Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OZE_1A_B07_U01 | Potrafi wykorzystywać poznane metody statystyczne do opisu i wnioskowania |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OZE_1A_U05 | potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w obszarze odnawialnych źródeł energii, a także do wnioskowania na podstawie statystycznej analizy danych doświadczalnych; |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Nabycie umiejętności wykorzystania metod statystycznych do analizy danych, wyciągania wniosków i prezentacji uzyskanych wyników |
---|
Treści programowe | T-A-2 | Kostrukcja szeregów rozdzielczych zmiennej ciągłej i skokowej |
---|
T-A-7 | Zastosowanie testów nieparametrycznych- chi-kwadrat, korelacji kolejności i testu znaku, wyliczenie na przykładach, interpretacja |
T-A-5 | Porównania wielokrotne średnich, tworzenie grup jednorodnych, wnioskowanie |
T-A-6 | Ocena zależności pomiezy dwoma zmiennymi , wyliczenie współczynnika korelacji i prostej regresji, graficzne przedstawienie wyników |
T-A-4 | Analiza doswiadczenia 1-czynnikowego w układzie kompletnej randomizacji, wnioskowanie |
T-A-3 | Zastosowanie testu t studenta, wyliczenie przykładów |
T-A-1 | Elementy statystyki opisowej, wyliczenie i interpretacja |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian pisemny |
---|
S-2 | Ocena formująca: Prace kontrolne |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student ma podstawowe umiejętności w zakresie wykonywania analiz i wnioskowania statystycznego |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |