Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OZE_1A_O072_U01 | Student potrafi na podstawie podanych informacji oraz posiadanej wiedzy dobrać optymalną technologię zabezpiecznia konstrukcji, obiektu technicznego stosowanego w OZE przed korozją |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OZE_1A_U11 | potrafi wykorzystać poznaną wiedzę z obszaru nauki o materiałach, grafiki inżynierskiej, części maszyn i maszynoznawstwa, wytwórczych procedur technologicznych, a także obsługi i utrzymania maszyn i urządzeń do:
1) właściwego stosowania materiałów w technice,
2) czytania rysunków technicznych, odwzorowywania i wymiarowania elementów maszyn i urządzeń, w tym z zastosowaniem programu CAD,
3) analizy pracy mechanizmów i prawidłowego doboru części oraz zespołów w urządzeniach, a także projektowania i wykonywania obliczeń wytrzymałościowych dla prostych elementów,
4) doboru wytwórczych procedur technologicznych dla prostych elementów maszyn i urządzeń,
5) planowania i nadzorowania systemów użytkowania i utrzymania maszyn w dobrym stanie technicznym; |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
---|
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie uwarunkowań procesów korozyjnych oraz ich skutków dla gospodarki |
---|
C-2 | Nabycie umiejętności rozpoznania czynników korozyjnych i ich wpływu na materiały inżynierskie oraz wybór optymalnej technologii (środka) zabezpieczającego |
C-3 | Przyswojenie praktycznych umiejętności z zakresu zabezpieczania antykorozyjnego elementów maszyn oraz obiektów technicznych |
Treści programowe | T-L-1 | Projektowanie procesów ochrony przed korozją maszyn uwzględniając rodzaj maszyny, stan ochrony trwałej, wiek maszyny, stan korozyjny maszyny, rodzaj i zakres ochrony, stosowane środki ochrony, posiadane miejsca do składowania maszyn. |
---|
T-L-2 | Oczyszczanie mechaniczne wybranych elementów maszyn |
T-L-3 | Oczyszczanie chemiczne wybranych materiałów konstrukcyjnych |
T-L-4 | Mycie maszyn oraz elementów |
T-L-5 | Nakładanie SOCZ oraz ocena jakości powłoki |
T-L-6 | Malowanie elementów maszyn |
T-L-7 | Ocena cech poszczególnych rodzajów powłok (badanie przyczepności, odporności na ścieranie, badanie twardości itp) |
T-W-1 | Podstawowe pojęcia. Identyfikacja stanu ochrony trwałej i czasowej maszyn i obiektów technicznych. Ekonomiczne skutki korozji - straty bezpośrednie i pośrednie oraz nakłady na ochronę |
T-W-2 | Ocena agresywności środowisk korozyjnych. Charakterystyka metod ochrony przed korozją. Ocena i analiza metod ochrony stosowanych w OZE. |
T-W-3 | Stosowane materiały i środki w ochronie czasowej i renowacji powłok malarskich. |
T-W-4 | Założenia techniczno-organizacyjne ochrony - terminowość realizacji, jakość zabiegów technologicznych, rodzaje miejsc przechowywania lub składowania. Organizacja i wyposażenie stanowisk do przechowywania maszyn. |
T-W-5 | Stosowane rodzaje ochrony w eksploatacji maszyn - bieżąca, okresowa, posezonowa. |
T-W-6 | Wyznaczanie i obliczanie wymiernych wskaźników - stanu korozyjnego maszyn, jakości ochrony bieżącej w naprawach i obsłudze posezonowej oraz efektywności ochrony. Wyznaczenie korelacji pomiędzy jakością ochrony a ekonomicznymi skutkami korozji. |
Metody nauczania | M-1 | Dyskusja dydaktyczna |
---|
M-2 | Wykład informacyjny |
M-3 | Wykład problemowy |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne i przedmiotowe |
M-5 | Ćwiczenia projektowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne na zasadach pytań zamkniętych i otwartych. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie |
S-3 | Ocena formująca: Ocena projektu |
S-4 | Ocena formująca: Pisemny sprawdzian wiadomości |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student w stopniu wystarczajacym potrafi rozpoznać zagrożenia korozyjne obiektów technicznych oraz podejmować decyzje w zakresie doboru optymalnych metod zapobiegających powstawaniu korozji |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |