Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S3)
Sylabus przedmiotu Stylizacja wnętrz roślinami ozdobnymi:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Stylizacja wnętrz roślinami ozdobnymi | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Dobrowolska <Agnieszka.Dobrowolska@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza o najważniejszych grupach roślin ozdobnych. |
W-2 | Znajomość wymagań i zasad pielęgnacji roślin ozdobnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z rolą roślin ozdobnych w stylizacji wnętrz |
C-2 | Zapoznanie z właściwym doborem roślin ozdobnych do dekoracji wnętrz |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Rośliny ozdobne w historii stylizacji wnętrz. | 2 |
T-K-2 | Dobór roślin ozdobnych do stylizacji wybranych wnętrz. | 3 |
T-K-3 | Najważniejsze style dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi. | 4 |
T-K-4 | Zasady kompozycji w stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi | 2 |
T-K-5 | Projektowanie dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi | 1 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | udział w konwersatoriach | 12 |
A-K-2 | zapoznanie się z literaturą przedmiotu | 5 |
A-K-3 | konsultacje | 8 |
A-K-4 | przygotowanie projektu na zaliczenie | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody podające (wykład informacyjny, opis, objaśnienie) |
M-2 | metoda eksponująca (film, wystawa) |
M-3 | metoda aktywizująca (dyskusja) |
M-4 | metoda praktyczna (metoda projektów) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena koncepcji projektu |
S-2 | Ocena formująca: ocena projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OG_3A_C06-2_W01 student rozróżnia rodzaje stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi | OG_3A_W07 | — | C-2 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5 | M-1, M-2, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OG_3A_C06-2_U01 dobiera rośliny ozdobne do określonych stylizacji wnętrz | OG_3A_U06, OG_3A_U05 | — | C-1, C-2 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5 | M-1, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OG_3A_C06-2_K01 w wyniku przeprowadzonych zajęć student szuka inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań | OG_3A_K03, OG_3A_K01 | — | C-1, C-2 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_3A_C06-2_W01 student rozróżnia rodzaje stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi | 2,0 | student nie rozróżnia rodzajów stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi |
3,0 | student posiada ograniczoną wiedzę na temat rodzajów stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi | |
3,5 | student w stopniu podstawowym rozróżnia rodzaje stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi | |
4,0 | student dobrze opanował wiedzę z zakresu stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi | |
4,5 | student posiada ponad dobrą wiedzę na temat stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi | |
5,0 | student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_3A_C06-2_U01 dobiera rośliny ozdobne do określonych stylizacji wnętrz | 2,0 | student nie potrafi dobać roślin ozdobnych do stylizacji określonego wnętrza |
3,0 | student w stopniu podstawowym dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza z pomocą nauczyciela | |
3,5 | student samodzielnie dobiera w stopniu podstawowym rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza | |
4,0 | student poprawnie dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza | |
4,5 | student dobrze dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza | |
5,0 | student bardzo dobrze dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_3A_C06-2_K01 w wyniku przeprowadzonych zajęć student szuka inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań | 2,0 | |
3,0 | student ma małą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Czekalski M., Rośliny ozdobne do dekoracji wnętrz, Wydawnictwa Dydaktyczne Akademii Rolniczej w Poznaniu, Poznań, 1996
- Lersch G., Floral Arrangement Based on Principles of Floral Design, FloralDesign Edition, 2005
Literatura dodatkowa
- Klaus Wagener, Architektur und Pflanze. Interior design with plants., Ulmer, 2012
- Pim van den Akker, FLORAL DESIGN, Ulmer, 2009