Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Inżynieria rolnicza (S3)

Sylabus przedmiotu Indywidualne zajęcia opiekuna z doktorantem:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria rolnicza
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Indywidualne zajęcia opiekuna z doktorantem
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Dobek <Tomasz.Dobek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dariusz Błażejczak <Dariusz.Blazejczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 8 0,01,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 7 0,01,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 8 0,01,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 7 0,01,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 8 0,01,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 7 0,01,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 8 0,01,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA8 7 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna znajomość problemów zastosowania techniki w rolnictwie i leśnictwie.
W-2Przynajmniej dostateczna znajomość języka angielskiego umożliwiająca studiowanie piśmiennictwa światowego z zakresu tematyki doktoratu.
W-3Zalecana umiejętność korzystania z techniki komuterowej w zakresie przydatnym w działalności naukowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wdrożenie doktoranta w studia piśmiennictwa z zakresu światowych osiągnięć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i pomoc w uwzględnieniu ich w realizacji jego badań zwiazanych z rozprawą doktorską.
C-2Pomoc doktorantowi w zaplanowaniu i terminowym wykonaniu badań eksperymentalnych.
C-3Wdrożenie doktoranta do: publikowania wyników własnych badan i do prezentacji ich na konferencjach i seminariach naukowych, starań o ubieganie się o pobyty naukowe w ośrodkach naukowych przodujących w dziedzinie badań przez niego prowadzonych oraz zdobywania środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych.
C-4Pomoc w prawidłowym, zgodnym z metodologią badań naukowych, zredagowaniu tekstu rozprawy oraz przygotowaniu jej obrony.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Nawiązanie kontaktów i współpracy z ośrodkami naukowymi w Polsce i za granica zajmującymi się podobna problematyka naukowa. Celem tej współpracy ma być przedyskutowanie wybranych metod badawczych do swojej pracy doktorskiej, zdobycie literatury oraz domówienie się co do odbycia stażu. Gromadzenie literatury z dziedziny doktoranta i jej studiowanie.7
7
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wstępne badania doktoranta pod kontrola promotora, z wykorzystaniem poznanych metod (terenowych i laboratoryjnych). Zapoznanie doktoranta ze sposobami opracowywania uzyskanych wyników badan metoda statystyczna, w formie wykresów, tabel, rysunków i zdjęć fotograficznych. Konsultacje z promotorem, akceptacja wykonywanych prac. Rozpoczęcie badan według nakreślonych metod, gromadzenie danych do opracowania kameralnego pracy. Konsultacje na bieżąco z opiekunem pracy.8
8
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Systematyczne konsultacje doktoranta z promotorem, dokładna analiza uzyskanych wyników, dyskusja nad ich interpretacja. Zakończenie badan naukowych. Przedstawienie uzyskanych wyników na jednej z konferencji naukowej.8
8
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Otwarcie przewodu doktorskiego i wystąpienie przed Komisja Przewodu Doktorskiego. Przygotowanie własnych wyników w formie prezentacji z zaproponowaniem właściwego tematu rozprawy, celów i hipotez oraz metod badawczych wraz z podaniem wstępnych wyników badan. Przedstawienie harmonogramu dalszych prac zmierzających do sfinalizowania.8
8
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Identyfikacja zainteresowań naukowych i preferencji doktoranta w czasie konsultacji. Nakreślenie wstępnego tematu rozprawy doktorskiej. Zobligowanie doktoranta do zapoznania się z osiągnieciami wybitnych naukowców z wybranej dziedziny. Zapoznanie go z problematyką czasopism naukowych zagranicznych i krajowych związanych z wybraną dziedziną.8
8
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wstępne opracowanie wyników z pierwszego etapu pracy i zaprezentowanie ich w formie prezentacji, bądź posteru lub publikacji. Starania doktoranta o środki finansowe do zrealizowania zamierzonych badan (granty naukowe).7
7
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Dalsze pogłębianie wiedzy z zakresu wybranego tematu badawczego oraz z pokrewnych dziedzin. Bieżące konsultacje z promotorem na temat pojawiających się problemów w trakcie kontynuowania badan i redakcji pracy.7
7
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Ostateczne opracowanie wyników badan i przedstawienie ich w formie wykresów, tabel, rysunków i zdjęć fotograficznych. Końcowe konsultacje doktoranta z promotorem, dotyczące pojawiających się problemów przy redakcji pracy. Zakończenie redakcji pracy i przekazanie jej do recenzji. Zakończenie procesu zdawania egzaminów doktorskich. Przygotowanie się doktoranta do dysertacji i przedstawienie pracy przed Komisja.7
7

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia audytoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów realizacji pracy doktorskiej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_3A_D02_W01
Ma wiedzę specjalistyczną z zakresu tematyki doktoratu pozwalającą na interpretację wybranych procesów i wybór odpowiednich metod badawczych z obszaru studiowanej dyscypliny naukowej, a także przygotowywania publikacji prezentujących wyniki badań własnych.
TRL_3A_W01C-3, C-4, C-1, C-2T-A-1, T-A-1, T-A-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_3A_D02_U01
Posiada umiejętność krytycznej analizy i oceny informacji, na podstawie najnowszej literatury przedmiotu, pozwalającą na formułowanie nowych myśli i koncepcji oraz proponowanie nowych rozwiązań zaistniałych problemów naukowych i zawodowych, a także prowadzenia badań i interpretacji wyników.
TRL_3A_U01, TRL_3A_U06, TRL_3A_U09C-3, C-4, C-1, C-2T-A-1, T-A-1, T-A-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_3A_D02_K01
Ma świadomość potrzeby szerzenia najnowszej wiedzy naukowej oraz znaczenia kontaktów z wiodącymi ośrodkami badawczymi oraz wymiany myśli naukowej dla podniesienia poziomu nauki przez co przyczynia się do podtrzymania i doskonalenia etosu wspólnoty naukowej i zawodowej.
TRL_3A_K04C-3, C-4, C-1, C-2T-A-1, T-A-1, T-A-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_3A_D02_W01
Ma wiedzę specjalistyczną z zakresu tematyki doktoratu pozwalającą na interpretację wybranych procesów i wybór odpowiednich metod badawczych z obszaru studiowanej dyscypliny naukowej, a także przygotowywania publikacji prezentujących wyniki badań własnych.
2,0
3,0Student systematycznie i terminowo wykonuje stawiane mu na bieżąco zadania i poszerza swoją więdzę z zakresu tematyki doktoratu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_3A_D02_U01
Posiada umiejętność krytycznej analizy i oceny informacji, na podstawie najnowszej literatury przedmiotu, pozwalającą na formułowanie nowych myśli i koncepcji oraz proponowanie nowych rozwiązań zaistniałych problemów naukowych i zawodowych, a także prowadzenia badań i interpretacji wyników.
2,0
3,0Student na bieżąco wykazuje zaangażowanie w planowaniu eksperymentów związanych z realizacją pracy doktorskiej oraz proponowaniu rozwiązań zaistniałych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_3A_D02_K01
Ma świadomość potrzeby szerzenia najnowszej wiedzy naukowej oraz znaczenia kontaktów z wiodącymi ośrodkami badawczymi oraz wymiany myśli naukowej dla podniesienia poziomu nauki przez co przyczynia się do podtrzymania i doskonalenia etosu wspólnoty naukowej i zawodowej.
2,0
3,0Ocena bieżącego zaangażowania studenta w nawiązywaniu kontaktów naukowych oraz udziału w przedsięwzięciach, których celem jest prezentowanie wyników badań własnych oraz popularyzacji nauki
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kolman R., Poradnik dla doktorantów i habilitantów, Oficyna Wydawnicza Osrodka Postepu Organizacyjnego, Bydgoszcz, 2000
  2. Mendel T., Metodyka pisania prac doktorskich, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznan, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Rawa T., Metodyka wykonywania inżynierskich i magisterskich prac dyplomowych, Wydawnictwo ART, Olsztyn, 1999
  2. Wojciechowicz B. (red.), Praca promotora z doktorantem: materiały konwersatorium, Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom, 1997

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Nawiązanie kontaktów i współpracy z ośrodkami naukowymi w Polsce i za granica zajmującymi się podobna problematyka naukowa. Celem tej współpracy ma być przedyskutowanie wybranych metod badawczych do swojej pracy doktorskiej, zdobycie literatury oraz domówienie się co do odbycia stażu. Gromadzenie literatury z dziedziny doktoranta i jej studiowanie.7
7

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wstępne badania doktoranta pod kontrola promotora, z wykorzystaniem poznanych metod (terenowych i laboratoryjnych). Zapoznanie doktoranta ze sposobami opracowywania uzyskanych wyników badan metoda statystyczna, w formie wykresów, tabel, rysunków i zdjęć fotograficznych. Konsultacje z promotorem, akceptacja wykonywanych prac. Rozpoczęcie badan według nakreślonych metod, gromadzenie danych do opracowania kameralnego pracy. Konsultacje na bieżąco z opiekunem pracy.8
8

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Systematyczne konsultacje doktoranta z promotorem, dokładna analiza uzyskanych wyników, dyskusja nad ich interpretacja. Zakończenie badan naukowych. Przedstawienie uzyskanych wyników na jednej z konferencji naukowej.8
8

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Otwarcie przewodu doktorskiego i wystąpienie przed Komisja Przewodu Doktorskiego. Przygotowanie własnych wyników w formie prezentacji z zaproponowaniem właściwego tematu rozprawy, celów i hipotez oraz metod badawczych wraz z podaniem wstępnych wyników badan. Przedstawienie harmonogramu dalszych prac zmierzających do sfinalizowania.8
8

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Identyfikacja zainteresowań naukowych i preferencji doktoranta w czasie konsultacji. Nakreślenie wstępnego tematu rozprawy doktorskiej. Zobligowanie doktoranta do zapoznania się z osiągnieciami wybitnych naukowców z wybranej dziedziny. Zapoznanie go z problematyką czasopism naukowych zagranicznych i krajowych związanych z wybraną dziedziną.8
8

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wstępne opracowanie wyników z pierwszego etapu pracy i zaprezentowanie ich w formie prezentacji, bądź posteru lub publikacji. Starania doktoranta o środki finansowe do zrealizowania zamierzonych badan (granty naukowe).7
7

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Dalsze pogłębianie wiedzy z zakresu wybranego tematu badawczego oraz z pokrewnych dziedzin. Bieżące konsultacje z promotorem na temat pojawiających się problemów w trakcie kontynuowania badan i redakcji pracy.7
7

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Ostateczne opracowanie wyników badan i przedstawienie ich w formie wykresów, tabel, rysunków i zdjęć fotograficznych. Końcowe konsultacje doktoranta z promotorem, dotyczące pojawiających się problemów przy redakcji pracy. Zakończenie redakcji pracy i przekazanie jej do recenzji. Zakończenie procesu zdawania egzaminów doktorskich. Przygotowanie się doktoranta do dysertacji i przedstawienie pracy przed Komisja.7
7
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_3A_D02_W01Ma wiedzę specjalistyczną z zakresu tematyki doktoratu pozwalającą na interpretację wybranych procesów i wybór odpowiednich metod badawczych z obszaru studiowanej dyscypliny naukowej, a także przygotowywania publikacji prezentujących wyniki badań własnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTRL_3A_W01Ma wiedzę specjalistyczną z zakresu biologii, chemii, matematyki i fizyki pozwalającą na interpretację procesów fizycznych, chemicznych i biologicznych zachodzących w biosferze i środowisku abiotycznym.
Cel przedmiotuC-3Wdrożenie doktoranta do: publikowania wyników własnych badan i do prezentacji ich na konferencjach i seminariach naukowych, starań o ubieganie się o pobyty naukowe w ośrodkach naukowych przodujących w dziedzinie badań przez niego prowadzonych oraz zdobywania środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych.
C-4Pomoc w prawidłowym, zgodnym z metodologią badań naukowych, zredagowaniu tekstu rozprawy oraz przygotowaniu jej obrony.
C-1Wdrożenie doktoranta w studia piśmiennictwa z zakresu światowych osiągnięć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i pomoc w uwzględnieniu ich w realizacji jego badań zwiazanych z rozprawą doktorską.
C-2Pomoc doktorantowi w zaplanowaniu i terminowym wykonaniu badań eksperymentalnych.
Treści programoweT-A-1Nawiązanie kontaktów i współpracy z ośrodkami naukowymi w Polsce i za granica zajmującymi się podobna problematyka naukowa. Celem tej współpracy ma być przedyskutowanie wybranych metod badawczych do swojej pracy doktorskiej, zdobycie literatury oraz domówienie się co do odbycia stażu. Gromadzenie literatury z dziedziny doktoranta i jej studiowanie.
T-A-1Wstępne badania doktoranta pod kontrola promotora, z wykorzystaniem poznanych metod (terenowych i laboratoryjnych). Zapoznanie doktoranta ze sposobami opracowywania uzyskanych wyników badan metoda statystyczna, w formie wykresów, tabel, rysunków i zdjęć fotograficznych. Konsultacje z promotorem, akceptacja wykonywanych prac. Rozpoczęcie badan według nakreślonych metod, gromadzenie danych do opracowania kameralnego pracy. Konsultacje na bieżąco z opiekunem pracy.
T-A-1Wstępne opracowanie wyników z pierwszego etapu pracy i zaprezentowanie ich w formie prezentacji, bądź posteru lub publikacji. Starania doktoranta o środki finansowe do zrealizowania zamierzonych badan (granty naukowe).
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów realizacji pracy doktorskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student systematycznie i terminowo wykonuje stawiane mu na bieżąco zadania i poszerza swoją więdzę z zakresu tematyki doktoratu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_3A_D02_U01Posiada umiejętność krytycznej analizy i oceny informacji, na podstawie najnowszej literatury przedmiotu, pozwalającą na formułowanie nowych myśli i koncepcji oraz proponowanie nowych rozwiązań zaistniałych problemów naukowych i zawodowych, a także prowadzenia badań i interpretacji wyników.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTRL_3A_U01Posiada umiejętność krytycznej analizy i oceny informacji, pozwalających na formułowanie nowych myśli i koncepcji.
TRL_3A_U06Poszukuje nowych rozwiązań zaistniałych problemów naukowych i zawodowych.
TRL_3A_U09Analizuje najnowszą literaturę przedmiotu, krajową i światową oraz wykorzystuje ją do prowadzenia badań i interpretacji wyników.
Cel przedmiotuC-3Wdrożenie doktoranta do: publikowania wyników własnych badan i do prezentacji ich na konferencjach i seminariach naukowych, starań o ubieganie się o pobyty naukowe w ośrodkach naukowych przodujących w dziedzinie badań przez niego prowadzonych oraz zdobywania środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych.
C-4Pomoc w prawidłowym, zgodnym z metodologią badań naukowych, zredagowaniu tekstu rozprawy oraz przygotowaniu jej obrony.
C-1Wdrożenie doktoranta w studia piśmiennictwa z zakresu światowych osiągnięć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i pomoc w uwzględnieniu ich w realizacji jego badań zwiazanych z rozprawą doktorską.
C-2Pomoc doktorantowi w zaplanowaniu i terminowym wykonaniu badań eksperymentalnych.
Treści programoweT-A-1Nawiązanie kontaktów i współpracy z ośrodkami naukowymi w Polsce i za granica zajmującymi się podobna problematyka naukowa. Celem tej współpracy ma być przedyskutowanie wybranych metod badawczych do swojej pracy doktorskiej, zdobycie literatury oraz domówienie się co do odbycia stażu. Gromadzenie literatury z dziedziny doktoranta i jej studiowanie.
T-A-1Wstępne badania doktoranta pod kontrola promotora, z wykorzystaniem poznanych metod (terenowych i laboratoryjnych). Zapoznanie doktoranta ze sposobami opracowywania uzyskanych wyników badan metoda statystyczna, w formie wykresów, tabel, rysunków i zdjęć fotograficznych. Konsultacje z promotorem, akceptacja wykonywanych prac. Rozpoczęcie badan według nakreślonych metod, gromadzenie danych do opracowania kameralnego pracy. Konsultacje na bieżąco z opiekunem pracy.
T-A-1Wstępne opracowanie wyników z pierwszego etapu pracy i zaprezentowanie ich w formie prezentacji, bądź posteru lub publikacji. Starania doktoranta o środki finansowe do zrealizowania zamierzonych badan (granty naukowe).
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów realizacji pracy doktorskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student na bieżąco wykazuje zaangażowanie w planowaniu eksperymentów związanych z realizacją pracy doktorskiej oraz proponowaniu rozwiązań zaistniałych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_3A_D02_K01Ma świadomość potrzeby szerzenia najnowszej wiedzy naukowej oraz znaczenia kontaktów z wiodącymi ośrodkami badawczymi oraz wymiany myśli naukowej dla podniesienia poziomu nauki przez co przyczynia się do podtrzymania i doskonalenia etosu wspólnoty naukowej i zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTRL_3A_K04Przyczynia się do podtrzymania i doskonalenia etosu wspólnoty naukowej i zawodowej.
Cel przedmiotuC-3Wdrożenie doktoranta do: publikowania wyników własnych badan i do prezentacji ich na konferencjach i seminariach naukowych, starań o ubieganie się o pobyty naukowe w ośrodkach naukowych przodujących w dziedzinie badań przez niego prowadzonych oraz zdobywania środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych.
C-4Pomoc w prawidłowym, zgodnym z metodologią badań naukowych, zredagowaniu tekstu rozprawy oraz przygotowaniu jej obrony.
C-1Wdrożenie doktoranta w studia piśmiennictwa z zakresu światowych osiągnięć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i pomoc w uwzględnieniu ich w realizacji jego badań zwiazanych z rozprawą doktorską.
C-2Pomoc doktorantowi w zaplanowaniu i terminowym wykonaniu badań eksperymentalnych.
Treści programoweT-A-1Nawiązanie kontaktów i współpracy z ośrodkami naukowymi w Polsce i za granica zajmującymi się podobna problematyka naukowa. Celem tej współpracy ma być przedyskutowanie wybranych metod badawczych do swojej pracy doktorskiej, zdobycie literatury oraz domówienie się co do odbycia stażu. Gromadzenie literatury z dziedziny doktoranta i jej studiowanie.
T-A-1Wstępne badania doktoranta pod kontrola promotora, z wykorzystaniem poznanych metod (terenowych i laboratoryjnych). Zapoznanie doktoranta ze sposobami opracowywania uzyskanych wyników badan metoda statystyczna, w formie wykresów, tabel, rysunków i zdjęć fotograficznych. Konsultacje z promotorem, akceptacja wykonywanych prac. Rozpoczęcie badan według nakreślonych metod, gromadzenie danych do opracowania kameralnego pracy. Konsultacje na bieżąco z opiekunem pracy.
T-A-1Wstępne opracowanie wyników z pierwszego etapu pracy i zaprezentowanie ich w formie prezentacji, bądź posteru lub publikacji. Starania doktoranta o środki finansowe do zrealizowania zamierzonych badan (granty naukowe).
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów realizacji pracy doktorskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ocena bieżącego zaangażowania studenta w nawiązywaniu kontaktów naukowych oraz udziału w przedsięwzięciach, których celem jest prezentowanie wyników badań własnych oraz popularyzacji nauki
3,5
4,0
4,5
5,0