Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Inżynieria rolnicza (S3)

Sylabus przedmiotu Systemy sterowania i diagnostyki pokładowej współczesnych pojazdów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria rolnicza
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Systemy sterowania i diagnostyki pokładowej współczesnych pojazdów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK6 12 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa wiedza z zakresu budowy i zasady działania pojazdów mechanicznych i ich podzespołów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie z budową i działaniem wybranych systemów sterowania i diagnostyki pokładowej pojazdów mechanicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Układy sterowania pracą silnika2
T-K-2Systemy sterowania wtryskiem benzyny i oleju napędowego2
T-K-3Automatyczne układy przeniesienia napędu i sterowania ruchem pojazdu2
T-K-4Systemy bezpieczeństwa biernego i czynnego pojazdu1
T-K-5Systemy diagnostyki pokładowej (EOBD)2
T-K-6Rozdział mocy w pojazdach hybrydowych1
T-K-7Metody sporządzania charakterystyk eksploatacyjnych silnika1
T-K-8Wykorzystanie urządzeń pokładowych do statystyki pracy pojazdu1
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach12
A-K-2samodzielne przygotowanie do zajęć18
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład konwersatoryjny
M-2dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_3A_C05-1_W01
ma wiedzę specjalistyczną z zakresu chemii i fizyki pozwalającą na interpretację procesów fizycznych i chemicznych zachodzących w środowisku przyrodniczym
TRL_3A_W01C-1T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-1, T-K-2, T-K-3M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_3A_C05-1_U01
umiejętnie wykorzystuje specyficzne techniki prowadzące do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody
TRL_3A_U05C-1T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-1, T-K-2, T-K-3M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_3A_C05-1_K01
ma świadomość samodoskonalenia
TRL_3A_K01C-1T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-1, T-K-2, T-K-3M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_3A_C05-1_W01
ma wiedzę specjalistyczną z zakresu chemii i fizyki pozwalającą na interpretację procesów fizycznych i chemicznych zachodzących w środowisku przyrodniczym
2,0
3,0ma wiedzę specjalistyczną z zakresu chemii i fizyki pozwalającą na interpretację procesów fizycznych i chemicznych zachodzących w środowisku przyrodniczym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_3A_C05-1_U01
umiejętnie wykorzystuje specyficzne techniki prowadzące do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody
2,0
3,0umiejętnie wykorzystuje specyficzne techniki prowadzące do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_3A_C05-1_K01
ma świadomość samodoskonalenia
2,0
3,0ma świadomość samodoskonalenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Konopiński M, Elektronika w technice motoryzacyjnej, WKiŁ, Warszawa, 1987
  2. Jastrzębska G., Odnawialne źródła energii i pojazdy proekologiczne, WNT, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Wajand J. A., Wajand J. T., Tłokowe silniki spalinowe średnio- i szybkoobrotowe, WNT, Warszawa, 2000

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Układy sterowania pracą silnika2
T-K-2Systemy sterowania wtryskiem benzyny i oleju napędowego2
T-K-3Automatyczne układy przeniesienia napędu i sterowania ruchem pojazdu2
T-K-4Systemy bezpieczeństwa biernego i czynnego pojazdu1
T-K-5Systemy diagnostyki pokładowej (EOBD)2
T-K-6Rozdział mocy w pojazdach hybrydowych1
T-K-7Metody sporządzania charakterystyk eksploatacyjnych silnika1
T-K-8Wykorzystanie urządzeń pokładowych do statystyki pracy pojazdu1
12

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach12
A-K-2samodzielne przygotowanie do zajęć18
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_3A_C05-1_W01ma wiedzę specjalistyczną z zakresu chemii i fizyki pozwalającą na interpretację procesów fizycznych i chemicznych zachodzących w środowisku przyrodniczym
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTRL_3A_W01Ma wiedzę specjalistyczną z zakresu biologii, chemii, matematyki i fizyki pozwalającą na interpretację procesów fizycznych, chemicznych i biologicznych zachodzących w biosferze i środowisku abiotycznym.
Cel przedmiotuC-1zapoznanie z budową i działaniem wybranych systemów sterowania i diagnostyki pokładowej pojazdów mechanicznych
Treści programoweT-K-4Systemy bezpieczeństwa biernego i czynnego pojazdu
T-K-5Systemy diagnostyki pokładowej (EOBD)
T-K-6Rozdział mocy w pojazdach hybrydowych
T-K-7Metody sporządzania charakterystyk eksploatacyjnych silnika
T-K-8Wykorzystanie urządzeń pokładowych do statystyki pracy pojazdu
T-K-1Układy sterowania pracą silnika
T-K-2Systemy sterowania wtryskiem benzyny i oleju napędowego
T-K-3Automatyczne układy przeniesienia napędu i sterowania ruchem pojazdu
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma wiedzę specjalistyczną z zakresu chemii i fizyki pozwalającą na interpretację procesów fizycznych i chemicznych zachodzących w środowisku przyrodniczym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_3A_C05-1_U01umiejętnie wykorzystuje specyficzne techniki prowadzące do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTRL_3A_U05Wykazuje się umiejętnością wykorzystania specyficz-nych technik przy opracowywaniu nowych technolo-gii prowadzących do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody oraz jakości życia człowieka.
Cel przedmiotuC-1zapoznanie z budową i działaniem wybranych systemów sterowania i diagnostyki pokładowej pojazdów mechanicznych
Treści programoweT-K-4Systemy bezpieczeństwa biernego i czynnego pojazdu
T-K-5Systemy diagnostyki pokładowej (EOBD)
T-K-6Rozdział mocy w pojazdach hybrydowych
T-K-7Metody sporządzania charakterystyk eksploatacyjnych silnika
T-K-8Wykorzystanie urządzeń pokładowych do statystyki pracy pojazdu
T-K-1Układy sterowania pracą silnika
T-K-2Systemy sterowania wtryskiem benzyny i oleju napędowego
T-K-3Automatyczne układy przeniesienia napędu i sterowania ruchem pojazdu
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0umiejętnie wykorzystuje specyficzne techniki prowadzące do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_3A_C05-1_K01ma świadomość samodoskonalenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTRL_3A_K01Ma świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, a także potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Cel przedmiotuC-1zapoznanie z budową i działaniem wybranych systemów sterowania i diagnostyki pokładowej pojazdów mechanicznych
Treści programoweT-K-4Systemy bezpieczeństwa biernego i czynnego pojazdu
T-K-5Systemy diagnostyki pokładowej (EOBD)
T-K-6Rozdział mocy w pojazdach hybrydowych
T-K-7Metody sporządzania charakterystyk eksploatacyjnych silnika
T-K-8Wykorzystanie urządzeń pokładowych do statystyki pracy pojazdu
T-K-1Układy sterowania pracą silnika
T-K-2Systemy sterowania wtryskiem benzyny i oleju napędowego
T-K-3Automatyczne układy przeniesienia napędu i sterowania ruchem pojazdu
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma świadomość samodoskonalenia
3,5
4,0
4,5
5,0