Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Uprawy bezglebowe roślin ozdobnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Uprawy bezglebowe roślin ozdobnych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Dobrowolska <Agnieszka.Dobrowolska@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 15 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 10 0,70,33zaliczenie
wykładyW6 20 1,30,67zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość terminologii chemicznej, wykonywania obliczeń chemicznych, stosowania nawozów mineralnych, transportu i dystrybucji związków mineralnych w roślinie, wymagań roślin ozdobnych. (Chemia, Żywienie roślin, Fizjologia roślin, Rośliny ozdobne)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z możliwościami bezglebowej uprawy roślin ozdobnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wyposażenie techniczne (zbiorniki na pożywki, dozowniki nawozów).1
T-A-2Odkażanie pożywek i podłoży, zabiegi pielęgnacyjne w uprawach bezglebowych.1
T-A-3Uprawa bezglebowa roślin produkowanych na kwiaty cięte2
T-A-4Uprawa bezglebowa roślin produkowanych na zieleń ciętą2
T-A-5Uprawy zalewowe roślin rabatowych i bylin.2
T-A-6Uprawy zalewowe roślin doniczkowych.2
10
wykłady
T-W-1Historia upraw bezglebowych i ich podział.2
T-W-2Właściwości podłoży stosowanych w uprawach bezglebowych roslin ozdobnych2
T-W-3Jakość wody, skład pożywek, zmiany składu pożywek w czasie uprawy roślin ozdobnych2
T-W-4Nawozy do fertygacji roslin ozdobnych2
T-W-5Uprawy roślin ozdobnych w cienkowarstwowych kulturach przepływowych (NFT).2
T-W-6Uprawy hydroponiczne i częściowo hydroponiczne w pomieszczeniach i na zewnątrz.6
T-W-7Uprawy aeroponiczne.4
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestniczenie w ćwiczeniach10
A-A-2konsultacje5
A-A-3przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń6
21
wykłady
A-W-1uczestniczenie w wykładach20
A-W-2studiowanie zalecanej literatury10
A-W-3przygotowanie się do zaliczenia wykładów10
40

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin, próbki materiałów i środków)
M-4Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test z wykladów i ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny z ćwiczeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O12-2_W01
Student ma wiedzę o zasadach upraw bezglebowych roślin ozdobnych z różnych grup, zna urządzenia techniczne do tego typu upraw
OG_1A_W23R1A_W03, R1A_W04InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-6, T-A-5, T-A-2, T-W-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-W-7, T-W-5, T-A-1, T-W-3, T-W-4M-4, M-2, M-3, M-1S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O12-2_U01
Student potrafi opracować schemat produkcji wybranych roślin ozdobnych w systemie uprawach bezglebowych
OG_1A_U03, OG_1A_U06, OG_1A_U09R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07, R1A_U08, R1A_U09InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-A-1, T-A-5, T-W-1, T-W-7, T-A-2, T-A-6, T-W-3, T-A-4, T-A-3M-4, M-2, M-1, M-3S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O12-2_K01
Student potrafi wskazać zalety i wady związane z bezglebową uprawą roślin ozdobnych i jej wpływem na ochronę środowiska
OG_1A_K01R1A_K01, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-1T-W-2, T-A-5, T-W-6, T-A-6, T-A-1, T-A-4, T-W-4, T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-A-3, T-W-5, T-A-2M-1, M-4, M-3, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O12-2_W01
Student ma wiedzę o zasadach upraw bezglebowych roślin ozdobnych z różnych grup, zna urządzenia techniczne do tego typu upraw
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady upraw bezglebowych najważniejszych roślin ozdobnych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O12-2_U01
Student potrafi opracować schemat produkcji wybranych roślin ozdobnych w systemie uprawach bezglebowych
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym umie opracować schemat uprawy bezglebowej najważniejszych gospodarczo roślin ozdobnych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O12-2_K01
Student potrafi wskazać zalety i wady związane z bezglebową uprawą roślin ozdobnych i jej wpływem na ochronę środowiska
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym ma świadomość wad i zalet bezglebowych systemów upraw roślin ozdobnych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Czekalski M., Ogólna uprawa roślin ozdobnych, Axa, Wrocław, 2005
  2. Komosa A., Żywienie roslin ogrodniczych. Podstawy i perspektywy, PWRiL, Poznań, 2012
  3. Breś W., Golcz A., Komosa A., Kozik E., Tyksiński W., Nawożenie roślin ogrodniczych, AR Poznań, Poznań, 2008
  4. Chochura P., Podłoża ogrodnicze, Plantpress, Kraków, 2007
  5. Muller Renate, Jak uprawiać rośliny bez ziemi czyli sekrety hydroponiki, Cydejko Eudokia, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Pribyl J., Hydroponika dla każdego, PWRiL, Warszawa, 1990
  2. Hasło Ogrodnicze, Rośliny Ozdobne, Pod Osłonami, czasopisma branżowe

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wyposażenie techniczne (zbiorniki na pożywki, dozowniki nawozów).1
T-A-2Odkażanie pożywek i podłoży, zabiegi pielęgnacyjne w uprawach bezglebowych.1
T-A-3Uprawa bezglebowa roślin produkowanych na kwiaty cięte2
T-A-4Uprawa bezglebowa roślin produkowanych na zieleń ciętą2
T-A-5Uprawy zalewowe roślin rabatowych i bylin.2
T-A-6Uprawy zalewowe roślin doniczkowych.2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Historia upraw bezglebowych i ich podział.2
T-W-2Właściwości podłoży stosowanych w uprawach bezglebowych roslin ozdobnych2
T-W-3Jakość wody, skład pożywek, zmiany składu pożywek w czasie uprawy roślin ozdobnych2
T-W-4Nawozy do fertygacji roslin ozdobnych2
T-W-5Uprawy roślin ozdobnych w cienkowarstwowych kulturach przepływowych (NFT).2
T-W-6Uprawy hydroponiczne i częściowo hydroponiczne w pomieszczeniach i na zewnątrz.6
T-W-7Uprawy aeroponiczne.4
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestniczenie w ćwiczeniach10
A-A-2konsultacje5
A-A-3przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń6
21
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestniczenie w wykładach20
A-W-2studiowanie zalecanej literatury10
A-W-3przygotowanie się do zaliczenia wykładów10
40
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O12-2_W01Student ma wiedzę o zasadach upraw bezglebowych roślin ozdobnych z różnych grup, zna urządzenia techniczne do tego typu upraw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W23student rozpoznaje i charakteryzuje najważniejsze gospodarczo grupy, gatunki i odmiany roślin ogrodniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z możliwościami bezglebowej uprawy roślin ozdobnych
Treści programoweT-W-1Historia upraw bezglebowych i ich podział.
T-W-6Uprawy hydroponiczne i częściowo hydroponiczne w pomieszczeniach i na zewnątrz.
T-A-5Uprawy zalewowe roślin rabatowych i bylin.
T-A-2Odkażanie pożywek i podłoży, zabiegi pielęgnacyjne w uprawach bezglebowych.
T-W-2Właściwości podłoży stosowanych w uprawach bezglebowych roslin ozdobnych
T-A-3Uprawa bezglebowa roślin produkowanych na kwiaty cięte
T-A-4Uprawa bezglebowa roślin produkowanych na zieleń ciętą
T-A-6Uprawy zalewowe roślin doniczkowych.
T-W-7Uprawy aeroponiczne.
T-W-5Uprawy roślin ozdobnych w cienkowarstwowych kulturach przepływowych (NFT).
T-A-1Wyposażenie techniczne (zbiorniki na pożywki, dozowniki nawozów).
T-W-3Jakość wody, skład pożywek, zmiany składu pożywek w czasie uprawy roślin ozdobnych
T-W-4Nawozy do fertygacji roslin ozdobnych
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin, próbki materiałów i środków)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny z wykładów
S-1Ocena formująca: test z wykladów i ćwiczeń
S-3Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny z ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady upraw bezglebowych najważniejszych roślin ozdobnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O12-2_U01Student potrafi opracować schemat produkcji wybranych roślin ozdobnych w systemie uprawach bezglebowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U03student ma umiejętność rozpoznawania drzew, krzewów, bylin i roślin zielnych, ich doboru do siedliska, projektowania powierzchni potrzebnej dla siedliska drzew i krzewów, projektowania, zakładania i pielęgnowania ogrodów przydomowych, wykorzystania roślin do dekoracji wnętrz
OG_1A_U06student ma umiejętność wyboru oraz zaplanowania technologii uprawy, przechowywania i przetwarzania, stosowanych w ogrodnictwie w celu uzyskania najlepszych efektów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem jakości produktu finalnego oraz analizy ekonomicznej przedsięwzięcia
OG_1A_U09student posiada umiejętność przygotowania prac projektowych, sprawozdań, raportów oraz wystąpień ustnych z zakresu ogrodnictwa z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także innych źródeł w celu precyzyjnego porozumienia się z instytucjami, producentami, odbiorcami związanymi z produkcją ogrodniczą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U09posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z możliwościami bezglebowej uprawy roślin ozdobnych
Treści programoweT-W-2Właściwości podłoży stosowanych w uprawach bezglebowych roslin ozdobnych
T-W-5Uprawy roślin ozdobnych w cienkowarstwowych kulturach przepływowych (NFT).
T-W-4Nawozy do fertygacji roslin ozdobnych
T-W-6Uprawy hydroponiczne i częściowo hydroponiczne w pomieszczeniach i na zewnątrz.
T-A-1Wyposażenie techniczne (zbiorniki na pożywki, dozowniki nawozów).
T-A-5Uprawy zalewowe roślin rabatowych i bylin.
T-W-1Historia upraw bezglebowych i ich podział.
T-W-7Uprawy aeroponiczne.
T-A-2Odkażanie pożywek i podłoży, zabiegi pielęgnacyjne w uprawach bezglebowych.
T-A-6Uprawy zalewowe roślin doniczkowych.
T-W-3Jakość wody, skład pożywek, zmiany składu pożywek w czasie uprawy roślin ozdobnych
T-A-4Uprawa bezglebowa roślin produkowanych na zieleń ciętą
T-A-3Uprawa bezglebowa roślin produkowanych na kwiaty cięte
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin, próbki materiałów i środków)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny z ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny z wykładów
S-1Ocena formująca: test z wykladów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym umie opracować schemat uprawy bezglebowej najważniejszych gospodarczo roślin ozdobnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O12-2_K01Student potrafi wskazać zalety i wady związane z bezglebową uprawą roślin ozdobnych i jej wpływem na ochronę środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K01student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z możliwościami bezglebowej uprawy roślin ozdobnych
Treści programoweT-W-2Właściwości podłoży stosowanych w uprawach bezglebowych roslin ozdobnych
T-A-5Uprawy zalewowe roślin rabatowych i bylin.
T-W-6Uprawy hydroponiczne i częściowo hydroponiczne w pomieszczeniach i na zewnątrz.
T-A-6Uprawy zalewowe roślin doniczkowych.
T-A-1Wyposażenie techniczne (zbiorniki na pożywki, dozowniki nawozów).
T-A-4Uprawa bezglebowa roślin produkowanych na zieleń ciętą
T-W-4Nawozy do fertygacji roslin ozdobnych
T-W-1Historia upraw bezglebowych i ich podział.
T-W-7Uprawy aeroponiczne.
T-W-3Jakość wody, skład pożywek, zmiany składu pożywek w czasie uprawy roślin ozdobnych
T-A-3Uprawa bezglebowa roślin produkowanych na kwiaty cięte
T-W-5Uprawy roślin ozdobnych w cienkowarstwowych kulturach przepływowych (NFT).
T-A-2Odkażanie pożywek i podłoży, zabiegi pielęgnacyjne w uprawach bezglebowych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-4Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin, próbki materiałów i środków)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test z wykladów i ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny z ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym ma świadomość wad i zalet bezglebowych systemów upraw roślin ozdobnych
3,5
4,0
4,5
5,0