmiotu5
A-K-3konsultacje8
A-K-4przygotowanie projektu na zaliczenie5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody podające (wykład informacyjny, opis, objaśnienie)
M-2metoda eksponująca (film, wystawa)
M-3metoda aktywizująca (dyskusja)
M-4metoda praktyczna (metoda projektów)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena koncepcji projektu
S-2Ocena formująca: ocena projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_3A_C06-2_W01
student rozróżnia rodzaje stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
OG_3A_W07C-2T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5M-1, M-2, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_3A_C06-2_U01
dobiera rośliny ozdobne do określonych stylizacji wnętrz
OG_3A_U06, OG_3A_U05C-1, C-2T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5M-1, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_3A_C06-2_K01
w wyniku przeprowadzonych zajęć student szuka inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań
OG_3A_K03, OG_3A_K01C-1, C-2T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_3A_C06-2_W01
student rozróżnia rodzaje stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
2,0student nie rozróżnia rodzajów stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,0student posiada ograniczoną wiedzę na temat rodzajów stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,5student w stopniu podstawowym rozróżnia rodzaje stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
4,0student dobrze opanował wiedzę z zakresu stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
4,5student posiada ponad dobrą wiedzę na temat stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_3A_C06-2_U01
dobiera rośliny ozdobne do określonych stylizacji wnętrz
2,0student nie potrafi dobać roślin ozdobnych do stylizacji określonego wnętrza
3,0student w stopniu podstawowym dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza z pomocą nauczyciela
3,5student samodzielnie dobiera w stopniu podstawowym rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza
4,0student poprawnie dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza
4,5student dobrze dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza
5,0student bardzo dobrze dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_3A_C06-2_K01
w wyniku przeprowadzonych zajęć student szuka inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań
2,0
3,0student ma małą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Czekalski M., Rośliny ozdobne do dekoracji wnętrz, Wydawnictwa Dydaktyczne Akademii Rolniczej w Poznaniu, Poznań, 1996
  2. Lersch G., Floral Arrangement Based on Principles of Floral Design, FloralDesign Edition, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Klaus Wagener, Architektur und Pflanze. Interior design with plants., Ulmer, 2012
  2. Pim van den Akker, FLORAL DESIGN, Ulmer, 2009

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Rośliny ozdobne w historii stylizacji wnętrz.2
T-K-2Dobór roślin ozdobnych do stylizacji wybranych wnętrz.3
T-K-3Najważniejsze style dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi.4
T-K-4Zasady kompozycji w stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi2
T-K-5Projektowanie dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi1
12

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1udział w konwersatoriach12
A-K-2zapoznanie się z literaturą przedmiotu5
A-K-3konsultacje8
A-K-4przygotowanie projektu na zaliczenie5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_3A_C06-2_W01student rozróżnia rodzaje stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOG_3A_W07Ma pogłębioną wiedzę z zakresu stosowania nowoczesnych technologii i technik w praktyce rolniczej, ogrodniczej i ochronie środowiska.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z właściwym doborem roślin ozdobnych do dekoracji wnętrz
Treści programoweT-K-1Rośliny ozdobne w historii stylizacji wnętrz.
T-K-2Dobór roślin ozdobnych do stylizacji wybranych wnętrz.
T-K-3Najważniejsze style dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi.
T-K-4Zasady kompozycji w stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
T-K-5Projektowanie dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
Metody nauczaniaM-1metody podające (wykład informacyjny, opis, objaśnienie)
M-2metoda eksponująca (film, wystawa)
M-4metoda praktyczna (metoda projektów)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena koncepcji projektu
S-2Ocena formująca: ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie rozróżnia rodzajów stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,0student posiada ograniczoną wiedzę na temat rodzajów stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,5student w stopniu podstawowym rozróżnia rodzaje stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
4,0student dobrze opanował wiedzę z zakresu stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
4,5student posiada ponad dobrą wiedzę na temat stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_3A_C06-2_U01dobiera rośliny ozdobne do określonych stylizacji wnętrz
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOG_3A_U06Poszukuje nowych rozwiązań zaistniałych problemów naukowych i zawodowych.
OG_3A_U05Wykazuje się umiejętnością wykorzystania specyficz-nych technik przy opracowywaniu nowych technolo-gii prowadzących do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody oraz jakości życia człowieka.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z rolą roślin ozdobnych w stylizacji wnętrz
C-2Zapoznanie z właściwym doborem roślin ozdobnych do dekoracji wnętrz
Treści programoweT-K-1Rośliny ozdobne w historii stylizacji wnętrz.
T-K-2Dobór roślin ozdobnych do stylizacji wybranych wnętrz.
T-K-3Najważniejsze style dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi.
T-K-4Zasady kompozycji w stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
T-K-5Projektowanie dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
Metody nauczaniaM-1metody podające (wykład informacyjny, opis, objaśnienie)
M-3metoda aktywizująca (dyskusja)
M-4metoda praktyczna (metoda projektów)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena koncepcji projektu
S-2Ocena formująca: ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi dobać roślin ozdobnych do stylizacji określonego wnętrza
3,0student w stopniu podstawowym dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza z pomocą nauczyciela
3,5student samodzielnie dobiera w stopniu podstawowym rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza
4,0student poprawnie dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza
4,5student dobrze dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza
5,0student bardzo dobrze dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_3A_C06-2_K01w wyniku przeprowadzonych zajęć student szuka inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOG_3A_K03Posiada kompetencje do samodzielnego kierowania zespołami ludzkimi wyznaczania priorytetów, z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców.
OG_3A_K01Ma świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, a także potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z rolą roślin ozdobnych w stylizacji wnętrz
C-2Zapoznanie z właściwym doborem roślin ozdobnych do dekoracji wnętrz
Treści programoweT-K-1Rośliny ozdobne w historii stylizacji wnętrz.
T-K-2Dobór roślin ozdobnych do stylizacji wybranych wnętrz.
T-K-3Najważniejsze style dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi.
T-K-4Zasady kompozycji w stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
T-K-5Projektowanie dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
Metody nauczaniaM-1metody podające (wykład informacyjny, opis, objaśnienie)
M-2metoda eksponująca (film, wystawa)
M-3metoda aktywizująca (dyskusja)
M-4metoda praktyczna (metoda projektów)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena koncepcji projektu
S-2Ocena formująca: ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma małą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,5
4,0
4,5
5,0