Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OS_2A_C02_U01 | Student potrafi rozpoznawać poziomy genetyczne i diagnostyczne gleb. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OS_2A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach. Posiada umiejętność stosowania pogłębionych metod analitycznych, symulacyjnych oraz eksperymentalnych w odniesieniu do ochrony i kształtowania środowiska. |
---|
OS_2A_U02 | Rozumie i stosuje współczesne, dostępne metody informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji o środowisku i produkcji rolniczej i przemysłowej oraz wykorzystuje je do oceny stanu i zagrożeń środowiska. Potrafi przeprowadzać pogłębione eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać rozbudowane wnioski. Ocenia poprawność wykonanego zadania. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Głównym celem zajęć jest poznanie procesów glebotwórczych oraz wykształcenie umiejętności rozpoznawania gleb i oceny ich powiązania z szatą roślinną. |
---|
Treści programowe | T-W-3 | Charakterystyka podpowierzchniowych poziomów diagnostycznych gleb |
---|
T-W-2 | Charakterystyka powierzchniowych poziomów diagnostycznych gleb |
T-W-1 | Porównanie kryteriów systematycznego podziału gleb w Polsce. |
T-W-4 | Omówienie zasad identyfikacji i właściwości gleb inicjalnych oraz słabo ukształtowanych |
T-W-5 | Omówienie zasad identyfikacji i właściwości gleb brunatnoziemnych |
T-W-5 | Omówienie zasad identyfikacji i właściwości gleb rdzawych i płowych |
T-W-5 | Omówienie zasad identyfikacji i właściwości gleb bielicoziemnych |
T-W-8 | Omówienie zasad identyfikacji i właściwości gleb czarnoziemnych |
T-W-8 | Omówienie zasad identyfikacji i właściwości gleb organicznych |
T-W-8 | Omówienie zasad identyfikacji i właściwości gleb antropogenicznych |
T-L-1 | Porównanie zasad klasyfikacji uziarnienia gleb stosowanych na mapach glebowo-rolniczych z obecnie obowiązującymi wytycznymi |
T-L-1 | Rozpoznawanie typów gleb na przykładach monolitów glebowych zgromadzonych w Zakładzie Gleboznawstwa |
T-L-1 | Rozpoznawanie typów gleb na przykładach odkrywek glebowych wykonanych w terenie |
T-A-1 | Budowa morfologiczna gleb na przykładach monolitów glebowych zgromadzonych w Zakładzie Gleboznawstwa |
T-A-2 | Budowa morfologiczna gleb na przykładach monolitów glebowych zgromadzonych samodzielnie przez studentów |
Metody nauczania | M-2 | Prezentacje multimedialne |
---|
M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Praca w grupach - praca z okazami minerałów i skał. |
M-1 | Wykład informacyjny przedwtawiający zagadnienia teoretyczne |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Sumaryczna ocena aktywności i zdobytej wiedzy na ćwiczeniach audytoryjnych |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie podsumowujące zdobytą wiedzę na wykładach |
S-1 | Ocena formująca: Ocena przygotowanych samodzielnie monolitów glebowych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | . |
3,0 | Student:
- potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |