Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OG_1A_O11-2_U01 | Potrafi umiejętnie dobierać regulatory wzrostu celem wywołania pożądanego efektu fizjologicznego u roślin ogrodniczych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OG_1A_U05 | student potrafi ocenić i dobrać stanowisko pod uprawę roślin ogrodniczych dokonując analizy czynników środowiskowych wpływających na rozwój roślin |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Uzyskanie przez studentów umiejętności wykorzystania bioregulatorów roślinnych w praktyce ogrodniczej |
---|
Treści programowe | T-A-3 | Pochodzenie, właściwości chemiczne oraz sposób działania regulatorów roślinnych i związków o charakterze regulatorów stosowanych w uprawie roślin ozdobnych |
---|
T-A-4 | Pochodzenie, właściwości chemiczne oraz sposób działania regulatorów roślinnych i związków o charakterze regulatorów stosowanych w szkółkarstwie |
T-A-5 | Regulatory roślinne wykorzystywane w reakcjach stresowych u roślin |
T-A-2 | Pochodzenie, właściwości chemiczne oraz sposób działania regulatorów roślinnych i związków o charakterze regulatorów stosowanych w warzywnictwie |
T-A-1 | Pochodzenie, właściwości chemiczne oraz sposób działania regulatorów roślinnych i związków o charakterze regulatorów stosowanych w sadownictwie |
Metody nauczania | M-4 | Pokaz i demonstracja |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-5 | Pogadanka |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
M-2 | Objaśnienie i wyjaśnienie |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Zaliczenia sprawozdań z ćwiczeń audytoryjnych |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów |
S-1 | Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji multimedialnej |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | potrafi w stopniu podstawowym ocenić wpływ poszczególnych klas bioregulatorów roślinnych na efekty fizjologiczne roślin ogrodniczych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |