Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona środowiska (S1)

Sylabus przedmiotu Technologia informacyjna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ochrona środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia informacyjna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Wiesław Janicki <Wieslaw.Janicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa znajomość budowy i obsługi komputera (kopiowanie, tworzenie folderów itp.). Znajomość systemu operacyjnego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z nowoczesnymi technologiami informacyjnymi
C-2Usystematyzowanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnej
C-3Wyrobienie umiejętności doboru odpowiedniej technologii informacyjnej w zależności od potrzeb

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Rozróżnianie i stosowanie oraz przygotowanie grafik komputerowych w zależności od potrzeb.4
T-L-2Przetwarzanie tekstów (skład), wstawianie grafiki, tabel i wzorów matematycznych.6
T-L-3Przygotowanie arkuszy kalkulacyjnych zgodnie z potrzebami.8
T-L-4Przygotowanie i opracowanie prezentacji na zadany temat.8
T-L-5Zapoznanie z bazami danych.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-L-2Samodzielne studiowanie zagadnień ćwiczeniowych.30
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych.30
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
M-2Metoda projektu (przygotowanie prezentacji multimedialnej)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych - przy komputerze
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej prezentacji multimedialnej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_1A_A01_W01
Podwyższenie poziomu wiedzy użytkownika komputera na poziomie advenced ECDL
OS_1A_W06, OS_1A_W05R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04InzA_W01, InzA_W02C-2, C-1, C-3T-L-2, T-L-1, T-L-3M-2, M-1S-2, S-1
OS_1A_A01_W02
Wzrost wydajności w związku z wykorzystaniem TI
OS_1A_W06, OS_1A_W07R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06InzA_W02, InzA_W05C-3T-L-2, T-L-3, T-L-4M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_1A_A01_U01
Umozliwienie lepszego wykorzystania nakładów na TI
OS_1A_U04, OS_1A_U10R1A_U03, R1A_U08InzA_U01C-2, C-1, C-3T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_1A_A01_K01
Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem
OS_1A_K02R1A_K02, R1A_K03, R1A_K08C-2, C-1, C-3T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_1A_A01_W01
Podwyższenie poziomu wiedzy użytkownika komputera na poziomie advenced ECDL
2,0Student nie posiada wiedzy na poziomie advenced ECDL
3,0Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, ale nie potrafi ocenić jej prawdziwości ani źródła.
3,5Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła, ale nie potrafi ocenić jej prawdziwość.
4,0Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi w stopniu dobrym ocenić jej prawdziwość.
4,5Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi w stopniu ponad dobrym ocenić jej prawdziwość.
5,0Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi w stopniu bardzo dobrym ocenić jej prawdziwość.
OS_1A_A01_W02
Wzrost wydajności w związku z wykorzystaniem TI
2,0Student nie posiada wiedzy, która powoduje wzrost wydajności z wykorzystaniem TI.
3,0Student posiada podstawową wiedzę, która powoduje wzrost wydajności z wykorzystaniem TI, ale nie potrafi jej zastosować.
3,5Student posiada wiedzę, która powoduje wzrost wydajności z wykorzystaniem TI, potrafi ją zastosować w stopniu podstawowym.
4,0Student posiada wiedzę, która powoduje wzrost wydajności z wykorzystaniem TI, potrafi ją swobodnie zastosować.
4,5Student posiada zaawansowaną wiedzę, która powoduje wzrost wydajności z wykorzystaniem TI, potrafi ją zastosować w stopniu ponad dobrym.
5,0Student posiada zaawansowaną wiedzę, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI, potrafi ją zastosować w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_1A_A01_U01
Umozliwienie lepszego wykorzystania nakładów na TI
2,0Student nie ma żadnych umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej.
3,5Student posiada ponad podstawowe (połowiczne) umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej.
4,0Student posiada dobre umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej.
4,5Student posiada prawie pełne umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej.
5,0Student posiada bardzo dobre umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_1A_A01_K01
Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem
2,0Student nie potrafi posługiwać się komputerem.
3,0Student wykazuje się podstawowymi nawykami w pracy z komputerem.
3,5Student wykazuje się ponad podstawowymi nawykami w pracy z komputerem.
4,0Student wykazuje się dobrymi nawykami w pracy z komputerem.
4,5Student wykazuje się ponad dobrymi nawykami w pracy z komputerem.
5,0Student wykazuje się bardzo dobrymi nawykami w pracy z komputerem.

Literatura podstawowa

  1. Marek Cieciura, Podstawy Technologii Informacyjnych z przykładami zastosowań, Wydaw. VIZJA PRESS&IT SP.z o.o., Warszawa, 2006
  2. Włodzimierz Gogołek, Technologie informacyjne mediów, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa, 2005
  3. Aleksander Bremer, Mirosław Sławik, @bc użytkownika komputera, Videograf Edukacja Sp. z o. o., Chorzów, 2006
  4. Seria książek wspomagających przygotowanie do egzaminów ECDL, 2011
  5. Książki wydawnictwa Microsoft Press, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Witold Sikorski, Podstawy technik informatycznych, 2011
  2. Zdzisław Nowakowski, Użytkowanie komputerów, 2011
  3. Mirosława Kopertowska, Przetwarzanie tekstów, 2011
  4. Mirosława Kopertowska, Arkusze kalkulacyjne, 2011
  5. Mirosława Kopertowska, Bazy danych, 2011
  6. Mirosława Kopertowska, Grafika menedżerska i prezentacyjna, 2011
  7. Adam Wojciechowski, Usługi w sieciach informatycznych, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Rozróżnianie i stosowanie oraz przygotowanie grafik komputerowych w zależności od potrzeb.4
T-L-2Przetwarzanie tekstów (skład), wstawianie grafiki, tabel i wzorów matematycznych.6
T-L-3Przygotowanie arkuszy kalkulacyjnych zgodnie z potrzebami.8
T-L-4Przygotowanie i opracowanie prezentacji na zadany temat.8
T-L-5Zapoznanie z bazami danych.4
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-L-2Samodzielne studiowanie zagadnień ćwiczeniowych.30
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych.30
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_1A_A01_W01Podwyższenie poziomu wiedzy użytkownika komputera na poziomie advenced ECDL
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOS_1A_W06Rozróżnia podstawowe zagadnienia dotyczące struktury, mechanizmów i funkcji procesów życiowych organizmów na różnych poziomach organizacji. Potrafi rozwiązywać techniczne zadania inżynierskie dostosowane do kierunku ochrona i kształtowanie środowiska. Zna właściwości chemiczne, fizyczne i biologiczne materiałów stosowanych w ochronie i kształtowaniu środowiska. Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu ochrony i kształtowania środowiska
OS_1A_W05Identyfikuje zjawiska oraz fizyczne i chemiczne procesy zachodzące w biosferze. Zna podstawy techniki kształtowania środowiska. Zna podstawowy cykl życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych związanych z ochroną i kształtowaniem środowiska.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Usystematyzowanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnej
C-1Zapoznanie studentów z nowoczesnymi technologiami informacyjnymi
C-3Wyrobienie umiejętności doboru odpowiedniej technologii informacyjnej w zależności od potrzeb
Treści programoweT-L-2Przetwarzanie tekstów (skład), wstawianie grafiki, tabel i wzorów matematycznych.
T-L-1Rozróżnianie i stosowanie oraz przygotowanie grafik komputerowych w zależności od potrzeb.
T-L-3Przygotowanie arkuszy kalkulacyjnych zgodnie z potrzebami.
Metody nauczaniaM-2Metoda projektu (przygotowanie prezentacji multimedialnej)
M-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej prezentacji multimedialnej
S-1Ocena formująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych - przy komputerze
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na poziomie advenced ECDL
3,0Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, ale nie potrafi ocenić jej prawdziwości ani źródła.
3,5Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła, ale nie potrafi ocenić jej prawdziwość.
4,0Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi w stopniu dobrym ocenić jej prawdziwość.
4,5Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi w stopniu ponad dobrym ocenić jej prawdziwość.
5,0Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi w stopniu bardzo dobrym ocenić jej prawdziwość.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_1A_A01_W02Wzrost wydajności w związku z wykorzystaniem TI
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOS_1A_W06Rozróżnia podstawowe zagadnienia dotyczące struktury, mechanizmów i funkcji procesów życiowych organizmów na różnych poziomach organizacji. Potrafi rozwiązywać techniczne zadania inżynierskie dostosowane do kierunku ochrona i kształtowanie środowiska. Zna właściwości chemiczne, fizyczne i biologiczne materiałów stosowanych w ochronie i kształtowaniu środowiska. Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu ochrony i kształtowania środowiska
OS_1A_W07Zna podstawy metod, technik technologii pozwalających kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka. Zna narzędzia i materiały pozwalające wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka. Rozróżnia typowe technologie inżynierskie w zakresie ochrony i kształtowania środowiska.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Wyrobienie umiejętności doboru odpowiedniej technologii informacyjnej w zależności od potrzeb
Treści programoweT-L-2Przetwarzanie tekstów (skład), wstawianie grafiki, tabel i wzorów matematycznych.
T-L-3Przygotowanie arkuszy kalkulacyjnych zgodnie z potrzebami.
T-L-4Przygotowanie i opracowanie prezentacji na zadany temat.
Metody nauczaniaM-2Metoda projektu (przygotowanie prezentacji multimedialnej)
M-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej prezentacji multimedialnej
S-1Ocena formująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych - przy komputerze
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy, która powoduje wzrost wydajności z wykorzystaniem TI.
3,0Student posiada podstawową wiedzę, która powoduje wzrost wydajności z wykorzystaniem TI, ale nie potrafi jej zastosować.
3,5Student posiada wiedzę, która powoduje wzrost wydajności z wykorzystaniem TI, potrafi ją zastosować w stopniu podstawowym.
4,0Student posiada wiedzę, która powoduje wzrost wydajności z wykorzystaniem TI, potrafi ją swobodnie zastosować.
4,5Student posiada zaawansowaną wiedzę, która powoduje wzrost wydajności z wykorzystaniem TI, potrafi ją zastosować w stopniu ponad dobrym.
5,0Student posiada zaawansowaną wiedzę, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI, potrafi ją zastosować w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_1A_A01_U01Umozliwienie lepszego wykorzystania nakładów na TI
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOS_1A_U04Stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i przemysłowej, potrafi przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
OS_1A_U10Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku ochrona i kształtowanie środowiska, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-2Usystematyzowanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnej
C-1Zapoznanie studentów z nowoczesnymi technologiami informacyjnymi
C-3Wyrobienie umiejętności doboru odpowiedniej technologii informacyjnej w zależności od potrzeb
Treści programoweT-L-2Przetwarzanie tekstów (skład), wstawianie grafiki, tabel i wzorów matematycznych.
T-L-1Rozróżnianie i stosowanie oraz przygotowanie grafik komputerowych w zależności od potrzeb.
T-L-3Przygotowanie arkuszy kalkulacyjnych zgodnie z potrzebami.
T-L-4Przygotowanie i opracowanie prezentacji na zadany temat.
T-L-5Zapoznanie z bazami danych.
Metody nauczaniaM-2Metoda projektu (przygotowanie prezentacji multimedialnej)
M-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej prezentacji multimedialnej
S-1Ocena formująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych - przy komputerze
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma żadnych umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej.
3,5Student posiada ponad podstawowe (połowiczne) umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej.
4,0Student posiada dobre umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej.
4,5Student posiada prawie pełne umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej.
5,0Student posiada bardzo dobre umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_1A_A01_K01Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOS_1A_K02Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych. Potrafi zorganizować pracę w grupie. Przestrzega zasad etyki przy zbieraniu i opisywaniu potrzebnych danych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Usystematyzowanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnej
C-1Zapoznanie studentów z nowoczesnymi technologiami informacyjnymi
C-3Wyrobienie umiejętności doboru odpowiedniej technologii informacyjnej w zależności od potrzeb
Treści programoweT-L-2Przetwarzanie tekstów (skład), wstawianie grafiki, tabel i wzorów matematycznych.
T-L-1Rozróżnianie i stosowanie oraz przygotowanie grafik komputerowych w zależności od potrzeb.
T-L-3Przygotowanie arkuszy kalkulacyjnych zgodnie z potrzebami.
T-L-4Przygotowanie i opracowanie prezentacji na zadany temat.
T-L-5Zapoznanie z bazami danych.
Metody nauczaniaM-2Metoda projektu (przygotowanie prezentacji multimedialnej)
M-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej prezentacji multimedialnej
S-1Ocena formująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych - przy komputerze
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi posługiwać się komputerem.
3,0Student wykazuje się podstawowymi nawykami w pracy z komputerem.
3,5Student wykazuje się ponad podstawowymi nawykami w pracy z komputerem.
4,0Student wykazuje się dobrymi nawykami w pracy z komputerem.
4,5Student wykazuje się ponad dobrymi nawykami w pracy z komputerem.
5,0Student wykazuje się bardzo dobrymi nawykami w pracy z komputerem.