Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OS_1A_C21_K01 | Posiada kompetencje pozwalające na ocenę stanu środowiska dotyczącą jakości wody i ścieków w oparciu o aktualne akty prawne. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OS_1A_K01 | Ma świadomość ciągłego rozwoju nauk biologicznych i chemicznych oraz wynikającą z tego potrzebę uczenia się przez całe życie. Dokonuje samooceny własnych kompetencji i chętnie doskonali umiejętności. |
---|
OS_1A_K02 | Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych. Potrafi zorganizować pracę w grupie. Przestrzega zasad etyki przy zbieraniu i opisywaniu potrzebnych danych |
OS_1A_K03 | Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania badawczego. |
OS_1A_K06 | Dostrzega ryzyko i potrafi ocenić skutki zaplanowanych działań inżynieryjnych w zakresie ochrony środowiska.
Jest otwarty na krytykę i potrafi w sposób komunikatywny przedstawić swoje poglądy. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie |
---|
R1A_K02 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
R1A_K03 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
R1A_K04 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
R1A_K06 | ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska |
R1A_K07 | ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu |
R1A_K08 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
Cel przedmiotu | C-3 | Zapoznanie studentów z procesami jednostkowymi stosowanymi podczas uzdatniania wody. |
---|
C-1 | Zapoznanie studentów z chemizmem wód. |
Treści programowe | T-W-3 | Sedymentacja i adsorpcja. Podstawy teoretyczne procesu sedymentacji - Opadanie cząsteczek w wodzie (swobodne, zakłócone, zawiesin kłaczkowatych). Osadniki. Podstawy teoretyczne procesu adsorpcji. Stosowane adsorbenty i ich charakterystyka. Adsorpcja na węglu aktywnym i aktywnym tlenku glinu. |
---|
T-W-5 | Koagulacja i flotacja.Rodzaje flotacji i jej przebieg.Zastosowanie flotacji w oczyszczaniu wody. Mechanizm i chemizm procesu koagulacji. Stosowane koagulanty i ich dawki. |
T-W-1 | Chemiczne i fizyczne własności wody. Charakterystyka roztworów wodnych. |
T-W-4 | Filtracja i odkwaszanie wody. Historia stosowania filtracji, mechanizm filtracji. Materiały filtracyjne. Filtry powolne i pospieszne. Metody fizyczne i chemiczne odkwaszania wody.Wymiana jonowa. Charakterystyka jonitów,cykl pracy jonitu. Zastosowanie jonitów w technologii uzdatniania wody. |
T-A-4 | Analiza przykładowych zestawów jednostkowych stosowanych do uzdatniania wód powierzchniowych i podziemnych. Charakterystyka stacji uzdatniania wód na terenie Szczecina. |
T-A-1 | Gospodarka ściekami i osadami pochodzącymi z procesów oczyszczania wody |
T-A-2 | metody spektrofotometryczne w analizie wody |
T-A-3 | Charakterystyka i klasyfikacja wód zasolonych. Metody zagospodarowania i unieszkodliwiania wód zasolonych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. |
---|
M-2 | Analiza danych zawartych w aktach prawnych dotyczących parametrów wody. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie ćwiczeń. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi ocenić stan środowiska dotyczący jakości wody i ścieków w stopniu dostatecznym z niewielkimi niedociągnięciami. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |